Vijftigste winkel voor Fietsenwinkel.nl

Vijftigste winkel voor Fietsenwinkel.nl

Fietsenwinkel.nl heeft zijn vijftigste fysieke winkel geopend: een opmerkelijke expansie voor de keten, die met Nieuwjaar nog amper aan elf vestigingen in België en Nederland zat.

Complementair met webshop

Fietsenwinkel.nl startte in 2012 als een webshop, met toen slechts één fysieke vestiging. In 2016 werd echter besloten om daar verandering in te brengen en aan het einde van dat jaar waren er al 11 winkels van de keten. Daar zijn er dit jaar nog eens 39 bij gekomen, wat het totaal nu op 50 vestigingen brengt.

 

Volgens Fietsenwinkel.nl zijn de winkels nodig, omdat de meeste klanten een fiets nog steeds willen zien en voelen, voor ze overgaan tot een aankoop. “Wij zien onze online webshop en fysieke winkels nadrukkelijk als complementair. Klanten beginnen hun oriëntatie op onze website, komen voor deskundig advies en een testrit naar onze winkel, waarna ze uiteindelijk de aankoop doen”, zegt CEO Bastiaan Hagenouw.

 

Om voldoende ruimte te hebben, onder andere voor het testparcours, kiest Fietsenwinkel.nl steevast voor locaties aan de rand van de stad. Toch moeten de winkels voor iedereen goed bereikbaar blijven. “In januari 2017 hadden we ons tot doel gesteld dat 90% van consumenten binnen 30 minuten rijden bij een van onze winkels moest kunnen zijn, voor het eind van dit jaar. Dit streven hebben we met de opening van onze 50ste winkel nu al behaald” aldus Hagenhouw.

 

Fietsenwinkel.nl maakt deel uit van de International Bike Group, die naast België en Nederland ook actief is in Denemarken, Noorwegen en Zweden. De groep beschikt in België en Nederland samen ook over meer dan 270 servicepunten, om klanten ook na de aankoop te ondersteunen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Bruna verwacht beterschap ondanks nieuwe verliezen

19/09/2017

Boekwinkelketen Bruna blijft de verliezen opstapelen. Volgens het Financieele Dagblad kwam er in 2016 opnieuw een malus van zeven miljoen euro in de tabellen terecht, net als het jaar voordien. Toch zou er vanaf dit jaar beterschap zijn.

Toys ‘R’ Us dicht bij faillissement

18/09/2017

Volgens de Amerikaanse zakenkrant The Wall Street Journal staat de Amerikaanse speelgoedketen Toys ‘R’ Us dicht bij een faillissement. Dat is het gevolg van de toename van online verkoop van speelgoed en van strengere eisen die de leveranciers stellen.

Detailhandel groeit met 4,5 procent in juli

15/09/2017

In juli is de omzet in de Nederlandse detailhandel met 4,5% gegroeid. Het volume ging er daarbij met 4% op vooruit. De online sector blijft veruit het snelst groeien (+21%), waarbij multichannelretailers (nog) sneller groeiden dan pure players (+20%).

Kortingsactie Shoptalk Europe nadert einde

14/09/2017

(publireportage) Shoptalk Europe, de beurs voor retailinnovatie, toont van 8 tot 11 oktober 2017 in Kopenhagen via trends, technologieën en businessmodellen hoe consumenten ontdekken, winkelen en kopen in deze tijd van digitale disruptie.

Picnic ziet ook rol als dienstverlener

14/09/2017

Online supermarkt Picnic ziet voor zichzelf in de toekomst ook een rol als dienstverlener weggelegd, waarbij de vloot elektrische voertuigen ook ingezet kan worden om leveringen te doen voor andere partijen.

"EU moet grenzen e-commerce beter vastleggen"

13/09/2017

Volgens Nederlands europarlementariër Marietje Schaak moet de Europese Commissie een beter kader creëren voor digitale handel in en met de Europese lidstaten. Anders gaan grote internetbedrijven de standaarden zelf bepalen, vreest ze.

Back to top