Wie wordt opvolger Carrefour Les Grands Prés? | RetailDetail

Wie wordt opvolger Carrefour Les Grands Prés?

Wie wordt opvolger Carrefour Les Grands Prés?

De strijd om de Mercuriusprijs kan herbeginnen: Comeos gaat weer op zoek naar het winkelconcept van het jaar en roept handelaars op om hun kandidatuur in te dienen. In oktober weten we wie de prestigieuze prijs wint.

Prestigeprijs

Vorig jaar won Hypermarkt Carrefour Mons Les Grands Prés het Mercuriusbeeldje: in Bergen experimenteerde Carrefour met nieuwe toepassingen in een hypermarkt, en dat vond de jury bijzonder geslaagd. De tweede prijs was voor Júttu, het nieuwe concept van A.S. Adventure. De Connections Travel Stores werden bekroond met de derde plaats.

 

De Mercuriusprijs is geen geldprijs, maar is wel prestigieus omdat de bekendste retailexperts van dit land de concepten beoordelen en via ‘mysteryshopping’ hun uiteindelijke keuze bepalen. Voor het personeel van het winnende concept is de prijs een echte erkenning en een geweldige boost om door te zetten en het concept verder uit te rollen.

 

Retailexperts kiezen de winnaar

Comeos kiest het winkelconcept van het jaar niet zelf, maar doet hiervoor een beroep op zeven retailexperts. Claude Boffa, academisch directeur van het Solvay Retail Management Programme, leidt als juryvoorzitter alles in goede banen. Benjamin Wayens (docent geomarketing ULB) is dit jaar nieuw in de jury.  

 

Samen met professoren Gino Van Ossel (professor retail en trade marketing bij Vlerick Business School) en Malaika Brengman (professor marketing & consumer behavior VUB), Katelijn Quartier (academisch directeur Retail Design Lab), Stefan Van Rompaey (hoofdredacteur RetailDetail) en Silvie Vanhout (The Retail Academy) selecteren ze tien laureaten uit de ingezonden dossiers. Tijdens een spetterende prijsuitreiking op 25 oktober maakt Comeos de winnaar bekend.

 

 

Handelaars die een dossier willen inzenden, kunnen dit nog tot 6 juni via het inschrijvingsformulier op www.mercuriusprijs.be.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

“Data geven de controle terug aan trade marketeers”

23/05/2018

Voor merkfabrikanten is het een hele klus om assortimenten, prijzen en promoties in hun categorie te monitoren bij offline en online retailers. De Belgische startup Daltix verzamelt deze vitale informatie automatisch in overzichtelijke dashboards.

Eigenaar 3i wil Action toch voor zichzelf houden

22/05/2018

Investeerder 3i wil Action dan toch helemaal houden. Hoewel de eigenaar van de discountketen vorige week liet uitschijnen een koper te zoeken voor een deel van zijn participatie in Action, ontkent 3i dat nu.

Marks & Spencer haalt het mes boven: 100 winkels dicht

22/05/2018

De Britse retailer wil ingrijpend herstructureren. De komende vier jaar moeten niet 60, maar wel 100 Britse winkels de deuren sluiten. “Noodzakelijk om de toekomst veilig te stellen”, klinkt het.

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.