Vijftigste winkel voor Fietsenwinkel.nl | RetailDetail

Vijftigste winkel voor Fietsenwinkel.nl

Vijftigste winkel voor Fietsenwinkel.nl

Fietsenwinkel.nl heeft zijn vijftigste fysieke winkel geopend: een opmerkelijke expansie voor de keten, die met Nieuwjaar nog amper aan elf vestigingen in België en Nederland zat.

Complementair met webshop

Fietsenwinkel.nl startte in 2012 als een webshop, met toen slechts één fysieke vestiging. In 2016 werd echter besloten om daar verandering in te brengen en aan het einde van dat jaar waren er al 11 winkels van de keten. Daar zijn er dit jaar nog eens 39 bij gekomen, wat het totaal nu op 50 vestigingen brengt.

 

Volgens Fietsenwinkel.nl zijn de winkels nodig, omdat de meeste klanten een fiets nog steeds willen zien en voelen, voor ze overgaan tot een aankoop. “Wij zien onze online webshop en fysieke winkels nadrukkelijk als complementair. Klanten beginnen hun oriëntatie op onze website, komen voor deskundig advies en een testrit naar onze winkel, waarna ze uiteindelijk de aankoop doen”, zegt CEO Bastiaan Hagenouw.

 

Om voldoende ruimte te hebben, onder andere voor het testparcours, kiest Fietsenwinkel.nl steevast voor locaties aan de rand van de stad. Toch moeten de winkels voor iedereen goed bereikbaar blijven. “In januari 2017 hadden we ons tot doel gesteld dat 90% van consumenten binnen 30 minuten rijden bij een van onze winkels moest kunnen zijn, voor het eind van dit jaar. Dit streven hebben we met de opening van onze 50ste winkel nu al behaald” aldus Hagenhouw.

 

Fietsenwinkel.nl maakt deel uit van de International Bike Group, die naast België en Nederland ook actief is in Denemarken, Noorwegen en Zweden. De groep beschikt in België en Nederland samen ook over meer dan 270 servicepunten, om klanten ook na de aankoop te ondersteunen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

“Coolblue doet z’n stinkende best om klanten blij te maken”

23/02/2018

Een retailer die met humor het verschil maakt: het kan. Als je erin slaagt klanten blij te maken, hoef je nauwelijks in reclame te investeren, zegt Matthias De Clercq, manager van Coolblue België. Hij spreekt op het RetailDetail Omnichannel Congress.

Blokker wil in 2019 opnieuw winst maken

23/02/2018

Met de Nederlandse winkelketen Blokker gaat het stilaan de juiste kant op, althans volgens CEO Casper Meijer. Hij verwacht wel dat Blokker dit jaar nog een verlies zal moeten slikken, maar mikt op winst in 2019.

KaDeTe, ’s werelds eerste startup-supermarkt, opent in Berlijn

22/02/2018

In Berlijn opent volgende maand KaDeTe, ’s werelds eerste startupsupermarkt. De fysieke marktplaats geeft startende merken en bedrijven de kans om in contact te komen met consumenten en inkopers.

"Geen grote verrassing" mocht Unilever voor Rotterdam kiezen

22/02/2018

Volgens de Financial Times maakt Rotterdam en niet Londen de meeste kans om het hoofdkantoor van het Brits-Nederlandse Unilever te krijgen. De zakenkrant baseert zich daarvoor op bronnen uit politieke middens.

Recordcijfers voor Henkel

22/02/2018

Het Duitse Henkel heeft er een sterk 2017 opzitten, met zowel op vlak van omzet als op vlak van winst absolute recordcijfers. Zo wist het bedrijf voor het eerst de grens van 20 miljard euro omzet te doorbreken.

Hudson’s Bay schroeft Nederlandse ambities terug

22/02/2018

De komende weken openen drie vestigingen van Hudson’s Bay de deuren in Nederland. Het gaat over warenhuizen in Enschede, Amersfoort en Haarlem. Wel schroeft de keten ondertussen de ambities terug.

Back to top