Winkelketen Vatana opent in Overpelt derde winkel | RetailDetail

Winkelketen Vatana opent in Overpelt derde winkel

Winkelketen Vatana opent in Overpelt derde winkel
Vatana

Winkelketen Vatana opent op zaterdag zijn derde vestiging. Die zal te vinden zijn op de handelszone Den Dries in Overpelt en wordt met een oppervlakte van 5.000 vierkante meter meteen de grootste vestiging.

15 miljoen euro

De plannen voor de nieuwe winkel zouden al tien jaar klaar liggen, maar pas vorig jaar werd er eindelijk begonnen aan de werken. Bovendien kijkt Vatana ook al naar de toekomst en verdere uitbreiding. “Tegenover de vestiging willen we ook nog een sportspeciaalzaak van 2.000 vierkante meter optrekken. Hier willen we de iets duurdere merken aanbieden”, zegt filiaalmanager Kristof Schraepen.

 

Het nieuwe filiaal betekende een forse investering van 15 miljoen euro, omdat ook de parking en de wegenis zelf gefinancierd werden. Door de ligging nabij de grens hoopt Vatana in Overpelt ook een Nederlands publiek te trekken.

 

“Deze winkel zal zich ook onderscheiden van de andere twee door een sterker accent op shopping en beleving. We voorzien voor de eerste keer ook in een horecagedeelte, een brasserie.” Momenteel is er plaats voor 25 werknemers, maar dat moet op termijn opgetrokken worden naar meer dan 30.

 

Vatana is een familiebedrijf dat 44 jaar geleden werd opgericht. De eerste winkel, en ook het hoofkantoor, bevindt zich in Paal-Beringen en er is ook al decennia een vestiging in Genk. Nu vond het bedrijf het dus tijd voor een derde winkel. Vatana verkoopt een uitgebreid aanbod gaande van schoenen en kleding tot speelgoed en meer.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

KantoorExpert koopt Office Centre van Staples

21/06/2018

KantoorExpert wil de 39 Nederlandse vestigingen van Office Centre overnemen van Staples. De leverancier van kantoorbenodigdheden uit Soest zou zo’n 40 miljoen euro veil hebben voor Office Centre.

Frankrijk plant taks op e-commerce

21/06/2018

Online bestellingen zouden duurder kunnen worden voor Franse consumenten: een nieuw wetsvoorstel voorziet een taks van 1 tot 2% op de verkoopprijs, in functie van de afstand die een product heeft afgelegd.

Google investeert 550 miljoen dollar in JD.com

18/06/2018

Niemand wil de trein missen in de snel groeiende Aziatische markt. Ook Google heeft dat begrepen: de Amerikanen nemen een participatie in JD.com, de grote concurrent van Alibaba.

28 juni: The Future of Shopping-tafelgesprek met Wouter Kolk (Albert Heijn)

15/06/2018

Op 28 juni voert Albert Heijn-CEO Wouter Kolk een exclusief tafelgesprek over de toekomst van het winkelen met Jorg Snoeck en Pauline Neerman, auteurs van het boek 'The Future of Shopping', in boekhandel Scheltema in Amsterdam.

Hema opent eerste winkel in Berlijn

15/06/2018

Hema heeft zijn eerste Berlijnse winkel geopend, alweer de vijftiende in Duitsland.Hema ziet in Duitsland een belangrijke groeimarkt: reeds volgende maand opent de de keten haar tweede Berlijnse winkel.

Bol.com rolt herhaalservice Bespaar Continu online uit

15/06/2018

Bol.com lanceert herhaalservice Bespaar Continu op de website. Vergelijkbaar met Amazon Prime, bezorgt de dienst vaste commodity-producten die mensen altijd in huis willen hebben tegen kortingen.