Amsterdam wil meer pop-up stores | RetailDetail

Amsterdam wil meer pop-up stores

De Partij van de Arbeid in de Amsterdamse gemeenteraad wil bestemmingsplannen gaan aanpassen om het makkelijker te maken voor tijdelijke winkels om zich te vestigen in het centrum van de hoofdstad. De partij ziet in deze zogenoemde pop-up stores een belangrijke manier om de leegstand tegen te gaan.

 

Dat schrijft dagblad Het Parool. In de belangrijke winkelstraten van Amsterdam is het nog altijd moeilijk om aan een vestigingspunt te komen. In IJburg, de Jan Evertsenstraat en de Javastraat staan echter veel winkelpanden leeg. Dit komt de leefbaarheid van de omgeving niet ten goede. Pop-up stores kunnen tijdelijke winkels zijn van merken, ketens of instanties die gebruikt worden om overtollige voorraden of tijdelijke collecties aan de man te brengen.

 

De PvdA wil de komende periode gaan onderzoeken op welke manier de komst van dit soort winkels kan worden gestimuleerd. Behalve het aanpassen van de regels voor de vestiging van winkels wordt ook gekeken naar de mogelijkheden om woningcorporaties en jongerenorganisaties erbij te betrekken.

De Partij van de Arbeid in de Amsterdamse gemeenteraad wil bestemmingsplannen gaan aanpassen om het makkelijker te maken voor tijdelijke winkels om zich te vestigen in het centrum van de hoofdstad. De partij ziet in deze zogenoemde pop-up stores een belangrijke manier om de leegstand tegen te gaan.

 

Dat schrijft dagblad Het Parool. In de belangrijke winkelstraten van Amsterdam is het nog altijd moeilijk om aan een vestigingspunt te komen. In IJburg, de Jan Evertsenstraat en de Javastraat staan echter veel winkelpanden leeg. Dit komt de leefbaarheid van de omgeving niet ten goede. Pop-up stores kunnen tijdelijke winkels zijn van merken, ketens of instanties die gebruikt worden om overtollige voorraden of tijdelijke collecties aan de man te brengen.

 

De PvdA wil de komende periode gaan onderzoeken op welke manier de komst van dit soort winkels kan worden gestimuleerd. Behalve het aanpassen van de regels voor de vestiging van winkels wordt ook gekeken naar de mogelijkheden om woningcorporaties en jongerenorganisaties erbij te betrekken.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Eigenaar 3i wil Action toch voor zichzelf houden

22/05/2018

Investeerder 3i wil Action dan toch helemaal houden. Hoewel de eigenaar van de discountketen vorige week liet uitschijnen een koper te zoeken voor een deel van zijn participatie in Action, ontkent 3i dat nu.

Marks & Spencer haalt het mes boven: 100 winkels dicht

22/05/2018

De Britse retailer wil ingrijpend herstructureren. De komende vier jaar moeten niet 60, maar wel 100 Britse winkels de deuren sluiten. “Noodzakelijk om de toekomst veilig te stellen”, klinkt het.

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.

Hema investeert verder in grote Belgische winkels

11/05/2018

Hema Oostende beleeft een feestelijke heropening: de winkel werd aangepast naar het nieuwe internationale concept dat de retailer ontwikkelde voor steden als Barcelona, Parijs en Londen. Die formule bleek eerder succesvol in Antwerpen en Brussel.

Belgisch fonds dicht bij overname HEMA

09/05/2018

De Belgische Core Equity-holding zou dicht bij een overname van HEMA staan: er zou een mondeling akkoord zijn, de handtekeningen zouden snel kunnen volgen.