Apple Store 2.0: veel geblaat, weinig wol

De “geheime meetings naar aanleiding van 10 jaar Apple Store” waar we eerder over berichtten, hebben een muis gebaard.

iPad in de hoofdrol

Apple zelf heeft het over een Apple Store 2.0. De belangrijkste verandering is dat er naast elk product interactieve schermen zijn opgedoken, waarop de klanten de prijzen, de technische informatie en andere kenmerken van het product in kwestie zelf kunnen opzoeken. En twee keer raden wat voor interactieve schermen Apple gebruikt? Juist ja: iPads, voorzien van aparte winkelsoftware en beschermd door plexiglas.

Gemengde reacties

Op fora bewieroken de talloze Apple-aficionado’s in alle mogelijke talen deze “totale make-over” van hun favoriete winkel. Via Twitter hadden de eerste bezoekers van de “vernieuwde” Apple Store het over een “totaal nieuwe ervaring”.

 

Toch laat lang niet iedereen zich inpakken door de nieuwste Apple-stunt. “Dus als ik het goed begrijp krijg je nu informatie over een iPad op… een iPad die er net naast is geplaatst”, reageert een ontgoochelde fan wat meesmuilend. “Nu snap ik hoe Apple zoveel iPads heeft kunnen verkopen. Ze hebben ze gewoon zélf gekocht”, sneert een andere. “Wat een verkwisting! Zouden ze al die iPads niet beter hebben weggegeven aan jongeren die er zich geen kunnen veroorloven?” betreurt nog iemand anders.
 

De “geheime meetings naar aanleiding van 10 jaar Apple Store” waar we eerder over berichtten, hebben een muis gebaard.

iPad in de hoofdrol

Apple zelf heeft het over een Apple Store 2.0. De belangrijkste verandering is dat er naast elk product interactieve schermen zijn opgedoken, waarop de klanten de prijzen, de technische informatie en andere kenmerken van het product in kwestie zelf kunnen opzoeken. En twee keer raden wat voor interactieve schermen Apple gebruikt? Juist ja: iPads, voorzien van aparte winkelsoftware en beschermd door plexiglas.

Gemengde reacties

Op fora bewieroken de talloze Apple-aficionado’s in alle mogelijke talen deze “totale make-over” van hun favoriete winkel. Via Twitter hadden de eerste bezoekers van de “vernieuwde” Apple Store het over een “totaal nieuwe ervaring”.

 

Toch laat lang niet iedereen zich inpakken door de nieuwste Apple-stunt. “Dus als ik het goed begrijp krijg je nu informatie over een iPad op… een iPad die er net naast is geplaatst”, reageert een ontgoochelde fan wat meesmuilend. “Nu snap ik hoe Apple zoveel iPads heeft kunnen verkopen. Ze hebben ze gewoon zélf gekocht”, sneert een andere. “Wat een verkwisting! Zouden ze al die iPads niet beter hebben weggegeven aan jongeren die er zich geen kunnen veroorloven?” betreurt nog iemand anders.
 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Bol.com komt met herhaalservice voor dagelijkse producten

17/10/2017

Webwinkel Bol.com heeft Bespaar Continu gelanceerd, een dienst waarmee klanten bepaalde producten om de zoveel tijd opnieuw aan huis kunnen laten leveren.

Back to top