Voortaan ook bij de kapper betalen met smartphone | RetailDetail

Voortaan ook bij de kapper betalen met smartphone

Voortaan ook bij de kapper betalen met smartphone

Na een succesvolle test heeft kappersketen Kreatos beslist om de mobiele betaaloplossing SEQR uit te rollen naar zijn 28 eigen filialen en de eerste vier franchisenemers. Het is de bedoeling dat op termijn ook alle franchisenemers betalingen met smartphone aanvaarden.

Vlot en veilig betalen met smartphone

“We zochten al lang naar een manier om onze klanten vlot en veilig met hun smartphone te laten betalen,” zegt algemeen directeur Gauke Poppema, “We zijn dan ook erg blij dat dit nu kan met SEQR.” De kappersketen met 123 vestigingen in ons land gaat het betalen met smartphone eerst uitrollen in zijn 28 kapsalons in eigen beheer en daarna ook stelselmatig bij zijn kapsalons in franchise, zo klinkt het.

 

SEQR (spreek uit: ‘secure’) is sinds 2014 actief op de Belgische markt van het mobiel betalen. Eerder kozen Colruyt Group (Colruyt, ColliShop, Okay, Dreamland, Dreambaby, CRU,…) en McDonald’s al voor SEQR. Peter van der Hart, bij SEQR-ontwikkelaar Seamless verantwoordelijk voor Noord-Europa, ziet Kreatos graag komen: “Het is een volgende stap in onze ambitie om van SEQR de standaard te maken op het vlak van mobiele betalingen.”

 

Seamless, één van ‘s werelds grootste leveranciers van betaalsystemen voor mobiele telefoons, werd opgericht in 2001. Het bedrijf verwerkt intussen al meer dan 3,1 miljard transacties per jaar via 525.000 actieve verkooppunten in 26 landen. Wereldwijd hebben al 6.200 handelaars gekozen voor SEQR, waarbij de grootste ketens in levensmiddelen, fastfood en retail op de markten waar SEQR is gevestigd: Zweden, Finland, Roemenië, België, Portugal, Nederland, Duitsland, Spanje, Frankrijk, Italië, het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Dieprood Galeria Kaufhof (en Inno) vestigt alle hoop op fusie

20/07/2018

Galeria Kaufhof (waar ook Galeria Inno toe behoort) zit diep in de rode cijfers: het verlies zou er oplopen tot zo'n 30 miljoen euro. Een fusie tussen Karstadt en Galeria Kaufhof moet volgens eigenaar Hudson's Bay heil brengen.

Walmart en Microsoft bundelen krachten tegen Amazon

18/07/2018

Walmart is de grootste retailconcurrent van Amazon en Microsoft is de belangrijkste rivaal voor Amazons clouddiensten. Beide bedrijven proberen de internetreus nu wat meer tegenwind te geven met een strategisch partnerschap voor vijf jaar.

Retailhub x Living Tomorrow: Nieuwe innovatieworkshops op maat

17/07/2018

Wat worden de megatrends van morgen en hoe ziet je strategie er best uit? Neem een frisse innovatiestart met de workshops van retailhub en Living Tomorrow: een gezonde mix van plezier, ontspanning en topeducatie op maat van je bedrijf.

Amazon Prime Day zorgt dit jaar voor spektakel en controverse

17/07/2018

Amazon Prime-leden vieren vandaag het jaarlijkse kortingenevenement Prime Day. De controversiële shopfeestdag wordt steeds grootser: Amazon startte het koopfestival met heuse muziekoptredens en ook concurrerende retailers pakken inmiddels met stuntprijzen uit.

Bol.com gaat distributiecentrum verdubbelen

16/07/2018

Minder dan een jaar na de officiële opening barst het distributiecentrum van bol.com in Waalwijk al uit zijn voegen. Begin 2019 beginnen uitbreidingswerken die een verdubbeling van de oppervlakte met zich meebrengen.

Verkoop van pc’s groeit eerste keer in zes jaar

13/07/2018

Voor de eerste keer in zes jaar groeide de verkoop van pc's weer: in het tweede kwartaal van 2018 steeg die met 1,4%. Volgens onderzoekbureaus Gartner en IDC is de omzetstijging voornamelijk te danken aan de groei op zakelijke markten.