App vergelijkt winkelprijzen met online prijzen | RetailDetail

App vergelijkt winkelprijzen met online prijzen

De tweede versie van de StreepjescodeScanner voor iPhone vergelijkt de prijzen van producten in de winkel met die van enkele honderden online shops. Op die manier kunnen klanten direct zien of boeken, cd's, dvd's, elektronica en nog veel meer producten via het web goedkoper te krijgen zijn.

 

De App vergelijkt vooral met Nederlandse webshops, waardoor de dienst volgens de initiatiefnemers nuttiger is dan soortgelijke buitenlandse applicaties. De nieuwe versie van de applicatie houdt verder ook een lijst met eerder gescande codes bij en heeft een pagina met dag- en weekaanbiedingen van populaire online shops.

 

Klanten hoeven de app alleen maar op te starten en de barcode van een product te scannen. Ze krijgen dan direct de vergelijkende prijzen. Daarbij wordt gebruikgemaakt van prijsvergelijkers als Kieskeurig.nl en Vergelijk.nl. De dienst is nog niet actief voor supermarktproducten.

De tweede versie van de StreepjescodeScanner voor iPhone vergelijkt de prijzen van producten in de winkel met die van enkele honderden online shops. Op die manier kunnen klanten direct zien of boeken, cd's, dvd's, elektronica en nog veel meer producten via het web goedkoper te krijgen zijn.

 

De App vergelijkt vooral met Nederlandse webshops, waardoor de dienst volgens de initiatiefnemers nuttiger is dan soortgelijke buitenlandse applicaties. De nieuwe versie van de applicatie houdt verder ook een lijst met eerder gescande codes bij en heeft een pagina met dag- en weekaanbiedingen van populaire online shops.

 

Klanten hoeven de app alleen maar op te starten en de barcode van een product te scannen. Ze krijgen dan direct de vergelijkende prijzen. Daarbij wordt gebruikgemaakt van prijsvergelijkers als Kieskeurig.nl en Vergelijk.nl. De dienst is nog niet actief voor supermarktproducten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Walmart kan online groei niet aanhouden

21/02/2018

De Amerikaanse retailreus Walmart heeft in het laatste kwartaal van 2017 een teleurstellende online groei gekend. De online omzet steeg nog wel met een kwart, maar dat was een stuk minder dan verwacht.

Consolidatie bij Amerikaanse ketens in strijd tegen Amazon

21/02/2018

De Amerikaanse retailer Albertsons heeft zijn sectorgenoot Rite Aid overgenomen, nadat die laatste eerder ook al een flink aantal winkels verkocht had aan Walgreens. De overnames zijn vooral een reactie op de opmars van Amazon en andere online spelers.

Thierry Moubax (bpost): "Het businessmodel van de retail zal ingrijpend veranderen"

21/02/2018

Omnichannel is wat anders dan de optelsom van offline en online. Zijn retailers klaar voor een realiteit waarin de meeste aankoopbeslissingen genomen worden door digitale assistenten?

Walmart denkt aan nieuwe keten in India

21/02/2018

De onderhandelingen van de Amerikaanse warenhuisketen Walmart en de Indische e-commercespeler Flipkart gaan mogelijk over meer dan enkel online retail. De kans bestaat dat er ook een fysieke keten komt.

Dit zijn de genomineerden voor de bpost Omnichannel Award 2018

20/02/2018

De jury heeft haar keuze gemaakt uit de longlist van kandidaten: JBC, Sissy-Boy en ZEB maken kans om op 1 maart de bpost Omnichannel Award in de wacht te slepen. Ook uw stem telt mee!

Omnichannel in retail: Hoe maak je de marketingafdeling echt omnichannel?

15/02/2018

De transitie naar een omnichannelorganisatie is cruciaal én dringend in de retailsector, ziet Peter Desmyttere, oprichter en CEO van Husky Marketing Planner: “In retail werken organisaties nog vaak in silo’s.” Hij geeft een concreet stappenplan op het Omnichannel Congress.

Back to top