Würth Belux komt op de proppen met tweede 24-urenshop | RetailDetail

Würth Belux lanceert tweede 24-urenshop

Würth Belux lanceert tweede 24-urenshop
Shutterstock

Nadat het eerder dit jaar al in Sint-Stevens-Woluwe een winkel opende die 24 uur per dag geopend is, opent Würth Belux nu ook een gelijkaardig concept in Lokeren. De winkel is voor een groot deel onbemand: enkel in de voormiddag is er personeel.

Vertrouwen

In de namiddag, avond en nacht zal de vestiging in Lokeren volledig onbemand zijn: klanten kunnen dan enkel de winkel betreden met een speciale badge en moeten zelf hun aankopen scannen. “Het is niet onze bedoeling om geen personeel meer te hebben”, zegt winkelmanager Stéphanie Malevez aan Made in Kempen, maar “Onder meer door de mobiliteitsproblemen zijn ook de huidige ruime openingsuren niet voldoende. En we willen onze klanten toch blijven bedienen.”

 

De kassa’s worden dan wel bewaakt door camera’s, toch berust het systeem voor een groot stuk op vertrouwen in de klant. Facturen worden ook pas nadien opgestuurd, waarna de klant moet betalen. "Door deze extra service kunnen de klanten ook voor 7 uur, na 17 uur en tijdens het weekend hun aankopen doen.”

 

Voorlopig is het concept nog maar in twee vestigingen te vinden, maar daar blijft het niet bij. “Dit nieuwe concept maakt deel uit van een breder, toekomstgericht expansieprogramma”, benadrukt Michel Oliebos, CEO van Würth Belux. “Dit voor Europa unieke project wordt mee ondersteund door ons Duitse moederbedrijf.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Pabo start door als ‘be you’

21/06/2018

Het failliete erotiekconcern Beate Uhse, het moederbedrijf achter Pabo, neemt een doorstart onder een nieuwe merknaam. De focus ligt op online handel.

KantoorExpert koopt Office Centre van Staples

21/06/2018

KantoorExpert wil de 39 Nederlandse vestigingen van Office Centre overnemen van Staples. De leverancier van kantoorbenodigdheden uit Soest zou zo’n 40 miljoen euro veil hebben voor Office Centre.

Frankrijk plant taks op e-commerce

21/06/2018

Online bestellingen zouden duurder kunnen worden voor Franse consumenten: een nieuw wetsvoorstel voorziet een taks van 1 tot 2% op de verkoopprijs, in functie van de afstand die een product heeft afgelegd.

Google investeert 550 miljoen dollar in JD.com

18/06/2018

Niemand wil de trein missen in de snel groeiende Aziatische markt. Ook Google heeft dat begrepen: de Amerikanen nemen een participatie in JD.com, de grote concurrent van Alibaba.

28 juni: The Future of Shopping-tafelgesprek met Wouter Kolk (Albert Heijn)

15/06/2018

Op 28 juni voert Albert Heijn-CEO Wouter Kolk een exclusief tafelgesprek over de toekomst van het winkelen met Jorg Snoeck en Pauline Neerman, auteurs van het boek 'The Future of Shopping', in boekhandel Scheltema in Amsterdam.

Hema opent eerste winkel in Berlijn

15/06/2018

Hema heeft zijn eerste Berlijnse winkel geopend, alweer de vijftiende in Duitsland.Hema ziet in Duitsland een belangrijke groeimarkt: reeds volgende maand opent de de keten haar tweede Berlijnse winkel.