Wie wordt opvolger Carrefour Les Grands Prés? | RetailDetail

Wie wordt opvolger Carrefour Les Grands Prés?

Wie wordt opvolger Carrefour Les Grands Prés?

De strijd om de Mercuriusprijs kan herbeginnen: Comeos gaat weer op zoek naar het winkelconcept van het jaar en roept handelaars op om hun kandidatuur in te dienen. In oktober weten we wie de prestigieuze prijs wint.

Prestigeprijs

Vorig jaar won Hypermarkt Carrefour Mons Les Grands Prés het Mercuriusbeeldje: in Bergen experimenteerde Carrefour met nieuwe toepassingen in een hypermarkt, en dat vond de jury bijzonder geslaagd. De tweede prijs was voor Júttu, het nieuwe concept van A.S. Adventure. De Connections Travel Stores werden bekroond met de derde plaats.

 

De Mercuriusprijs is geen geldprijs, maar is wel prestigieus omdat de bekendste retailexperts van dit land de concepten beoordelen en via ‘mysteryshopping’ hun uiteindelijke keuze bepalen. Voor het personeel van het winnende concept is de prijs een echte erkenning en een geweldige boost om door te zetten en het concept verder uit te rollen.

 

Retailexperts kiezen de winnaar

Comeos kiest het winkelconcept van het jaar niet zelf, maar doet hiervoor een beroep op zeven retailexperts. Claude Boffa, academisch directeur van het Solvay Retail Management Programme, leidt als juryvoorzitter alles in goede banen. Benjamin Wayens (docent geomarketing ULB) is dit jaar nieuw in de jury.  

 

Samen met professoren Gino Van Ossel (professor retail en trade marketing bij Vlerick Business School) en Malaika Brengman (professor marketing & consumer behavior VUB), Katelijn Quartier (academisch directeur Retail Design Lab), Stefan Van Rompaey (hoofdredacteur RetailDetail) en Silvie Vanhout (The Retail Academy) selecteren ze tien laureaten uit de ingezonden dossiers. Tijdens een spetterende prijsuitreiking op 25 oktober maakt Comeos de winnaar bekend.

 

 

Handelaars die een dossier willen inzenden, kunnen dit nog tot 6 juni via het inschrijvingsformulier op www.mercuriusprijs.be.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Bol.com gaat distributiecentrum verdubbelen

16/07/2018

Minder dan een jaar na de officiële opening barst het distributiecentrum van bol.com in Waalwijk al uit z’n voegen. Begin 2019 beginnen uitbreidingswerken die een verdubbeling van de oppervlakte met zich meebrengen.

Verkoop van pc’s groeit eerste keer in zes jaar

13/07/2018

Voor de eerste keer in zes jaar groeide de verkoop van pc's weer: in het tweede kwartaal van 2018 steeg die met 1,4%. Volgens onderzoekbureaus Gartner en IDC is de omzetstijging voornamelijk te danken aan de groei op zakelijke markten.

Retailhub Inspiration Tour: De ‘customer journey’ wordt heel anders

09/07/2018

Met Retailhub van RetailDetail is Antwerpen een unieke retail-hotspot rijker: professionals beleven er de toekomst van retail in het enige inspiratie-platform van de Benelux met 1250 m² aan innovatieve technologie en megatrends.

'Mishandelde' eenden weg bij Plus, wel in 'diervriendelijke' dons

06/07/2018

Er komt veel reactie op de beelden van hardhandig eendentransport bij Nederlandse pluimveehouders. Supermarktketen Plus haalt per direct al het eendenvlees van slachterij Tomassen Duck-To uit het schap, maar de dons blijkt ook in "diervriendelijk" beddengoed te zitten.

“Fusie Karstadt en Kaufhof zo goed als rond”

05/07/2018

Het Canadese winkelconcern Hudson’s Bay heeft een deal met de Oostenrijkse Sigma Holding, eigenaar van de Duitse warenhuisketen Karstadt. Volgens Duitse media was een voorlopige overeenkomst getekend, volgens de Canadezen is het echter helemaal nog niet zo ver.

Wehkamp en BCC slaan handen in elkaar

05/07/2018

Onlineretailer Wehkamp en elektroketen BCC worden exclusieve alliantiepartners: vanaf oktober starten de formules een grote strategische samenwerking, die in fases steeds verder zal worden uitgebreid.