Winkeliers onderschatten online verkoop

Winkeliers onderschatten online verkoop
Nederlandse winkeliers laten nog altijd kansen liggen op online omzet. Vooral het aanbod in de webwinkels van fysieke retailers laat vaak nog te wensen over in vergelijking met het aanbod in de 'stenen' winkels.Dat concludeert de Rabobank in de maandag verschenen eVisie, een rapport over retail en internet. Volgens de bank zetten veel retailers hun verkoopkanalen niet of onvoldoende klantgericht in. Vaak wordt de online verkoop nog gezien als een verplichte aanvulling op de handel in de gewone winkels. Volgens de onderzoekers van Rabobank is dat volkomen ten onrechte, gezien de ontwikkelingen op de consumentenmarkt.

Ook andere onderzoeken wijzen uit dat winkeliers er beter aan zouden doen het digitale verkoopkanaal serieus te nemen. Uit een studie in opdracht van PostNL bleek eerder dat Nederlanders inmiddels online shoppen leuker vinden dan gewoon winkelen. Ook blijkt uit onderzoeken dat online retailers die beschikken over een winkelnetwerk vaak eerder het vertrouwen van klanten winnen.
Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Bruna verwacht beterschap ondanks nieuwe verliezen

19/09/2017

Boekwinkelketen Bruna blijft de verliezen opstapelen. Volgens het Financieele Dagblad kwam er in 2016 opnieuw een malus van zeven miljoen euro in de tabellen terecht, net als het jaar voordien. Toch zou er vanaf dit jaar beterschap zijn.

Toys ‘R’ Us dicht bij faillissement

18/09/2017

Volgens de Amerikaanse zakenkrant The Wall Street Journal staat de Amerikaanse speelgoedketen Toys ‘R’ Us dicht bij een faillissement. Dat is het gevolg van de toename van online verkoop van speelgoed en van strengere eisen die de leveranciers stellen.

Detailhandel groeit met 4,5 procent in juli

15/09/2017

In juli is de omzet in de Nederlandse detailhandel met 4,5% gegroeid. Het volume ging er daarbij met 4% op vooruit. De online sector blijft veruit het snelst groeien (+21%), waarbij multichannelretailers (nog) sneller groeiden dan pure players (+20%).

Kortingsactie Shoptalk Europe nadert einde

14/09/2017

(publireportage) Shoptalk Europe, de beurs voor retailinnovatie, toont van 8 tot 11 oktober 2017 in Kopenhagen via trends, technologieën en businessmodellen hoe consumenten ontdekken, winkelen en kopen in deze tijd van digitale disruptie.

Picnic ziet ook rol als dienstverlener

14/09/2017

Online supermarkt Picnic ziet voor zichzelf in de toekomst ook een rol als dienstverlener weggelegd, waarbij de vloot elektrische voertuigen ook ingezet kan worden om leveringen te doen voor andere partijen.

"EU moet grenzen e-commerce beter vastleggen"

13/09/2017

Volgens Nederlands europarlementariër Marietje Schaak moet de Europese Commissie een beter kader creëren voor digitale handel in en met de Europese lidstaten. Anders gaan grote internetbedrijven de standaarden zelf bepalen, vreest ze.

Back to top