Vijftigste winkel voor Fietsenwinkel.nl | RetailDetail

Vijftigste winkel voor Fietsenwinkel.nl

Vijftigste winkel voor Fietsenwinkel.nl

Fietsenwinkel.nl heeft zijn vijftigste fysieke winkel geopend: een opmerkelijke expansie voor de keten, die met Nieuwjaar nog amper aan elf vestigingen in België en Nederland zat.

Complementair met webshop

Fietsenwinkel.nl startte in 2012 als een webshop, met toen slechts één fysieke vestiging. In 2016 werd echter besloten om daar verandering in te brengen en aan het einde van dat jaar waren er al 11 winkels van de keten. Daar zijn er dit jaar nog eens 39 bij gekomen, wat het totaal nu op 50 vestigingen brengt.

 

Volgens Fietsenwinkel.nl zijn de winkels nodig, omdat de meeste klanten een fiets nog steeds willen zien en voelen, voor ze overgaan tot een aankoop. “Wij zien onze online webshop en fysieke winkels nadrukkelijk als complementair. Klanten beginnen hun oriëntatie op onze website, komen voor deskundig advies en een testrit naar onze winkel, waarna ze uiteindelijk de aankoop doen”, zegt CEO Bastiaan Hagenouw.

 

Om voldoende ruimte te hebben, onder andere voor het testparcours, kiest Fietsenwinkel.nl steevast voor locaties aan de rand van de stad. Toch moeten de winkels voor iedereen goed bereikbaar blijven. “In januari 2017 hadden we ons tot doel gesteld dat 90% van consumenten binnen 30 minuten rijden bij een van onze winkels moest kunnen zijn, voor het eind van dit jaar. Dit streven hebben we met de opening van onze 50ste winkel nu al behaald” aldus Hagenhouw.

 

Fietsenwinkel.nl maakt deel uit van de International Bike Group, die naast België en Nederland ook actief is in Denemarken, Noorwegen en Zweden. De groep beschikt in België en Nederland samen ook over meer dan 270 servicepunten, om klanten ook na de aankoop te ondersteunen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Thierry Moubax (bpost): "Wie de boot niet wil missen, moet snel schakelen."

20/04/2018

Nog een grote naam voor het RetailDetail Congress van 26 april: bpost-marketingtopman Thierry Moubax zal er zijn visie geven over hoe marketing en handel in het algemeen ingrijpend zullen veranderen door de 'boom' in e-commerce.

The Future Of Shopping is Managementboek van het Jaar

20/04/2018

Met grote trots mag RetailDetail aankondigen dat de titel Managementboek van het jaar 2018 gaat naar het boek The Future Of Shopping: Waar iedereen retailer is van Pauline Neerman en Jorg Snoeck.

Amazon telt al 100 miljoen Prime-abonnees

19/04/2018

E-commercegigant Amazon heeft de kaap van de honderd miljoen Prime-abonnees overschreden. En dat is maar een van de vele mijlpalen waarover CEO Jeff Bezos het heeft in zijn jaarlijkse brief aan de aandeelhouders.

Tien tips om de digitale retailreuzen te verslaan

19/04/2018

“Verkoop wat mensen willen, niet wat je hebt.” Zo luidt het bondige advies van Myrna Moorthamer en Arjan Leest (Retail Rebels) aan retailers die de digitale revolutie willen overleven.

Distributeurs en transporteurs eisen schonere vrachtwagens

19/04/2018

35 bedrijven, waaronder Colruyt, Carrefour en Ikea, vragen dat Europa de constructeurs van vrachtwagens verplicht de uitstoot tegen 2025 met een vierde terug te dringen. “Totaal onrealistisch”, reageert de spreekbuis van de constructeurs.

Kijkshop probeert doorstart met KijkBijMij

18/04/2018

Warenhuisformule Kijkshop ging begin dit jaar over de kop, maar het Zweedse moederbedrijf TheOne wil het bedrijf met zijn consumentenplatform KijkBijMij nog een bescheiden doorstart geven.