Zelfscannen meest gewenste nieuwe techniek

Zelfscannen meest gewenste nieuwe techniek

Nederlanders zitten bij technische vernieuwingen in de winkel vooral te wachten op een verdere uitrol van zelfscan-kassa's. Ook de plaatsing van een informatiepunt met touchscreen en een interactieve paskamerhulp staan hoog op het verlanglijstje.

Betalen met een vingerafdruk

Liefst 71 procent van de consumenten uit het onderzoek van Q&A zegt de zelfscankassa te kennen, terwijl naar verwachting 44 procent van de klanten hier ook daadwerkelijk gebruik van gaat maken. Enkele weken geleden vierde de zelfscankassa zijn 25-jarige jubileum in Nederland. De toptien die door het bureau is samengesteld is gebaseerd op basis van nu en acceptatie door consumenten.

 

Klanten zien ook veel in een scherm in de winkel waar ze gedetailleerde informatie kunnen vinden over producten, kortingen kunnen ophalen of bijpassende artikelen kunnen vinden. Verder is er behoefte aan een scherm in de paskamer waarmee hulp kan worden gevraagd of kan worden gecommuniceerd met de verkoopmedewerker. Ook slimme winkelwagens, betalen met vingerafdruk en mobiele apps behoren tot de favoriete wensen van Nederlandse consumenten op het gebied van technologische vernieuwing in winkels.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Bruna verwacht beterschap ondanks nieuwe verliezen

19/09/2017

Boekwinkelketen Bruna blijft de verliezen opstapelen. Volgens het Financieele Dagblad kwam er in 2016 opnieuw een malus van zeven miljoen euro in de tabellen terecht, net als het jaar voordien. Toch zou er vanaf dit jaar beterschap zijn.

Toys ‘R’ Us dicht bij faillissement

18/09/2017

Volgens de Amerikaanse zakenkrant The Wall Street Journal staat de Amerikaanse speelgoedketen Toys ‘R’ Us dicht bij een faillissement. Dat is het gevolg van de toename van online verkoop van speelgoed en van strengere eisen die de leveranciers stellen.

Detailhandel groeit met 4,5 procent in juli

15/09/2017

In juli is de omzet in de Nederlandse detailhandel met 4,5% gegroeid. Het volume ging er daarbij met 4% op vooruit. De online sector blijft veruit het snelst groeien (+21%), waarbij multichannelretailers (nog) sneller groeiden dan pure players (+20%).

Kortingsactie Shoptalk Europe nadert einde

14/09/2017

(publireportage) Shoptalk Europe, de beurs voor retailinnovatie, toont van 8 tot 11 oktober 2017 in Kopenhagen via trends, technologieën en businessmodellen hoe consumenten ontdekken, winkelen en kopen in deze tijd van digitale disruptie.

Picnic ziet ook rol als dienstverlener

14/09/2017

Online supermarkt Picnic ziet voor zichzelf in de toekomst ook een rol als dienstverlener weggelegd, waarbij de vloot elektrische voertuigen ook ingezet kan worden om leveringen te doen voor andere partijen.

"EU moet grenzen e-commerce beter vastleggen"

13/09/2017

Volgens Nederlands europarlementariër Marietje Schaak moet de Europese Commissie een beter kader creëren voor digitale handel in en met de Europese lidstaten. Anders gaan grote internetbedrijven de standaarden zelf bepalen, vreest ze.

Back to top