Winkels op Schiphol doen goede zaken | RetailDetail

Winkels op Schiphol doen goede zaken

Winkels op Schiphol doen goede zaken
Luchthaven Schiphol doet steeds betere zaken met zijn belastingvrije winkels. De detailhandel achter de paspoortcontrole boekte in de eerste zes maanden van dit jaar 10,2 procent meer omzet.De omzet kwam daarmee op veertig miljoen euro uit, zo blijkt uit vrijdag door Schiphol vrijgegeven cijfers over het eerste halfjaar. De verkopen hebben zich daarmee ten opzichte van een matig vorig jaar hersteld. Toen had de op drie na grootste luchthaven van Europa last van de verbouwing van één van de winkelgebieden. Nu die verbouwing is afgerond is vooral de verkoop van luxe- en merkartikelen aangetrokken.

Per vertrekkende passagier werd 7,8 procent meer uitgegeven voor gemiddeld 16,48 euro. Het restant van de omzetstijging komt door de verdere groei van Schiphol. De detailhandel deed het ook beter dan de horeca op de luchthaven. De gemiddelde besteding per passagier kwam daar uit om 2,4 procent. Gemiddeld geven reizigers intussen 5,54 euro uit aan eten en drinken terwijl ze wachten op hun vlucht.
Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Eigenaar 3i wil Action toch voor zichzelf houden

22/05/2018

Investeerder 3i wil Action dan toch helemaal houden. Hoewel de eigenaar van de discountketen vorige week liet uitschijnen een koper te zoeken voor een deel van zijn participatie in Action, ontkent 3i dat nu.

Marks & Spencer haalt het mes boven: 100 winkels dicht

22/05/2018

De Britse retailer wil ingrijpend herstructureren. De komende vier jaar moeten niet 60, maar wel 100 Britse winkels de deuren sluiten. “Noodzakelijk om de toekomst veilig te stellen”, klinkt het.

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.

Hema investeert verder in grote Belgische winkels

11/05/2018

Hema Oostende beleeft een feestelijke heropening: de winkel werd aangepast naar het nieuwe internationale concept dat de retailer ontwikkelde voor steden als Barcelona, Parijs en Londen. Die formule bleek eerder succesvol in Antwerpen en Brussel.

Belgisch fonds dicht bij overname HEMA

09/05/2018

De Belgische Core Equity-holding zou dicht bij een overname van HEMA staan: er zou een mondeling akkoord zijn, de handtekeningen zouden snel kunnen volgen.