Winkels op Schiphol doen goede zaken

Winkels op Schiphol doen goede zaken
Luchthaven Schiphol doet steeds betere zaken met zijn belastingvrije winkels. De detailhandel achter de paspoortcontrole boekte in de eerste zes maanden van dit jaar 10,2 procent meer omzet.De omzet kwam daarmee op veertig miljoen euro uit, zo blijkt uit vrijdag door Schiphol vrijgegeven cijfers over het eerste halfjaar. De verkopen hebben zich daarmee ten opzichte van een matig vorig jaar hersteld. Toen had de op drie na grootste luchthaven van Europa last van de verbouwing van één van de winkelgebieden. Nu die verbouwing is afgerond is vooral de verkoop van luxe- en merkartikelen aangetrokken.

Per vertrekkende passagier werd 7,8 procent meer uitgegeven voor gemiddeld 16,48 euro. Het restant van de omzetstijging komt door de verdere groei van Schiphol. De detailhandel deed het ook beter dan de horeca op de luchthaven. De gemiddelde besteding per passagier kwam daar uit om 2,4 procent. Gemiddeld geven reizigers intussen 5,54 euro uit aan eten en drinken terwijl ze wachten op hun vlucht.
Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Dynamo Retail Group neemt Fietscity over

25/09/2017

Dynamo Retail Group neemt vanaf 1 oktober Fietscity over. Die keten heeft zijn hoofdzetel in Enschede en heeft momenteel elf vestigingen in Nederland. Dynamo Retail Group heeft al meer dan 800 winkels in Nederland.

Hema in Tilburg krijgt nieuw foodconcept

22/09/2017

Hema heeft in Tilburg voor het eerst in Nederland het internatonale concept gelanceerd, waarbij vooral de nieuwigheden in het restaurant opvallen. Er is zelfs een volledig live-cooking gedeelte, waarvoor ook de openingsuren werden uitgebreid.

Laatste kans voor vroegboekkorting Shoptalk Europe

21/09/2017

(publireportage) Shoptalk Europe, de beurs voor retailinnovatie, toont van 8 tot 11 oktober 2017 in Kopenhagen via trends, technologieën en businessmodellen hoe consumenten ontdekken, winkelen en kopen in deze tijd van digitale disruptie.

Costco Wholesale ontvouwt ambitieuze Franse plannen

21/09/2017

Drie maanden na de succesvolle opening van zijn eerste Franse vestiging kondigt de Amerikaanse ‘member only’-supermarktketen Costco Wholefoods al een tweede verkooppunt aan. Costco wil op termijn naar minstens een achttal vestigingen bij onze zuiderburen.

Univé start test met interactieve robot Pepper

21/09/2017

Univé Verzekeringen heeft in een winkel in Heerhugowaard de robot Pepper in gebruik genomen. Die moet dienst doen als hostess voor klanten die de winkel binnenwandelen. Univé wil weten hoe klanten daarop reageren.

Bruna verwacht beterschap ondanks nieuwe verliezen

19/09/2017

Boekwinkelketen Bruna blijft de verliezen opstapelen. Volgens het Financieele Dagblad kwam er in 2016 opnieuw een malus van zeven miljoen euro in de tabellen terecht, net als het jaar voordien. Toch zou er vanaf dit jaar beterschap zijn.

Back to top