'Winkelklant wordt steeds onvoorspelbaarder'

'Winkelklant wordt steeds onvoorspelbaarder'

Klanten worden steeds wispelturiger in hun consumptie- en mediagedrag, omdat "mensen in toenemende mate onvoorspelbaar en steeds moeilijker in hokjes te plaatsen zijn."

Er valt geen lijn in te trekken

Dat zegt althans Sjors van Leeuwen van Indora Managementadvies in een interview met Haarlems Dagblad. "Op het parkeerterrein van de Aldi staan BMW's en Skoda's broederlijk naast elkaar. Steeds meer vrouwen rijden met een Harley Davidson, vijftigplussers gedragen zich als kritische dertigers en managers reizen net zo gemakkelijk met prijsvechter Ryanair als met de businessclass van de KLM." 

 

Daarmee wordt het werk voor marketeers van winkelketens steeds moeilijker: "wat mensen niet kennen en niet gebruiken, missen ze per definitie niet. Als je niet weet wat een mobiele telefoon is en er nooit een hebt gehad, dan mis je die niet. En dit geldt voor allerlei vergelijkbare zaken en gadgets zoals iPad, Twitter, Skype, Wii, etc. Maar als je op een bepaald moment dit soort producten en diensten toch gaat gebruiken, dan kun je vaak na verloop van tijd vaak niet meer zonder."

Tags: