Apple Store 2.0: veel geblaat, weinig wol

De “geheime meetings naar aanleiding van 10 jaar Apple Store” waar we eerder over berichtten, hebben een muis gebaard.

iPad in de hoofdrol

Apple zelf heeft het over een Apple Store 2.0. De belangrijkste verandering is dat er naast elk product interactieve schermen zijn opgedoken, waarop de klanten de prijzen, de technische informatie en andere kenmerken van het product in kwestie zelf kunnen opzoeken. En twee keer raden wat voor interactieve schermen Apple gebruikt? Juist ja: iPads, voorzien van aparte winkelsoftware en beschermd door plexiglas.

Gemengde reacties

Op fora bewieroken de talloze Apple-aficionado’s in alle mogelijke talen deze “totale make-over” van hun favoriete winkel. Via Twitter hadden de eerste bezoekers van de “vernieuwde” Apple Store het over een “totaal nieuwe ervaring”.

 

Toch laat lang niet iedereen zich inpakken door de nieuwste Apple-stunt. “Dus als ik het goed begrijp krijg je nu informatie over een iPad op… een iPad die er net naast is geplaatst”, reageert een ontgoochelde fan wat meesmuilend. “Nu snap ik hoe Apple zoveel iPads heeft kunnen verkopen. Ze hebben ze gewoon zélf gekocht”, sneert een andere. “Wat een verkwisting! Zouden ze al die iPads niet beter hebben weggegeven aan jongeren die er zich geen kunnen veroorloven?” betreurt nog iemand anders.
 

De “geheime meetings naar aanleiding van 10 jaar Apple Store” waar we eerder over berichtten, hebben een muis gebaard.

iPad in de hoofdrol

Apple zelf heeft het over een Apple Store 2.0. De belangrijkste verandering is dat er naast elk product interactieve schermen zijn opgedoken, waarop de klanten de prijzen, de technische informatie en andere kenmerken van het product in kwestie zelf kunnen opzoeken. En twee keer raden wat voor interactieve schermen Apple gebruikt? Juist ja: iPads, voorzien van aparte winkelsoftware en beschermd door plexiglas.

Gemengde reacties

Op fora bewieroken de talloze Apple-aficionado’s in alle mogelijke talen deze “totale make-over” van hun favoriete winkel. Via Twitter hadden de eerste bezoekers van de “vernieuwde” Apple Store het over een “totaal nieuwe ervaring”.

 

Toch laat lang niet iedereen zich inpakken door de nieuwste Apple-stunt. “Dus als ik het goed begrijp krijg je nu informatie over een iPad op… een iPad die er net naast is geplaatst”, reageert een ontgoochelde fan wat meesmuilend. “Nu snap ik hoe Apple zoveel iPads heeft kunnen verkopen. Ze hebben ze gewoon zélf gekocht”, sneert een andere. “Wat een verkwisting! Zouden ze al die iPads niet beter hebben weggegeven aan jongeren die er zich geen kunnen veroorloven?” betreurt nog iemand anders.
 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Alibaba zet miljarden in op fysieke winkels

28/08/2017

De Chinese e-commerceholding Alibaba heeft de afgelopen twee jaar bijna zeven miljard euro geïnvesteerd in fysieke retail. Met Hema Xiansheng heeft ze al dertien eigen supermarkten en in januari kocht ze ook luxewarenhuis Intime.

Belgische webshop Wehkamp komt voorlopig niet terug

18/08/2017

Het Nederlandse Wehkamp had van 2014 tot eind vorig jaar een webshop in België, maar sloot die "tijdelijk". Nu laat het online warenhuis echter verstaan dat het voorlopig gaat focussen op de Nederlandse markt.

Alibaba overstijgt de verwachtingen

17/08/2017

Het Chinese Alibaba heeft in het eerste kwartaal de verwachtingen van de analisten kunnen overtreffen, zowel op vlak van omzet als van winst. Die laatste verdubbelde zelfs ten opzichte van een jaar eerder.

Aldi gaat in de Verenigde Staten aan huis leveren

16/08/2017

De Duitse discounter Aldi gaat vanaf deze maand via Instacart online bestellingen binnen het uur aan huis leveren in de Verenigde Staten. De reactie van Amazon? "Bij ons kan je vanaf nu binnen de twee minuten bestellingen komen ophalen."

Mobiele opmars stuwt Yoox-Net-a-Porter

03/08/2017

Online retailer Yoox-Net-a-Porter wist in het voorbije halfjaar de verwachtingen van analisten te overtreffen dankzij de opmars van de mobiele verkoop, die voor het eerst goed was voor meer dan de helft van de omzet.

Amazon Shopping app nu ook in het Nederlands

02/08/2017

Amazon heeft het Nederlands toegevoegd als taal voor de Duitse mobiele app. Dat wil zeggen dat Nederlandstalige consumenten nu eenvoudiger hun weg moeten kunnen vinden via de app. Momenteel is wel nog niet alles vertaald.

Back to top