Vier ketens genomineerd voor Folder Vakprijs

Vier ketens genomineerd voor Folder Vakprijs
Vier winkelketens zijn nog in de race voor de prijs voor de beste folder: Hema, Hubo, Intratuin en V&D. Daarmee is er één finalist meer dan bij vorige edities, toen maar drie winkelketens genomineerd waren voor de Vakprijs.

Vijfde Vakprijsfinale

De Vakprijs wordt sinds 2008 uitgereikt en de jury kijkt onder meer naar de aspecten innovatie, de folder als onderdeel van de communicatiemix, opvallendheid en de mate waarin de folder aanzet tot actie. De winnaar wordt op 24 mei bekendgemaakt tijdens de Nationale Dag van de Brievenbusreclame.

 

De vier finalisten zijn de overlevenden van een longlist van in totaal dertig winkelketens. Onder de finalisten zijn twee partijen die de Folder Vakprijs al eerder wonnen: V&D was in 2008 de eerste keten, terwijl Hema in 2009 de hoofdprijs pakte. Afgelopen jaar ging de prijs naar slijterijketen Gall & Gall. Deze stond nu ook op de lijst, maar haalde de finale dit jaar niet.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


LensGroup neemt twee Duitse webwinkels over

18/01/2018

Het Belgische LensGroup, moederbedrijf van online lenzenverkoper LensOnline, heeft twee Duitse webwinkels overgenomen. Het betreedt zo voor de eerste keer de Duitse markt, het vijfde Europese land voor de groep.

Wint jouw bedrijf de bpost Omnichannel Award 2018?

18/01/2018

Welke retailer volgt in 2018 Juttu op als winnaar van de bpost Omnichannel Award? Kandidaten kunnen zich nu aanmelden. De award wordt uitgereikt tijdens het Omnichannel Congress op 1 maart.

"Vijfde van alle aankopen wordt gedaan via digitale spraakassistenten”

17/01/2018

Kopen via spraakassistenten zoals Siri of Amazon Alexa wordt heel groot, meent Capgemini. Al 35% van de consumenten zou aan zogeheten ‘conversational commerce’ doen: kopen of bestellen via zo’n digitale spraakassistent.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

Wibra weet weer wat winst is

17/01/2018

Budgetketen Wibra heeft in 2016 opnieuw winst weten te maken, nadat het de voorbije jaren vooral verliezen had moeten slikken. De omzet blijft wel in dalende lijn en voorlopig lijkt het er niet op dat die trend gaat keren.

Hema gaat Arabisch en opent winkels in Midden-Oosten

15/01/2018

Voor het eerst in zijn geschiedenis waagt Hema zich buiten Europa: het opent dit jaar drie winkels in Dubai. In de komende vijf jaar wil de Nederlandse keten een fors aantal winkels in het Midden-Oosten openen.

Back to top