Winkeliers onderschatten online verkoop

Winkeliers onderschatten online verkoop
Nederlandse winkeliers laten nog altijd kansen liggen op online omzet. Vooral het aanbod in de webwinkels van fysieke retailers laat vaak nog te wensen over in vergelijking met het aanbod in de 'stenen' winkels.Dat concludeert de Rabobank in de maandag verschenen eVisie, een rapport over retail en internet. Volgens de bank zetten veel retailers hun verkoopkanalen niet of onvoldoende klantgericht in. Vaak wordt de online verkoop nog gezien als een verplichte aanvulling op de handel in de gewone winkels. Volgens de onderzoekers van Rabobank is dat volkomen ten onrechte, gezien de ontwikkelingen op de consumentenmarkt.

Ook andere onderzoeken wijzen uit dat winkeliers er beter aan zouden doen het digitale verkoopkanaal serieus te nemen. Uit een studie in opdracht van PostNL bleek eerder dat Nederlanders inmiddels online shoppen leuker vinden dan gewoon winkelen. Ook blijkt uit onderzoeken dat online retailers die beschikken over een winkelnetwerk vaak eerder het vertrouwen van klanten winnen.
Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


"Amazon bijna klaar om kassaloze Go te lanceren"

20/11/2017

Volgens sommige bronnen werft Amazon momenteel bouwmanagers en marketeers aan voor zijn Amazon Go-team. Dat wijst er mogelijk op dat de supermarkt zonder personeel nu ook echt in de startblokken staat.

Mark Thomson (Zebra): "De tools voor de toekomst zijn al voorhanden"

17/11/2017

Volgens Mark Thomson, Director of Retail Industry Solutions bij Zebra, verandert de retail in de nabije toekomst ingrijpender dan in de voorbije vijftig jaar bij elkaar opgeteld.

Qrf Beste Winkelketen van België en Qrf Webshop Awards: spanning stijgt!

16/11/2017

Op donderdag 23 november is het zover: op die avond worden de winnaars van de ‘Qrf Beste Winkelketen van België’ en ‘Qrf Webshop Awards’ bekendgemaakt tijdens de RetailDetail Night. 

Barbie wijst G.I. Joe & Co (voorlopig?) af

16/11/2017

Speelgoedreus Mattel zou het overnamebod door concurrent Hasbro hebben afgewezen, schrijft persbureau Reuters op basis van bronnen dicht bij het dossier. Welke gevolgen dat heeft, is vooralsnog onduidelijk.

“Menselijke factor onderbelicht in omnichannelretail”

16/11/2017

Als zaakvoerder van het digitale retailbureau Kega is Kees Verkade begaan met consistente merkbeleving. De rol van het winkelpersoneel in het creëren van een optimale customer journey, zowel online als offline, trekt zijn aandacht.

Henkel verhoogt omzetverwachting voor 2017

15/11/2017

Henkel rondt voor het eerst de kaap van vijftien miljard euro voor zijn omzet over negen maanden. Door de sterke prestaties verhoogt het bedrijf zijn omzet- en winstverwachting.

Back to top