Winkeliers krijgen nu ook slachtofferhulp | RetailDetail

Winkeliers krijgen nu ook slachtofferhulp

Winkeliers krijgen nu ook slachtofferhulp

Winkeliers die het slachtoffer zijn geweest van een winkeloverval kunnen voortaan ook beroep doen op bijstand van Slachtofferhulp Nederland. Die bestaat uit emotionele hulp, maar ook uit juridische ondersteuning.

Aantal overvallen sterk gedaald

De afgelopen maanden heeft Slachtofferhulp Nederland samen met Detailhandel Nederland en het ministerie van Veiligheid en Justitie gewerkt aan een ondersteuningspakket op maat van winkeliers. Zo zijn ze nu 24 uur op 24, zeven dagen op zeven bereikbaar bij ernstige misdrijven, zoals overvallen. Binnen de twee uur zou er iemand van Slachtofferhulp aanwezig moeten kunnen zijn.

 

"Overvallen zijn ingrijpende gebeurtenissen voor de slachtoffers. Daarom is het een goed initiatief van Detailhandel Nederland en Slachtofferhulp Nederland om vanaf 2014 samen te werken om slachtofferhulp voor winkeliers te organiseren", aldus staatssecretaris Teeven aan Marketing Tribune.

 

Door de samenwerking tussen het bedrijfsleven en de overheid is het aantal overvallen in de detailhandel in 2013 met 33 procent gedaald. Daarmee doet de sector het beter dan het landelijk gemiddelde van 18 procent. De laatste vier jaar is het aantal overvallen zelfs met 57 procent gedaald: in 2010 waren er nog 868 overvallen, in 2013 waren dat er nog maar 422.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Retailsector eist maatregelen tegen territoriale leveringsbeperkingen

23/05/2018

Grote leveranciers misbruiken hun dominante positie om retailers te dwingen zich enkel te bevoorraden in het land waar ze actief zijn, blijkt uit een nieuwe Benelux-studie. Zo houden ze internationale prijsverschillen in stand.

“Data geven de controle terug aan trade marketeers”

23/05/2018

Voor merkfabrikanten is het een hele klus om assortimenten, prijzen en promoties in hun categorie te monitoren bij offline en online retailers. De Belgische startup Daltix verzamelt deze vitale informatie automatisch in overzichtelijke dashboards.

Eigenaar 3i wil Action toch voor zichzelf houden

22/05/2018

Investeerder 3i wil Action dan toch helemaal houden. Hoewel de eigenaar van de discountketen vorige week liet uitschijnen een koper te zoeken voor een deel van zijn participatie in Action, ontkent 3i dat nu.

Marks & Spencer haalt het mes boven: 100 winkels dicht

22/05/2018

De Britse retailer wil ingrijpend herstructureren. De komende vier jaar moeten niet 60, maar wel 100 Britse winkels de deuren sluiten. “Noodzakelijk om de toekomst veilig te stellen”, klinkt het.

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.