Wehkamp krijgt dertig procent retour | RetailDetail

Wehkamp krijgt dertig procent retour

Wehkamp krijgt dertig procent retour

Wehkamp krijgt van de ongeveer tweehonderdduizend artikelen die het bedrijf iedere dag verzendt zo’n zestigduizend producten binnen veertien dagen retour, dat is zowat dertig procent.

 

Vooral modebestellingen komen retour

Vooral bestellingen van modeartikelen worden teruggestuurd, zei programmadirecteur Andries van Daalen van RFS Holland Holding, de moedermaatschappij van het online warenhuisconcern, op Logistiek & E-commerce.

 

Eerder meldde Wehkamp dat veertig procent van de modebestellingen terugkomt en dat het bedrijf retournerende klanten doorgaans gelijk geeft. "Retouren vormen een apart onderdeel van onze totale logistiek, waarbij we ervoor zorgen dat het in rekening gebrachte bedrag binnen een week is gecrediteerd bij de consument", meldde hij aan Logistiek.

 

Locatie uitbreiden is mogelijk

Het volautomatische 56.000 m² grote distributiecentrum in Zwolle, dat sinds februari volledig operationeel is, telt op dit moment 300.000 verschillende eenheden op voorraad. De locatie verwerkt momenteel 32 miljoen orders op jaarbasis, maar dit aantal kan toenemen tot 74 miljoen orders als de uitbreiding naar een terrein van drie hectare naast het distributiecentrum wordt gerealiseerd. Wanneer een verdere uitbreiding plaatsvindt maakt de programmadirecteur niet bekend.

 

"Door in het huidige shuttlesysteem extra gangen in gebruik te nemen, kunnen we de capaciteit met 17 procent laten stijgen. Bestellingen zijn binnen een half uur verzendklaar, mede dankzij dit systeem waarbij geautomatiseerde shuttletreintjes bestelde artikelen uit het opslagsysteem halen. Ook kunnen we op zaterdag gaan werken en 24/7-diensten gaan draaien", aldus Van Daalen over andere uitbreidingsmogelijkheden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Retailhub x Living Tomorrow: Nieuwe innovatieworkshops op maat

17/07/2018

Wat worden de megatrends van morgen en hoe ziet je strategie er best uit? Neem een frisse innovatiestart met de workshops van retailhub en Living Tomorrow: een gezonde mix van plezier, ontspanning en topeducatie op maat van je bedrijf.

Amazon Prime Day zorgt dit jaar voor spektakel en controverse

17/07/2018

Amazon Prime-leden vieren vandaag het jaarlijkse kortingenevenement Prime Day. De controversiële shopfeestdag wordt steeds grootser: Amazon startte het koopfestival met heuse muziekoptredens en ook concurrerende retailers pakken inmiddels met stuntprijzen uit.

Bol.com gaat distributiecentrum verdubbelen

16/07/2018

Minder dan een jaar na de officiële opening barst het distributiecentrum van bol.com in Waalwijk al uit zijn voegen. Begin 2019 beginnen uitbreidingswerken die een verdubbeling van de oppervlakte met zich meebrengen.

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

Verkoop van pc’s groeit eerste keer in zes jaar

13/07/2018

Voor de eerste keer in zes jaar groeide de verkoop van pc's weer: in het tweede kwartaal van 2018 steeg die met 1,4%. Volgens onderzoekbureaus Gartner en IDC is de omzetstijging voornamelijk te danken aan de groei op zakelijke markten.

Chinese webreus zet aanval op Italië in

11/07/2018

De Chinese webreus JD.com wil gaan uitbreiden naar Italië. Het zou voor de grote rivaal van Alibaba het tweede Europese kantoor op korte tijd betekenen.