Vier ketens genomineerd voor Folder Vakprijs

Vier ketens genomineerd voor Folder Vakprijs
Vier winkelketens zijn nog in de race voor de prijs voor de beste folder: Hema, Hubo, Intratuin en V&D. Daarmee is er één finalist meer dan bij vorige edities, toen maar drie winkelketens genomineerd waren voor de Vakprijs.

Vijfde Vakprijsfinale

De Vakprijs wordt sinds 2008 uitgereikt en de jury kijkt onder meer naar de aspecten innovatie, de folder als onderdeel van de communicatiemix, opvallendheid en de mate waarin de folder aanzet tot actie. De winnaar wordt op 24 mei bekendgemaakt tijdens de Nationale Dag van de Brievenbusreclame.

 

De vier finalisten zijn de overlevenden van een longlist van in totaal dertig winkelketens. Onder de finalisten zijn twee partijen die de Folder Vakprijs al eerder wonnen: V&D was in 2008 de eerste keten, terwijl Hema in 2009 de hoofdprijs pakte. Afgelopen jaar ging de prijs naar slijterijketen Gall & Gall. Deze stond nu ook op de lijst, maar haalde de finale dit jaar niet.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


"Amazon bijna klaar om kassaloze Go te lanceren"

20/11/2017

Volgens sommige bronnen werft Amazon momenteel bouwmanagers en marketeers aan voor zijn Amazon Go-team. Dat wijst er mogelijk op dat de supermarkt zonder personeel nu ook echt in de startblokken staat.

Mark Thomson (Zebra): "De tools voor de toekomst zijn al voorhanden"

17/11/2017

Volgens Mark Thomson, Director of Retail Industry Solutions bij Zebra, verandert de retail in de nabije toekomst ingrijpender dan in de voorbije vijftig jaar bij elkaar opgeteld.

Qrf Beste Winkelketen van België en Qrf Webshop Awards: spanning stijgt!

16/11/2017

Op donderdag 23 november is het zover: op die avond worden de winnaars van de ‘Qrf Beste Winkelketen van België’ en ‘Qrf Webshop Awards’ bekendgemaakt tijdens de RetailDetail Night. 

Barbie wijst G.I. Joe & Co (voorlopig?) af

16/11/2017

Speelgoedreus Mattel zou het overnamebod door concurrent Hasbro hebben afgewezen, schrijft persbureau Reuters op basis van bronnen dicht bij het dossier. Welke gevolgen dat heeft, is vooralsnog onduidelijk.

“Menselijke factor onderbelicht in omnichannelretail”

16/11/2017

Als zaakvoerder van het digitale retailbureau Kega is Kees Verkade begaan met consistente merkbeleving. De rol van het winkelpersoneel in het creëren van een optimale customer journey, zowel online als offline, trekt zijn aandacht.

Henkel verhoogt omzetverwachting voor 2017

15/11/2017

Henkel rondt voor het eerst de kaap van vijftien miljard euro voor zijn omzet over negen maanden. Door de sterke prestaties verhoogt het bedrijf zijn omzet- en winstverwachting.

Back to top