Wessanen kan verlies in vierde kwartaal beperken | RetailDetail

Wessanen kan verlies in vierde kwartaal beperken

Wessanen kan verlies in vierde kwartaal beperken

Voedingsmiddelenbedrijf Wessanen heeft in het vierde kwartaal het verlies kunnen beperken en de omzet kunnen verhogen. Voor het volledige boekjaar was er sprake van winst

Groei voor grote merken

Wessanen boekte in het vierde kwartaal een omzet van 108 miljoen euro, een lichte stijging ten opzichte van de 102 miljoen euro van een jaar eerder. Er werd wel nog steeds een nettoverlies van 6,4 miljoen euro gemaakt, wat toch al iets beter was dan de 7,7 miljoen euro een jaar eerder.

 

Voor het volledige financiële jaar 2014 behaalde Wessanen een omzet van 433,5 miljoen euro (+6,4%) en een nettowinst van 45,3 miljoen euro, daar waar een jaar eerder een klein verlies werd gemaakt.

 

De belangrijkste merken binnen de groep groeiden gemiddeld met 7 procent, terwijl vijf merken een groei van meer dan tien procent lieten optekenen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Pabo start door als ‘be you’

21/06/2018

Het failliete erotiekconcern Beate Uhse, het moederbedrijf achter Pabo, neemt een doorstart onder een nieuwe merknaam. De focus ligt op online handel.

KantoorExpert koopt Office Centre van Staples

21/06/2018

KantoorExpert wil de 39 Nederlandse vestigingen van Office Centre overnemen van Staples. De leverancier van kantoorbenodigdheden uit Soest zou zo’n 40 miljoen euro veil hebben voor Office Centre.

Frankrijk plant taks op e-commerce

21/06/2018

Online bestellingen zouden duurder kunnen worden voor Franse consumenten: een nieuw wetsvoorstel voorziet een taks van 1 tot 2% op de verkoopprijs, in functie van de afstand die een product heeft afgelegd.

Google investeert 550 miljoen dollar in JD.com

18/06/2018

Niemand wil de trein missen in de snel groeiende Aziatische markt. Ook Google heeft dat begrepen: de Amerikanen nemen een participatie in JD.com, de grote concurrent van Alibaba.

28 juni: The Future of Shopping-tafelgesprek met Wouter Kolk (Albert Heijn)

15/06/2018

Op 28 juni voert Albert Heijn-CEO Wouter Kolk een exclusief tafelgesprek over de toekomst van het winkelen met Jorg Snoeck en Pauline Neerman, auteurs van het boek 'The Future of Shopping', in boekhandel Scheltema in Amsterdam.

Hema opent eerste winkel in Berlijn

15/06/2018

Hema heeft zijn eerste Berlijnse winkel geopend, alweer de vijftiende in Duitsland.Hema ziet in Duitsland een belangrijke groeimarkt: reeds volgende maand opent de de keten haar tweede Berlijnse winkel.