'Vijf procent decembercadeaus niet op tijd'

'Vijf procent decembercadeaus niet op tijd'

Vijf procent van de cadeaus voor Kerstmis of Sinterklaas zijn vorige maand niet op tijd geleverd. In totaal gaat het om zowat 300.000 pakjes, blijkt uit een onderzoek van Q&A Research & Consultancy op basis van een enquête bij 5.000 consumenten.

Volgens Frank Quix van dat bureau zullen gedupeerde consumenten dit jaar wel twee keer nadenken voordat ze weer bij dezelfde online handelaar aankopen doen. "Ik heb ook bij Bol.com besteld en pas nadat ik betaald had, ontdekte ik dat ze de cadeaus pas de 29e werden afgeleverd. Ik heb dus geannuleerd en ze bij Intertoys gekocht, daar ging het hartstikke goed", zei Quix maandag tegen de NOS.

 

Bij Bol.com zegt men dat het om hooguit 1 of 2 procent gaat en noemt men het percentage van 5 procent zorgelijk, omdat dit slecht is voor het imago van de webwinkels. Wehkamp stelt helemaal geen problemen te hebben. "Producten waar problemen zijn of die niet te leveren zijn, staan niet op de website", klinkt het daar.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


"Amazon bijna klaar om kassaloze Go te lanceren"

20/11/2017

Volgens sommige bronnen werft Amazon momenteel bouwmanagers en marketeers aan voor zijn Amazon Go-team. Dat wijst er mogelijk op dat de supermarkt zonder personeel nu ook echt in de startblokken staat.

Mark Thomson (Zebra): "De tools voor de toekomst zijn al voorhanden"

17/11/2017

Volgens Mark Thomson, Director of Retail Industry Solutions bij Zebra, verandert de retail in de nabije toekomst ingrijpender dan in de voorbije vijftig jaar bij elkaar opgeteld.

Qrf Beste Winkelketen van België en Qrf Webshop Awards: spanning stijgt!

16/11/2017

Op donderdag 23 november is het zover: op die avond worden de winnaars van de ‘Qrf Beste Winkelketen van België’ en ‘Qrf Webshop Awards’ bekendgemaakt tijdens de RetailDetail Night. 

Barbie wijst G.I. Joe & Co (voorlopig?) af

16/11/2017

Speelgoedreus Mattel zou het overnamebod door concurrent Hasbro hebben afgewezen, schrijft persbureau Reuters op basis van bronnen dicht bij het dossier. Welke gevolgen dat heeft, is vooralsnog onduidelijk.

“Menselijke factor onderbelicht in omnichannelretail”

16/11/2017

Als zaakvoerder van het digitale retailbureau Kega is Kees Verkade begaan met consistente merkbeleving. De rol van het winkelpersoneel in het creëren van een optimale customer journey, zowel online als offline, trekt zijn aandacht.

Henkel verhoogt omzetverwachting voor 2017

15/11/2017

Henkel rondt voor het eerst de kaap van vijftien miljard euro voor zijn omzet over negen maanden. Door de sterke prestaties verhoogt het bedrijf zijn omzet- en winstverwachting.

Back to top