Zelfstandige optiekbedrijven starten collectief | RetailDetail

Zelfstandige optiekbedrijven starten collectief

Zelfstandige optiekbedrijven starten collectief

Een groep Nederlandse zelfstandige optiekbedrijven heeft zich samen verenigd in het nieuwe collectief 'Zienrs'. In totaal doen 87 zelfstandige retailers mee.

Tegenwicht in prijsvechtersmarkt

Gezien de optiekwereld vandaag gedomineerd wordt door de grote ketens, wil Zienrs tegenwicht bieden door zelfstandige optiekers te voorzien van een eigen platform, met onder meer een website en een magazin. Bedoeling is dat in die gemeenschappelijke communicatie kwaliteit, vakmanschap en voorlichting centraal komen te staan.

 

"De optiek is nu een soort prijsvechtersmarkt. De zelfstandige optiek in Nederland heeft niet de middelen om een tegengeluid te laten horen en kampt met het imago van hoge prijzen," zegt Arjan van der Klei, mede-initiatiefnemer van Zienrs tegen Emerce.

 

Op de website en het vergelijkbare magazine krijgen consumenten dan ook toegang tot specialistische kennis en weetjes in de vorm van infographics, video's en artikelen. Vervolgens worden bezoekers doorverwezen naar een van de aangesloten optiekbedrijven. Hierbij wordt de confrontatie met de ketens als Pearl, Hans Anders en Specsavers niet geschuwd en worden termen als 'eenzijdige boodschap' en zelfs 'misleiding' gebruikt.

 

Het initiatief won afgelopen februari de Netexpo Online Challenge 2014. De jury beoordeelde de inzending van Zienrs als de meest kansrijke uitdaging voor het jaar 2014.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Walmart en Microsoft bundelen krachten tegen Amazon

18/07/2018

Walmart is de grootste retailconcurrent van Amazon en Microsoft is de belangrijkste rivaal voor Amazons clouddiensten. Beide bedrijven proberen de internetreus nu wat meer tegenwind te geven met een strategisch partnerschap voor vijf jaar.

Retailhub x Living Tomorrow: Nieuwe innovatieworkshops op maat

17/07/2018

Wat worden de megatrends van morgen en hoe ziet je strategie er best uit? Neem een frisse innovatiestart met de workshops van retailhub en Living Tomorrow: een gezonde mix van plezier, ontspanning en topeducatie op maat van je bedrijf.

Amazon Prime Day zorgt dit jaar voor spektakel en controverse

17/07/2018

Amazon Prime-leden vieren vandaag het jaarlijkse kortingenevenement Prime Day. De controversiële shopfeestdag wordt steeds grootser: Amazon startte het koopfestival met heuse muziekoptredens en ook concurrerende retailers pakken inmiddels met stuntprijzen uit.

Bol.com gaat distributiecentrum verdubbelen

16/07/2018

Minder dan een jaar na de officiële opening barst het distributiecentrum van bol.com in Waalwijk al uit zijn voegen. Begin 2019 beginnen uitbreidingswerken die een verdubbeling van de oppervlakte met zich meebrengen.

Verkoop van pc’s groeit eerste keer in zes jaar

13/07/2018

Voor de eerste keer in zes jaar groeide de verkoop van pc's weer: in het tweede kwartaal van 2018 steeg die met 1,4%. Volgens onderzoekbureaus Gartner en IDC is de omzetstijging voornamelijk te danken aan de groei op zakelijke markten.

Retailhub Inspiration Tour: De ‘customer journey’ wordt heel anders

09/07/2018

Met Retailhub van RetailDetail is Antwerpen een unieke retail-hotspot rijker: professionals beleven er de toekomst van retail in het enige inspiratie-platform van de Benelux met 1250 m² aan innovatieve technologie en megatrends.