Zalando Polen haalt retourzendingen zelf op | RetailDetail

Zalando Polen haalt retourzendingen zelf op

Zalando Polen haalt retourzendingen zelf op

In Polen gaat Zalando wel heel ver om de klant tevreden te houden: als die iets wil terugzenden naar de online retailer, stuurt Zalando zelf koeriers om het pakje op te halen. Voorlopig zijn er wel nog geen plannen om ook op andere markten met dezelfde dienst te komen.

"Europa geen homogene markt"

Regiomanager Christoph Lütke Schelhowe voegde er op Emerce eRetail aan toe dat dat niet wil zeggen dat zoiets ook naar andere markten komt: "Het hangt helemaal van de omstandigheden en de cultuur af. Wij beschouwen Europa ook niet als een homogene markt, de lokale verschillen willen we juist benadrukken", vertelde hij.

 

Dat Zalando retourneren voor zijn klanten eenvoudig wil maken, is geen verrassing: "We streven naar de beste ervaring, want een tevreden klant keert altijd terug", zegt Lütke Schelhowe. Momenteel worden gemiddeld vijftig procent van de aankopen teruggestuurd naar het bedrijf. Bij Zalando zien ze daar echter geen graten in, omdat klanten hun producten immers niet op voorhand kunnen passen.

 

"Winstgevendheid in zicht"

Op de Duitstalige markten zijn de cijfers van Zalando break-even, maar in totaal wordt er nog steeds een verlies van 80 miljoen euro geleden. "We zijn er nog niet, maar de horizon van winstgevendheid is in zicht", ziet Lütke Schelhowe de toekomst positief in op Emerce eRetail. Momenteel is Zalando ook even gestopt met de internationale expansie, om te kunnen concentreren op het verbeteren van de bestaande infrastructuur. 

 

In de Kalverstraat in Amsterdam opende Zalando enkele dagen geleden haar eerste pop-upwinkel in Nederland. Daar kunnen klanten de nieuwe collecties voor het najaar bekijken en krijgen ze ook nog uitleg over online winkelen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Verkoop van pc’s groeit eerste keer in zes jaar

13/07/2018

Voor de eerste keer in zes jaar groeide de verkoop van pc's weer: in het tweede kwartaal van 2018 steeg die met 1,4%. Volgens onderzoekbureaus Gartner en IDC is de omzetstijging voornamelijk te danken aan de groei op zakelijke markten.

Retailhub Inspiration Tour: De ‘customer journey’ wordt heel anders

09/07/2018

Met Retailhub van RetailDetail is Antwerpen een unieke retail-hotspot rijker: professionals beleven er de toekomst van retail in het enige inspiratie-platform van de Benelux met 1250 m² aan innovatieve technologie en megatrends.

'Mishandelde' eenden weg bij Plus, wel in 'diervriendelijke' dons

06/07/2018

Er komt veel reactie op de beelden van hardhandig eendentransport bij Nederlandse pluimveehouders. Supermarktketen Plus haalt per direct al het eendenvlees van slachterij Tomassen Duck-To uit het schap, maar de dons blijkt ook in "diervriendelijk" beddengoed te zitten.

“Fusie Karstadt en Kaufhof zo goed als rond”

05/07/2018

Het Canadese winkelconcern Hudson’s Bay heeft een deal met de Oostenrijkse Sigma Holding, eigenaar van de Duitse warenhuisketen Karstadt. Volgens Duitse media was een voorlopige overeenkomst getekend, volgens de Canadezen is het echter helemaal nog niet zo ver.

Wehkamp en BCC slaan handen in elkaar

05/07/2018

Onlineretailer Wehkamp en elektroketen BCC worden exclusieve alliantiepartners: vanaf oktober starten de formules een grote strategische samenwerking, die in fases steeds verder zal worden uitgebreid.

Zomeractie: ontdek Antwerpen als internationaal retaillaboratorium

04/07/2018

Antwerpen is een van de meest trendsettende steden en belangrijkste retaillaboratoria van het moment. Zowel grote internationale ketens als startups innoveren en experimenteren er met nieuwe concepten. Antwerp hunt gidst je er langs, nu met exclusieve zomerkorting.