App vergelijkt winkelprijzen met online prijzen | RetailDetail

App vergelijkt winkelprijzen met online prijzen

De tweede versie van de StreepjescodeScanner voor iPhone vergelijkt de prijzen van producten in de winkel met die van enkele honderden online shops. Op die manier kunnen klanten direct zien of boeken, cd's, dvd's, elektronica en nog veel meer producten via het web goedkoper te krijgen zijn.

 

De App vergelijkt vooral met Nederlandse webshops, waardoor de dienst volgens de initiatiefnemers nuttiger is dan soortgelijke buitenlandse applicaties. De nieuwe versie van de applicatie houdt verder ook een lijst met eerder gescande codes bij en heeft een pagina met dag- en weekaanbiedingen van populaire online shops.

 

Klanten hoeven de app alleen maar op te starten en de barcode van een product te scannen. Ze krijgen dan direct de vergelijkende prijzen. Daarbij wordt gebruikgemaakt van prijsvergelijkers als Kieskeurig.nl en Vergelijk.nl. De dienst is nog niet actief voor supermarktproducten.

De tweede versie van de StreepjescodeScanner voor iPhone vergelijkt de prijzen van producten in de winkel met die van enkele honderden online shops. Op die manier kunnen klanten direct zien of boeken, cd's, dvd's, elektronica en nog veel meer producten via het web goedkoper te krijgen zijn.

 

De App vergelijkt vooral met Nederlandse webshops, waardoor de dienst volgens de initiatiefnemers nuttiger is dan soortgelijke buitenlandse applicaties. De nieuwe versie van de applicatie houdt verder ook een lijst met eerder gescande codes bij en heeft een pagina met dag- en weekaanbiedingen van populaire online shops.

 

Klanten hoeven de app alleen maar op te starten en de barcode van een product te scannen. Ze krijgen dan direct de vergelijkende prijzen. Daarbij wordt gebruikgemaakt van prijsvergelijkers als Kieskeurig.nl en Vergelijk.nl. De dienst is nog niet actief voor supermarktproducten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Thierry Moubax (bpost): "Wie de boot niet wil missen, moet snel schakelen."

20/04/2018

Nog een grote naam voor het RetailDetail Congress van 26 april: bpost-marketingtopman Thierry Moubax zal er zijn visie geven over hoe marketing en handel in het algemeen ingrijpend zullen veranderen door de 'boom' in e-commerce.

The Future Of Shopping is Managementboek van het Jaar

20/04/2018

Met grote trots mag RetailDetail aankondigen dat de titel Managementboek van het jaar 2018 gaat naar het boek The Future Of Shopping: Waar iedereen retailer is van Pauline Neerman en Jorg Snoeck.

Amazon telt al 100 miljoen Prime-abonnees

19/04/2018

E-commercegigant Amazon heeft de kaap van de honderd miljoen Prime-abonnees overschreden. En dat is maar een van de vele mijlpalen waarover CEO Jeff Bezos het heeft in zijn jaarlijkse brief aan de aandeelhouders.

Tien tips om de digitale retailreuzen te verslaan

19/04/2018

“Verkoop wat mensen willen, niet wat je hebt.” Zo luidt het bondige advies van Myrna Moorthamer en Arjan Leest (Retail Rebels) aan retailers die de digitale revolutie willen overleven.

Distributeurs en transporteurs eisen schonere vrachtwagens

19/04/2018

35 bedrijven, waaronder Colruyt, Carrefour en Ikea, vragen dat Europa de constructeurs van vrachtwagens verplicht de uitstoot tegen 2025 met een vierde terug te dringen. “Totaal onrealistisch”, reageert de spreekbuis van de constructeurs.

Kijkshop probeert doorstart met KijkBijMij

18/04/2018

Warenhuisformule Kijkshop ging begin dit jaar over de kop, maar het Zweedse moederbedrijf TheOne wil het bedrijf met zijn consumentenplatform KijkBijMij nog een bescheiden doorstart geven.