Wasbar opent tweede Gentse vestiging | RetailDetail

Wasbar opent tweede Gentse vestiging

Wasbar opent tweede Gentse vestiging

Eind deze maand opent Wasbar, het concept dat een wasserette combineert met een bar, een tweede vestiging in Gent. Het is voor Wasbar een terugkeer naar de thuisbasis, want ook de eerste vestiging opende zijn deuren in Gent.

 

Vierde vestiging

Het zal ondertussen al het vierde filiaal zijn van het Wasbar-concept van oprichters Dries Henau en Yuri Vandenbogaerde. Na de opstart in Gent kwamen er ook al vestigingen in Antwerpen en in Kortrijk. In 2015 werd het meerderheidsaandeel verkocht aan Top Brands, dat plannen heeft voor een grote expansie.

 

Rond die uitbreiding zijn er ook al onderhandelingen aan de gang in Leuven, Brussel, Parijs en Nederland. Normaal gezien moeten er later dit jaar dus nog enkele vestigingen van Wasbar de deuren openen.

 

De twee oprichters blijven ondertussen niet op hun lauweren rusten. Zij runnen een marketingagentschap, lanceren dit jaar nog een nieuw product en ze bekijken de mogelijkheid om in 2017 een nieuw concept op te starten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

“Data geven de controle terug aan trade marketeers”

23/05/2018

Voor merkfabrikanten is het een hele klus om assortimenten, prijzen en promoties in hun categorie te monitoren bij offline en online retailers. De Belgische startup Daltix verzamelt deze vitale informatie automatisch in overzichtelijke dashboards.

Eigenaar 3i wil Action toch voor zichzelf houden

22/05/2018

Investeerder 3i wil Action dan toch helemaal houden. Hoewel de eigenaar van de discountketen vorige week liet uitschijnen een koper te zoeken voor een deel van zijn participatie in Action, ontkent 3i dat nu.

Marks & Spencer haalt het mes boven: 100 winkels dicht

22/05/2018

De Britse retailer wil ingrijpend herstructureren. De komende vier jaar moeten niet 60, maar wel 100 Britse winkels de deuren sluiten. “Noodzakelijk om de toekomst veilig te stellen”, klinkt het.

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.

Hema investeert verder in grote Belgische winkels

11/05/2018

Hema Oostende beleeft een feestelijke heropening: de winkel werd aangepast naar het nieuwe internationale concept dat de retailer ontwikkelde voor steden als Barcelona, Parijs en Londen. Die formule bleek eerder succesvol in Antwerpen en Brussel.