Wijs neemt Belgische e-commerce onder de loep | RetailDetail

Wijs neemt Belgische e-commerce onder de loep

Wijs neemt Belgische e-commerce onder de loep

Als het gaat over e-commerce in België, vallen vaak woorden als ‘achterophinken’, ‘inhaalbeweging’ en ‘voorbeeld Nederland’. Digitaal agentschap Wijs wil de vinger op de zere plek leggen en organiseert een enquête.


Nood aan inzicht


Wijs graaft sinds enige tijd diep in de wereld van Belgische e-commerce en wil de opgedane kennis vanop het terrein nu ook onderwerpen aan een grondige analyse. Want aan ambitie ontbreekt het de sector niet. Maar om slim te groeien, is inzicht in schaalbare technologieën en competentieprofielen een must. 


Bedrijven zitten dus niet noodzakelijk met vragen rond wat ze moeten doen, maar wel hoe ze die veranderingen slim kunnen integreren. Wat is snelste weg vooruit, hoe vertaalt zich dat in onmiddellijke business-opportuniteiten? Ook voor welke stap is het nog te vroeg?
 

Vul de enquête in


Om op die vragen antwoord te bieden, ging Wijs rond de tafel zitten met een aantal sterkhouders uit de retail en e-commercesector. Doel van de workshop: de theoretische kennis die er al is, om te zetten naar vuistregels voor de praktijk en zo de hele sector ruggesteunen. Tom Muyllaert, manager digital marketing bij Brico, gelooft in een hands-on stappenplan: “Elk bedrijf zou naast zijn business strateeg een digitale architect moeten hebben die strategie vertaalt naar een digital maturity model dat stap voor stap opbrengt.”


Waar zitten jouw volgende uitdagingen? En welke stappen zijn al gezet? Neem 5 minuutjes de tijd om de enquête in te vullen. Aan de hand van jouw antwoorden krijgt de hele sector een beter beeld van de echte vragen die leven, om zo de volgende stap te zetten in een groeiend Belgische e-commercelandschap. 


Vul hier de enquête in en geef de Belgische e-commerce een boost.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.

Hema investeert verder in grote Belgische winkels

11/05/2018

Hema Oostende beleeft een feestelijke heropening: de winkel werd aangepast naar het nieuwe internationale concept dat de retailer ontwikkelde voor steden als Barcelona, Parijs en Londen. Die formule bleek eerder succesvol in Antwerpen en Brussel.

Belgisch fonds dicht bij overname HEMA

09/05/2018

De Belgische Core Equity-holding zou dicht bij een overname van HEMA staan: er zou een mondeling akkoord zijn, de handtekeningen zouden snel kunnen volgen.

Opinie: “Help, er zit een Chinees in mijn broek!”

08/05/2018

Techbedrijven als Alibaba en Amazon gaan er met uw data vandoor, Europa stond erbij en keek ernaar. En de merken en retailers? Die sponsoren de hele operatie, zodat hun grootste concurrenten nog groter worden.

Nieuwe directie voor Xenos

08/05/2018

Blokker Holding heeft de verkoop van 110 Xenos-winkellocaties aan Casa nu formeel afgerond. De zestig resterende Xenos-winkels krijgen een nieuwe directie.