Würth Belux komt op de proppen met tweede 24-urenshop | RetailDetail

Würth Belux lanceert tweede 24-urenshop

Würth Belux lanceert tweede 24-urenshop
Shutterstock

Nadat het eerder dit jaar al in Sint-Stevens-Woluwe een winkel opende die 24 uur per dag geopend is, opent Würth Belux nu ook een gelijkaardig concept in Lokeren. De winkel is voor een groot deel onbemand: enkel in de voormiddag is er personeel.

Vertrouwen

In de namiddag, avond en nacht zal de vestiging in Lokeren volledig onbemand zijn: klanten kunnen dan enkel de winkel betreden met een speciale badge en moeten zelf hun aankopen scannen. “Het is niet onze bedoeling om geen personeel meer te hebben”, zegt winkelmanager Stéphanie Malevez aan Made in Kempen, maar “Onder meer door de mobiliteitsproblemen zijn ook de huidige ruime openingsuren niet voldoende. En we willen onze klanten toch blijven bedienen.”

 

De kassa’s worden dan wel bewaakt door camera’s, toch berust het systeem voor een groot stuk op vertrouwen in de klant. Facturen worden ook pas nadien opgestuurd, waarna de klant moet betalen. "Door deze extra service kunnen de klanten ook voor 7 uur, na 17 uur en tijdens het weekend hun aankopen doen.”

 

Voorlopig is het concept nog maar in twee vestigingen te vinden, maar daar blijft het niet bij. “Dit nieuwe concept maakt deel uit van een breder, toekomstgericht expansieprogramma”, benadrukt Michel Oliebos, CEO van Würth Belux. “Dit voor Europa unieke project wordt mee ondersteund door ons Duitse moederbedrijf.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Erotiekketen Christine le Duc wil weer verleiden

14/08/2018

De keten van eroticashops Christine le Duc wil in Nederlandse handen een nieuwe verleidingspoging wagen. Gered uit het failliete concern Beate Uhse, zet de retailer haar zinnen op de Belgische en Nederlandse markt.

Amazon mag levering volgende dag niet garanderen

13/08/2018

De Britse reclamewaakhond heeft het niet voor Amazons belofte om bestellingen van Prime-leden de volgende dag te zullen leveren. Tijdens de feestdagen vorig jaar waren er vertragingen, dus moet Amazon de garantie schrappen.

RetailDetail Day 2018: geobsedeerd door de klant

13/08/2018

Meer dan ooit staat de klant hoog op de agenda van retailers en merken. Maar is dat niet altijd zo geweest? De RetailDetail Day kijkt voorbij de hype en peilt naar de essentie van klantgericht ondernemen in het digitale tijdperk.

Hema onthoofdt eigen franchiseorganisatie

10/08/2018

Hema heeft de franchiseovereenkomst met de ondernemers aan het hoofd van haar franchiseorganisatie, samen goed voor 24 winkels, opgezegd. Er is al een tijdje fikse ruzie over de bijdrage die franchisenemers moeten afstaan voor onlineverkopen. 

Hoe koopt de consument van morgen?

09/08/2018

Wist je dat winkelen en kopen twee verschillende activiteiten zijn geworden? De weg die de klant van de toekomst aflegt, ziet er helemaal anders uit. Beleef hem zelf in een Inspiration Tour van retailhub en dompel je onder in 1.250 m² innovatie. 

Decathlon neemt Zwitserse sportketen Athleticum over

09/08/2018

Decathlon neemt de Zwitserse sportketen Athleticum over. Verkoper Maus Frères krijgt een minderheidsbelang in Decathlon Zwitserland, een overnamebedrag is niet meegedeeld.