Winkeliers onderschatten online verkoop

Winkeliers onderschatten online verkoop
Nederlandse winkeliers laten nog altijd kansen liggen op online omzet. Vooral het aanbod in de webwinkels van fysieke retailers laat vaak nog te wensen over in vergelijking met het aanbod in de 'stenen' winkels.Dat concludeert de Rabobank in de maandag verschenen eVisie, een rapport over retail en internet. Volgens de bank zetten veel retailers hun verkoopkanalen niet of onvoldoende klantgericht in. Vaak wordt de online verkoop nog gezien als een verplichte aanvulling op de handel in de gewone winkels. Volgens de onderzoekers van Rabobank is dat volkomen ten onrechte, gezien de ontwikkelingen op de consumentenmarkt.

Ook andere onderzoeken wijzen uit dat winkeliers er beter aan zouden doen het digitale verkoopkanaal serieus te nemen. Uit een studie in opdracht van PostNL bleek eerder dat Nederlanders inmiddels online shoppen leuker vinden dan gewoon winkelen. Ook blijkt uit onderzoeken dat online retailers die beschikken over een winkelnetwerk vaak eerder het vertrouwen van klanten winnen.
Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Wibra weet weer wat winst is

17/01/2018

Budgetketen Wibra heeft in 2016 opnieuw winst weten te maken, nadat het de voorbije jaren vooral verliezen had moeten slikken. De omzet blijft wel in dalende lijn en voorlopig lijkt het er niet op dat die trend gaat keren.

Hema gaat Arabisch en opent winkels in Midden-Oosten

15/01/2018

Voor het eerst in zijn geschiedenis waagt Hema zich buiten Europa: het opent dit jaar drie winkels in Dubai. In de komende vijf jaar wil de Nederlandse keten een fors aantal winkels in het Midden-Oosten openen.

Metro Group tevreden met eerste kwartaal

15/01/2018

De Duitse Metro Group is tevreden met de prestaties in het eerste kwartaal. De omzet steeg na wisselkoersen wel met slechts 0,2%, maar op vergelijkbare basis was er een groei van 0,8%.

Ophef over etnisch profilerende klantenprofielen bij Albert Heijn

15/01/2018

Een blanke man met bril staat symbool voor de premiumklant bij Albert Heijn, een vrouw en kind met donkere huidskleur voor de budgetklant. Met deze klantenprofielen leerden medewerkers bij AH de klanten kennen, tot er vrijdag ophef over ontstond.

Bijenkorf sluit eigen distributiecentrum in Woerden

12/01/2018

De Bijenkorf gaat zijn eigen distributiecentrum in Woerden sluiten. De sluiting staat gepland voor midden volgend jaar en kost 143 werknemers hun baan. De Bijenkorf gaat de taken van het distributiecentrum uitbesteden.

Europa wil belasting op plastic zakjes

11/01/2018

Nadat verschillende lidstaten al verschillende maatregelen hebben genomen om het gebruik van plastic zakjes terug te dringen, denkt de Europese Unie er nu aan om een algehele belasting op plastic zakjes in te voeren.

Back to top