Voortaan ook bij de kapper betalen met smartphone | RetailDetail

Voortaan ook bij de kapper betalen met smartphone

Voortaan ook bij de kapper betalen met smartphone

Na een succesvolle test heeft kappersketen Kreatos beslist om de mobiele betaaloplossing SEQR uit te rollen naar zijn 28 eigen filialen en de eerste vier franchisenemers. Het is de bedoeling dat op termijn ook alle franchisenemers betalingen met smartphone aanvaarden.

Vlot en veilig betalen met smartphone

“We zochten al lang naar een manier om onze klanten vlot en veilig met hun smartphone te laten betalen,” zegt algemeen directeur Gauke Poppema, “We zijn dan ook erg blij dat dit nu kan met SEQR.” De kappersketen met 123 vestigingen in ons land gaat het betalen met smartphone eerst uitrollen in zijn 28 kapsalons in eigen beheer en daarna ook stelselmatig bij zijn kapsalons in franchise, zo klinkt het.

 

SEQR (spreek uit: ‘secure’) is sinds 2014 actief op de Belgische markt van het mobiel betalen. Eerder kozen Colruyt Group (Colruyt, ColliShop, Okay, Dreamland, Dreambaby, CRU,…) en McDonald’s al voor SEQR. Peter van der Hart, bij SEQR-ontwikkelaar Seamless verantwoordelijk voor Noord-Europa, ziet Kreatos graag komen: “Het is een volgende stap in onze ambitie om van SEQR de standaard te maken op het vlak van mobiele betalingen.”

 

Seamless, één van ‘s werelds grootste leveranciers van betaalsystemen voor mobiele telefoons, werd opgericht in 2001. Het bedrijf verwerkt intussen al meer dan 3,1 miljard transacties per jaar via 525.000 actieve verkooppunten in 26 landen. Wereldwijd hebben al 6.200 handelaars gekozen voor SEQR, waarbij de grootste ketens in levensmiddelen, fastfood en retail op de markten waar SEQR is gevestigd: Zweden, Finland, Roemenië, België, Portugal, Nederland, Duitsland, Spanje, Frankrijk, Italië, het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.

Hema investeert verder in grote Belgische winkels

11/05/2018

Hema Oostende beleeft een feestelijke heropening: de winkel werd aangepast naar het nieuwe internationale concept dat de retailer ontwikkelde voor steden als Barcelona, Parijs en Londen. Die formule bleek eerder succesvol in Antwerpen en Brussel.

Belgisch fonds dicht bij overname HEMA

09/05/2018

De Belgische Core Equity-holding zou dicht bij een overname van HEMA staan: er zou een mondeling akkoord zijn, de handtekeningen zouden snel kunnen volgen.

Opinie: “Help, er zit een Chinees in mijn broek!”

08/05/2018

Techbedrijven als Alibaba en Amazon gaan er met uw data vandoor, Europa stond erbij en keek ernaar. En de merken en retailers? Die sponsoren de hele operatie, zodat hun grootste concurrenten nog groter worden.

Nieuwe directie voor Xenos

08/05/2018

Blokker Holding heeft de verkoop van 110 Xenos-winkellocaties aan Casa nu formeel afgerond. De zestig resterende Xenos-winkels krijgen een nieuwe directie.