Winkels rond Brusselse Guldenvlieslaan mogen 7 dagen op 7 open | RetailDetail

Winkels rond Brusselse Guldenvlieslaan mogen 7 dagen op 7 open

Winkels rond Brusselse Guldenvlieslaan mogen 7 dagen op 7 open

Een deel van de Brusselse gemeente Elsene is bij ministerieel decreet erkend als toeristische zone. Dat betekent dat de winkels aan en in de buurt van de Guldenvlieslaan ("Toison d'Or") voortaan zeven dagen op zeven open mogen blijven.

“Ideaal voor toerisme”

De nieuwe toeristische zone rond de Guldenvlieslaan omvat het kruispunt met de Elsensesteenweg en de kruising met de Louizalaan tot aan het Stefaniaplein. Tot de zone behoren ook de Louizapoortgalerij en de Guldenvliesgalerij, waar onlangs onder andere een Apple Store (foto), een Zara-flagship en een Marks & Spencer openden.

 

Voor de winkels betekent dit dat zij nu ook een extra dag open mogen zijn, inclusief zondag. "Het is natuurlijk geen verplichting om 7 op 7 open te zijn, maar het is wel een mogelijkheid. Eentje die misschien ook nieuwe jobs kan creëren. De Apple Store, die een echte trekpleister is, kan nu elke dag open zijn, terwijl ze voordien verplicht een dag per week moesten sluiten", zegt een tevreden burgemeester Dominique Dufourny. “In het begin zal het gaan om een zondag per maand. Achteraf zien we wel hoe het verder evolueert.”

 

De Guldenvlieslaan loopt ook nog voort op het grondgebied van buurgemeente Sint-Gillis. Ook die gemeente heeft een aanvraag ingediend om erkend te worden als toeristische zone.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Dieprood Galeria Kaufhof (en Inno) vestigt alle hoop op fusie

20/07/2018

Galeria Kaufhof (waar ook Galeria Inno toe behoort) zit diep in de rode cijfers: het verlies zou er oplopen tot zo'n 30 miljoen euro. Een fusie tussen Karstadt en Galeria Kaufhof moet volgens eigenaar Hudson's Bay heil brengen.

Walmart en Microsoft bundelen krachten tegen Amazon

18/07/2018

Walmart is de grootste retailconcurrent van Amazon en Microsoft is de belangrijkste rivaal voor Amazons clouddiensten. Beide bedrijven proberen de internetreus nu wat meer tegenwind te geven met een strategisch partnerschap voor vijf jaar.

Retailhub x Living Tomorrow: Nieuwe innovatieworkshops op maat

17/07/2018

Wat worden de megatrends van morgen en hoe ziet je strategie er best uit? Neem een frisse innovatiestart met de workshops van retailhub en Living Tomorrow: een gezonde mix van plezier, ontspanning en topeducatie op maat van je bedrijf.

Amazon Prime Day zorgt dit jaar voor spektakel en controverse

17/07/2018

Amazon Prime-leden vieren vandaag het jaarlijkse kortingenevenement Prime Day. De controversiële shopfeestdag wordt steeds grootser: Amazon startte het koopfestival met heuse muziekoptredens en ook concurrerende retailers pakken inmiddels met stuntprijzen uit.

Bol.com gaat distributiecentrum verdubbelen

16/07/2018

Minder dan een jaar na de officiële opening barst het distributiecentrum van bol.com in Waalwijk al uit zijn voegen. Begin 2019 beginnen uitbreidingswerken die een verdubbeling van de oppervlakte met zich meebrengen.

Verkoop van pc’s groeit eerste keer in zes jaar

13/07/2018

Voor de eerste keer in zes jaar groeide de verkoop van pc's weer: in het tweede kwartaal van 2018 steeg die met 1,4%. Volgens onderzoekbureaus Gartner en IDC is de omzetstijging voornamelijk te danken aan de groei op zakelijke markten.