Workshop: Teken je eigen omnichannel-roadmap uit

Wie omnichannel werkt, realiseert niet alleen een hogere omzet, maar haalt ook een hoger gemiddeld bonbedrag. Dat blijkt uit volgens Roland Mulder van Gwynt uit onderzoek. Maar wat zijn de belangrijkste omnichannel-bouwstenen? 

 

Omnichannel Scan biedt overzicht

Omnichannel, optichannel, onlife, connected customer… Het kind heeft ondertussen veel namen, maar waar draait het echt om? De klant een persoonlijke, optimale, drempelvrije en kanaalonafhankelijke ervaring bieden, ziet Roland Mulder van Gwynt. In het kennis- en ervaringscentrum retailhub van RetailDetail organiseert hij workshops voor kleine groepen rond het ‘hot topic’.


In samenwerking met ruim 30 grote retailbedrijven, heeft Gwynt een Omnichannel Scan ontwikkeld die bedrijven inzicht geeft in hun pad naar omnichannel. “In deze workshop krijg je overzicht in de weg naar omnichannel. Ook helpen we om alle neuzen dezelfde kant op te krijgen”, aldus Mulder. 

 

Niet alles tegelijk aanpakken

“Organisaties die in de toekomst relevant willen blijven voor hun klanten kunnen voordeel behalen bij het opzetten van een omnichannel-strategie en het opzetten van een bijhorende omnichannel-roadmap. Het is een pragmatische manier om alle initiatieven een logische plaats te geven en structureel te werken aan een succesvolle organisatie”, legt Mulder uit. 


Tijdens deze workshop krijgen managementteams inzicht in zowel de huidige situatie als de gewenste situatie. Wat is het verbeterpotentieel? Waar moet je aan werken en in welke volgorde? Bij Gwynt maken ze ook een onderscheid tussen de “quick wins", "need to haves" en "nice to haves", die hun vertaling krijgen naar concrete vervolgstappen.

 

Pragmatische en logische planning

Roland Mulder: “Wat kan op korte termijn en wat op lange termijn? We maken een logische planning op basis van volgordelijkheid. Onze pragmatische aanpak heeft al meerdere retailers geholpen om succesvol te zijn. Deze cases zullen we ook bespreken in de workshop.”


Het eindresultaat? Een concrete ‘roadmap’ voor de transformatie naar een omnichannel-organisatie, met een integraal implementatieplan. Voor meer informatie of om in te schrijven voor de workshop ‘Create an omnichannel roadmap’ van Gwynt, klik hier.