Winkels op Schiphol doen goede zaken

Winkels op Schiphol doen goede zaken
Luchthaven Schiphol doet steeds betere zaken met zijn belastingvrije winkels. De detailhandel achter de paspoortcontrole boekte in de eerste zes maanden van dit jaar 10,2 procent meer omzet.De omzet kwam daarmee op veertig miljoen euro uit, zo blijkt uit vrijdag door Schiphol vrijgegeven cijfers over het eerste halfjaar. De verkopen hebben zich daarmee ten opzichte van een matig vorig jaar hersteld. Toen had de op drie na grootste luchthaven van Europa last van de verbouwing van één van de winkelgebieden. Nu die verbouwing is afgerond is vooral de verkoop van luxe- en merkartikelen aangetrokken.

Per vertrekkende passagier werd 7,8 procent meer uitgegeven voor gemiddeld 16,48 euro. Het restant van de omzetstijging komt door de verdere groei van Schiphol. De detailhandel deed het ook beter dan de horeca op de luchthaven. De gemiddelde besteding per passagier kwam daar uit om 2,4 procent. Gemiddeld geven reizigers intussen 5,54 euro uit aan eten en drinken terwijl ze wachten op hun vlucht.
Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


"Amazon bijna klaar om kassaloze Go te lanceren"

20/11/2017

Volgens sommige bronnen werft Amazon momenteel bouwmanagers en marketeers aan voor zijn Amazon Go-team. Dat wijst er mogelijk op dat de supermarkt zonder personeel nu ook echt in de startblokken staat.

Mark Thomson (Zebra): "De tools voor de toekomst zijn al voorhanden"

17/11/2017

Volgens Mark Thomson, Director of Retail Industry Solutions bij Zebra, verandert de retail in de nabije toekomst ingrijpender dan in de voorbije vijftig jaar bij elkaar opgeteld.

Qrf Beste Winkelketen van België en Qrf Webshop Awards: spanning stijgt!

16/11/2017

Op donderdag 23 november is het zover: op die avond worden de winnaars van de ‘Qrf Beste Winkelketen van België’ en ‘Qrf Webshop Awards’ bekendgemaakt tijdens de RetailDetail Night. 

Barbie wijst G.I. Joe & Co (voorlopig?) af

16/11/2017

Speelgoedreus Mattel zou het overnamebod door concurrent Hasbro hebben afgewezen, schrijft persbureau Reuters op basis van bronnen dicht bij het dossier. Welke gevolgen dat heeft, is vooralsnog onduidelijk.

“Menselijke factor onderbelicht in omnichannelretail”

16/11/2017

Als zaakvoerder van het digitale retailbureau Kega is Kees Verkade begaan met consistente merkbeleving. De rol van het winkelpersoneel in het creëren van een optimale customer journey, zowel online als offline, trekt zijn aandacht.

Henkel verhoogt omzetverwachting voor 2017

15/11/2017

Henkel rondt voor het eerst de kaap van vijftien miljard euro voor zijn omzet over negen maanden. Door de sterke prestaties verhoogt het bedrijf zijn omzet- en winstverwachting.

Back to top