Apple Store 2.0: veel geblaat, weinig wol

De “geheime meetings naar aanleiding van 10 jaar Apple Store” waar we eerder over berichtten, hebben een muis gebaard.

iPad in de hoofdrol

Apple zelf heeft het over een Apple Store 2.0. De belangrijkste verandering is dat er naast elk product interactieve schermen zijn opgedoken, waarop de klanten de prijzen, de technische informatie en andere kenmerken van het product in kwestie zelf kunnen opzoeken. En twee keer raden wat voor interactieve schermen Apple gebruikt? Juist ja: iPads, voorzien van aparte winkelsoftware en beschermd door plexiglas.

Gemengde reacties

Op fora bewieroken de talloze Apple-aficionado’s in alle mogelijke talen deze “totale make-over” van hun favoriete winkel. Via Twitter hadden de eerste bezoekers van de “vernieuwde” Apple Store het over een “totaal nieuwe ervaring”.

 

Toch laat lang niet iedereen zich inpakken door de nieuwste Apple-stunt. “Dus als ik het goed begrijp krijg je nu informatie over een iPad op… een iPad die er net naast is geplaatst”, reageert een ontgoochelde fan wat meesmuilend. “Nu snap ik hoe Apple zoveel iPads heeft kunnen verkopen. Ze hebben ze gewoon zélf gekocht”, sneert een andere. “Wat een verkwisting! Zouden ze al die iPads niet beter hebben weggegeven aan jongeren die er zich geen kunnen veroorloven?” betreurt nog iemand anders.
 

De “geheime meetings naar aanleiding van 10 jaar Apple Store” waar we eerder over berichtten, hebben een muis gebaard.

iPad in de hoofdrol

Apple zelf heeft het over een Apple Store 2.0. De belangrijkste verandering is dat er naast elk product interactieve schermen zijn opgedoken, waarop de klanten de prijzen, de technische informatie en andere kenmerken van het product in kwestie zelf kunnen opzoeken. En twee keer raden wat voor interactieve schermen Apple gebruikt? Juist ja: iPads, voorzien van aparte winkelsoftware en beschermd door plexiglas.

Gemengde reacties

Op fora bewieroken de talloze Apple-aficionado’s in alle mogelijke talen deze “totale make-over” van hun favoriete winkel. Via Twitter hadden de eerste bezoekers van de “vernieuwde” Apple Store het over een “totaal nieuwe ervaring”.

 

Toch laat lang niet iedereen zich inpakken door de nieuwste Apple-stunt. “Dus als ik het goed begrijp krijg je nu informatie over een iPad op… een iPad die er net naast is geplaatst”, reageert een ontgoochelde fan wat meesmuilend. “Nu snap ik hoe Apple zoveel iPads heeft kunnen verkopen. Ze hebben ze gewoon zélf gekocht”, sneert een andere. “Wat een verkwisting! Zouden ze al die iPads niet beter hebben weggegeven aan jongeren die er zich geen kunnen veroorloven?” betreurt nog iemand anders.
 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Mobiele opmars stuwt Yoox-Net-a-Porter

03/08/2017

Online retailer Yoox-Net-a-Porter wist in het voorbije halfjaar de verwachtingen van analisten te overtreffen dankzij de opmars van de mobiele verkoop, die voor het eerst goed was voor meer dan de helft van de omzet.

Amazon Shopping app nu ook in het Nederlands

02/08/2017

Amazon heeft het Nederlands toegevoegd als taal voor de Duitse mobiele app. Dat wil zeggen dat Nederlandstalige consumenten nu eenvoudiger hun weg moeten kunnen vinden via de app. Momenteel is wel nog niet alles vertaald.

Lidl bouwt nieuw distributiecentrum in Venlo

01/08/2017

Lidl gaat in Venlo een nieuw distributiecentrum openen, dat dienst moet doen om klanten van de webshop te bedienen. Het zou daarbij gaan over een internationaal project, dat dus niet uitgaat van Lidl Nederland.

Amazon zet eigen afhaalkluisjes bij consumenten thuis

31/07/2017

Amazon heeft The Hub voorgesteld, een eigen systeem van afhaalkluisjes die overal kunnen worden geplaatst. De kluisjes zijn er in verschillende maten en kunnen zowel in gebouwen als buiten gezet worden.

Winst Amazon krijgt flinke klap

28/07/2017

De winst van het Amerikaanse Amazon is in het tweede kwartaal fors teruggevallen. Hij was bovendien zelfs nog een stuk lager dan wat analisten verwacht hadden. De omzet steeg wel opnieuw met een kwart.

Amazon: een alsmaar groeiend probleem voor andere retailers

27/07/2017

Wie dacht dat Amazon nu wel stilaan zou stoppen met groeien, die is eraan voor de moeite: het bedrijf is nu meer dan 500 miljard dollar waard. Het 'Amazon-effect' speelt andere retailers én beleggers parten. Hoe moeten ze reageren?

Back to top