Zeeman weet winst te verdubbelen

Zeeman weet winst te verdubbelen
Shutterstock

De winst van winkelketen Zeeman is in het voorbije boekjaar meer dan verdubbeld ten opzichte van 2015. Ook de omzet ging er met enkele procenten op vooruit, vooral dankzij sterke prestaties buiten Nederland.

Investeringen

De omzet van Zeeman kwam in het boekjaar 2016 uit op 548 miljoen euro, een stijging van 3,4% ten opzichte van 2015 (toen de omzet nog met 1,3% daalde). In Nederland steeg de omzet met 2,2% naar 214,2 miljoen euro, in de rest van Europa steeg de omzet met 4,2% naar 333 miljoen euro.

 

Zeeman wijst voor de omzetstijging vooral naar de investeringen van 19,8 miljoen euro die het in 2016 in het bedrijf deed. De meest opvallende investering was de oprichting van een eigen e-commerceplatform. Daarnaast komen er ook nog steeds nieuwe winkels bij. Zeeman telt momenteel bijna 1.300 vestigingen en wil dat in de toekomst optrekken naar 2.000.

 

In 2015 wist Zeeman een winst van 3,5 miljoen euro te halen en die werd in 2016 - ondanks die grote investeringen - meer dan verdubbeld naar 8,3 miljoen euro.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Metro kent kleine groei in 2016/2017

20/10/2017

Uit de voorlopige cijfers van het Duitse Metro blijkt dat het bedrijf in het boekjaar 2016/2017 met 1,6% is gegroeid. Ook op vergelijkbare basis was er nog net sprake van groei. Metro spreekt van een succesvol jaar.

Action opent duizendste winkel

20/10/2017

Morgen is een belangrijke dag voor discounter Action: dan opent de keten in Gorinchem zijn duizendste vestiging. Het neemt daarvoor zijn intrek in een pand waar voorheen Charles Vögele en Aldi te vinden waren.

Emté blijft wegen op resultaten Sligro Food Group

19/10/2017

Bij de bekendmaking van de resultaten voor het derde kwartaal heeft Sligro Food Group laten verstaan dat het nog steeds op zoek is naar een oplossing voor Emté. Ondertussen blijft de omzet van die bedrijfstak dalen.

Unilever verkoopt minder ijsjes in magere zomer

19/10/2017

De voorbije zomer was er maar weinig sprake van stralend weer en dat heeft ook zijn effect gehad op de ijsverkoop van Unilever. Dat onderdeel van het Brits-Nederlandse bedrijf zag zijn omzet met 6,7% dalen.

Lastig derde kwartaal voor Carrefour

18/10/2017

De kwartaalresultaten die Carrefour woensdagavond publiceerde, illustreren de grote uitdagingen waar de nieuwe CEO en zijn team voor staan, vooral dan in West-Europa. Ook in België daalde de vergelijkbare omzet.

RetailDetail Magazine #5 staat online

18/10/2017

Op de cover van de oktobereditie van RetailDetail Magazine prijkt de nieuwe CEO van e5 mode, Alexander Talpe. Verder in dit nummer: een uitgebreid dossier over winkelvastgoed en stadsmobiliteit.

Back to top