Workshops: de ‘ins’ en ‘outs’ van Search Engine Optimisation (SEO)

Op het wereldwijde web is gezien en gevonden worden de allereerste voorwaarde. Hoe beland je duurzaam op pagina 1 van de zoekresultaten van Google? SEO is de sleutel.

 

“Met de dag belangrijker”

Steeds meer consumenten zoeken online informatie op voor ze tot een aankoop overgaan, zich begeven naar een verkooppunt of contact opnemen met een leverancier. In de workshop rond Search Engine Optimisation (SEO) van Marc Wajsberg leren bedrijfsteams dan ook hoe vindbaar te worden op het internet.

 

"Hoe beland ik duurzaam op pagina 1 van de zoekresultaten van Google voor woorden die belangrijk zijn voor mijn activiteit? Die vraag wordt ook met de dag belangrijker", legt SEO-expert Wajsberg uit. "Technologie staat niet stil en trekt zich niets aan van uw sectorale gewoontes. Consumenten zullen altijd nood hebben aan informatie en deze steeds meer online zoeken."

 

Naast vindbaar ook relevant

Om te beginnen komt het erop aan goed te leren identificeren welke zoekwoorden belangrijk zijn, maar bedrijven moeten ook inzien hoe consumenten zoeken naar hun producten of diensten. Aan de hand daarvan kunnen bedrijven hun website aanpassen, om niet enkel gevonden te worden wanneer consumenten zoeken, maar ook nog eens zo relevant te worden dat consumenten op de site een positieve ervaring beleven. "Dit verhoogt de kans dat ze zaken met je willen doen", aldus Wajsberg.

 

Het standaardverloop van deze workshop gaat als volgt: 45 minuten presentatie, gevolgd door een Q&A. Ook is het mogelijk om een SEO-analyse verloten tussen de deelnemers, waarbij de structuur vervolgens spelenderwijs wordt geanalyseerd en gevormd.

 

Klik hier voor meer informatie over de workshop Search Engine Optimisation (SEO) bij retailhub.