Wehkamp en BCC slaan handen in elkaar | RetailDetail

Wehkamp en BCC slaan handen in elkaar

Wehkamp en BCC slaan handen in elkaar
Foto: Wehkamp

Onlineretailer Wehkamp en elektroketen BCC worden exclusieve alliantiepartners: vanaf oktober starten de formules een grote strategische samenwerking, die in fases steeds verder zal worden uitgebreid.

 

"Niemand kan in zijn eentje in alles het beste zijn"

Wehkamp zal door de samenwerking voor het volledige assortiment elektronica en huishoudelijke apparaten’voortaan beroep doen op BCC, terwijl het fulfilmentproces ook voor BCC compleet via Wehkamp zal verlopen. De samenwerking gaat eind oktober van start en binnen een jaar moeten alle activiteiten en services zijn geïmplementeerd. Op termijn moeten klanten van beide bedrijven gebruik kunnen maken van elkaars serviceproposities, zoals installatie, reparatie, betaaloplossingen, bezorgservices, maar ook van de fysieke locaties van BCC voor beide klantgroepen. Op die manier krijgen beide formules ook een omnichannelpoot.

 

“Klanten van beide retailers krijgen zo het beste van twee werelden: nog meer service en een breder assortiment”, klinkt het in een gezamenlijk persbericht. Met de samenwerking willen de retailers een sterkere positie in een concurrerende markt krijgen. BCC ging in september vorig jaar ook al een partnership aan met Bol.com.

 

Naar een gebundelde omnichannel-propositie

BCC-topman Herman Bramer is “heel blij met deze samenwerking met Wehkamp, die volledig past in onze visie op hoe retail en de elektronicamarkt zich ontwikkelen. Wij geloven in samenwerking en partnerships, niemand kan in zijn eentje in alles het beste zijn. Met de eerste stap ontsluiten we ons assortiment voor de Wehkamp-klant, op termijn bundelen we onze netwerken en services tot een unieke propositie.”

 

Voor Wehkamp maakt de samenwerking deel uit van de verdere groeistrategie van de formule, zegt CEO Piet Coelewij: “Wij richten ons vooral op mode, wonen, beauty en baby/kids, daar zijn we ontzettend goed in. Voor alle andere categorieën, die relevant zijn voor gezinnen, investeren we in partnerships. Als bijvoorbeeld in dit geval de wasmachine het plotseling niet meer doet, willen we die natuurlijk ook aan onze klanten kunnen blijven bieden, want bij gezinnen is de wasmand altijd vol.”


Steeds meer retailers begrijpen dat ze het niet langer alleen kunnen en sluiten strategische partnerships. Zo raakte deze week nog bekend dat supermarktgroepen Carrefour en Tesco samen gaan inkopen, en ook Auchan, Casino, Schiever en Metro starten een inkoopgroepering

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Dieprood Galeria Kaufhof (en Inno) vestigt alle hoop op fusie

20/07/2018

Galeria Kaufhof (waar ook Galeria Inno toe behoort) zit diep in de rode cijfers: het verlies zou er oplopen tot zo'n 30 miljoen euro. Een fusie tussen Karstadt en Galeria Kaufhof moet volgens eigenaar Hudson's Bay heil brengen.

Walmart en Microsoft bundelen krachten tegen Amazon

18/07/2018

Walmart is de grootste retailconcurrent van Amazon en Microsoft is de belangrijkste rivaal voor Amazons clouddiensten. Beide bedrijven proberen de internetreus nu wat meer tegenwind te geven met een strategisch partnerschap voor vijf jaar.

Retailhub x Living Tomorrow: Nieuwe innovatieworkshops op maat

17/07/2018

Wat worden de megatrends van morgen en hoe ziet je strategie er best uit? Neem een frisse innovatiestart met de workshops van retailhub en Living Tomorrow: een gezonde mix van plezier, ontspanning en topeducatie op maat van je bedrijf.

Amazon Prime Day zorgt dit jaar voor spektakel en controverse

17/07/2018

Amazon Prime-leden vieren vandaag het jaarlijkse kortingenevenement Prime Day. De controversiële shopfeestdag wordt steeds grootser: Amazon startte het koopfestival met heuse muziekoptredens en ook concurrerende retailers pakken inmiddels met stuntprijzen uit.

Bol.com gaat distributiecentrum verdubbelen

16/07/2018

Minder dan een jaar na de officiële opening barst het distributiecentrum van bol.com in Waalwijk al uit zijn voegen. Begin 2019 beginnen uitbreidingswerken die een verdubbeling van de oppervlakte met zich meebrengen.

Verkoop van pc’s groeit eerste keer in zes jaar

13/07/2018

Voor de eerste keer in zes jaar groeide de verkoop van pc's weer: in het tweede kwartaal van 2018 steeg die met 1,4%. Volgens onderzoekbureaus Gartner en IDC is de omzetstijging voornamelijk te danken aan de groei op zakelijke markten.