Vierde klant in wachtrij krijgt gratis boodschappen bij Vomar | RetailDetail

Vierde klant in wachtrij krijgt gratis boodschappen bij Vomar

Vierde klant in wachtrij krijgt gratis boodschappen bij Vomar

Supermarktketen Vomar is bij haar nieuwe formule Vomar Rood van start gegaan met een proefproject waarbij de vierde klant in een wachtrij zijn boodschappen gratis krijgt. Tot nu toe heeft Vomar één keer een klant zijn boodschappen gratis moeten geven.

Eén keer gratis boodschappen

De regel geldt wel enkel wanneer niet alle kassa's in een winkel geopend zijn. Ook bij Jumbo wordt volgens dat systeem gewerkt, maar "eigenlijk is Vomar de uitvinder van dit verhaal, want in een ver verleden deden we dit ook al. Maar het is ook al lang geleden dat dit is weggegaan uit het bedrijf", aldus algemeen directeur Aart van Haren.

 

Momenteel werken vier winkels mee met de proef, maar het is de bedoeling om de dienst ook in andere winkels te introduceren. Dat is ook het geval met de nieuwe formule, die versneld wordt uitgerold: "We gaan nog dit jaar drie winkels in Amsterdam ombouwen naar de nieuwe formule. Van tevoren waren we niet van plan om de ombouw in dit tempo te doen, maar Vomar heeft momenteel de wind in de zeilen."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Retailsector eist maatregelen tegen territoriale leveringsbeperkingen

23/05/2018

Grote leveranciers misbruiken hun dominante positie om retailers te dwingen zich enkel te bevoorraden in het land waar ze actief zijn, blijkt uit een nieuwe Benelux-studie. Zo houden ze internationale prijsverschillen in stand.

“Data geven de controle terug aan trade marketeers”

23/05/2018

Voor merkfabrikanten is het een hele klus om assortimenten, prijzen en promoties in hun categorie te monitoren bij offline en online retailers. De Belgische startup Daltix verzamelt deze vitale informatie automatisch in overzichtelijke dashboards.

Eigenaar 3i wil Action toch voor zichzelf houden

22/05/2018

Investeerder 3i wil Action dan toch helemaal houden. Hoewel de eigenaar van de discountketen vorige week liet uitschijnen een koper te zoeken voor een deel van zijn participatie in Action, ontkent 3i dat nu.

Marks & Spencer haalt het mes boven: 100 winkels dicht

22/05/2018

De Britse retailer wil ingrijpend herstructureren. De komende vier jaar moeten niet 60, maar wel 100 Britse winkels de deuren sluiten. “Noodzakelijk om de toekomst veilig te stellen”, klinkt het.

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.