Zo brengt Wanzl meer beleving in uw winkel | RetailDetail

Zo brengt Wanzl meer beleving in uw winkel

Zo brengt Wanzl meer beleving in uw winkel

(publireportage) In digitale tijden moeten supermarkten meer dan ooit inzetten op beleving met alle zintuigen. Tijdens de recente retailvakbeurs EuroShop in Düsseldorf vierde winkelinrichter Wanzl de fysieke winkel op een indrukwekkende stand.

Elegante draadschappen 


Een kostefficiënte manier om je winkelimago een upgrade te bezorgen, is het nieuwe pure tech schapsysteem van Wanzl: een elegant en stijlvol draadschapsysteem dat niet duurder hoeft te zijn dan het klassieke winkelrek. Dankzij de pure lijnen en de transparante achterwand in draadwerk laat dit designconcept de producten nog meer voor zich spreken. 


Het veelzijdige pure tech systeem biedt een ruime keuze uit verschillende modules voor onder andere wandrekken en gondelkoppen, verstelbare legborden en rugwanden. Dit product is dan ook een prima oplossing voor retailers die zich van hun concurrenten willen onderscheiden maar toch hun investering in de winkelinrichting in de hand willen houden. 


“De eerste Belgische supermarkt die we met pure tech inrichten is Tast Toe in Boortmeerbeek”, weet Alex Declerck, algemeen directeur van Wanzl België. “Het concept is geschikt voor algemene voedingszaken maar ook voor biowinkels, verzorging of horeca. Het is bovendien 100% compatibel met ons wire tech systeem.” De montage gebeurt snel en eenvoudig via een kliksysteem waarvoor je geen gereedschap nodig hebt. Bovendien is het draadschapsysteem verkrijgbaar in verschillende kleuren en texturen. Het tastbare wordt in fysieke winkels immers almaar belangrijker. 
 

Swingende winkelwagentjes


In 2002 was Wanzl de eerste winkelwagenfabrikant die met kunststof winkelwagens op de markt kwam. De Tango maakte snel school en vandaag winnen kunststof wagens een steeds groter marktaandeel. Met de Salsa introduceert Wanzl nu een nieuwe generatie kunststof winkelwagens, licht en wendbaar, met een verfrissend design. Het visueel aantrekkelijke ontwerp is verkrijgbaar in een divers kleurenpallet en is bovendien personaliseerbaar. Je kunt het wagentje dus bestellen in de bedrijfskleuren met je logo of een aangepaste communicatie op de zijkanten en de voorzijde. 


De Wanzl Salsa kan worden voorzien van de handgreep Promobox Plus S-Grip met praktische accessoires zoals een beker- en scannerhouder. De mand bevat geen metalen verstevigingen, waardoor hij EAS- en RFID-compatibel is en dus toekomstbestendig. De wagentjes rijden bijzonder soepel en stil en glijden vrijwel geruisloos in en uit elkaar, wat ook door uw buren op prijs zal worden gesteld. Salsa komt op de markt in 95- en 150-liter formaat, later volgt nog een groter 190-liter formaat. Een gepast formaat dus voor elk winkeltype. 
 

Coole cross-selling opties


U kent het belang van bijkomende plaatsingen op promotionele tafels, voor interessante cross-selling combinaties. Met de groeiende interesse voor gezonde en ultraverse convenienceproducten groeit de nood aan handige en aantrekkelijk ogende koeltafels.


Het antwoord van Wanzl is de YourTable Cool, een mooie promotafel die voorzien is van een geïntegreerde koeling, zodat je er makkelijk gekoelde producten op kunt presenteren in combinatie met droge voeding of dranken. Het discrete ontwerp laat de producten mooi tot hun recht komen. Het geheel doet wat denken aan een marktkraam. Een eyecatcher in uw winkel. 


YourTable Cool is beschikbaar in een standalone versie maar ook als wandunit of gondelkop. Door het compacte formaat is deze YourTable Cool ook geschikt voor kleinere buurtsupermarkten. Het meubel is combineerbaar met legplanken, kratten en manden voor inspirerende cross-selling mogelijkheden. 


Kortom een ideale tool om de ingrediënten van uw recept van de week op te presenteren, bijvoorbeeld. Konijn met pruimen en kriekbier? Of een lunchidee met verse slaatjes, stokbrood en wijn? Kan allemaal! Bovendien is het meubel energie-efficiënt. 
 

Meer info? Wanzl b.v.b.a., Ambachtenlaan 36, 3001 Heverlee. Telefoon: +32 16 40 28 30, E-mailadres: wanzl@wanzl.be 

 

Fotogalerij

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Retailsector eist maatregelen tegen territoriale leveringsbeperkingen

23/05/2018

Grote leveranciers misbruiken hun dominante positie om retailers te dwingen zich enkel te bevoorraden in het land waar ze actief zijn, blijkt uit een nieuwe Benelux-studie. Zo houden ze internationale prijsverschillen in stand.

“Data geven de controle terug aan trade marketeers”

23/05/2018

Voor merkfabrikanten is het een hele klus om assortimenten, prijzen en promoties in hun categorie te monitoren bij offline en online retailers. De Belgische startup Daltix verzamelt deze vitale informatie automatisch in overzichtelijke dashboards.

Eigenaar 3i wil Action toch voor zichzelf houden

22/05/2018

Investeerder 3i wil Action dan toch helemaal houden. Hoewel de eigenaar van de discountketen vorige week liet uitschijnen een koper te zoeken voor een deel van zijn participatie in Action, ontkent 3i dat nu.

Marks & Spencer haalt het mes boven: 100 winkels dicht

22/05/2018

De Britse retailer wil ingrijpend herstructureren. De komende vier jaar moeten niet 60, maar wel 100 Britse winkels de deuren sluiten. “Noodzakelijk om de toekomst veilig te stellen”, klinkt het.

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.