Autobedrijven waarderen eigen formule iets beter.

Autobedrijven die bij een formule zijn aangesloten geven hun formule een iets hogere waardering dan vijf jaar geleden. Gemiddeld krijgen de formules het rapportcijfer 7,5. De Vakgarage is met een 7,9 de formule met de meeste tevreden ondernemers, terwijl CarXpert als laatste eindigt met een 7,0.

 

Dat blijkt uit een onderzoek van Bovag Onafhankelijke Autobedrijven waarover het vakblad Automotive schrijft. In het vorige onderzoek, uit 2006, ontvingen de formules nog een gemiddeld rapportcijfer van 7,3. Voor het onderzoek zijn deelnemende autobedrijven op 31 punten ondervraagd. De grootste tevredenheid is er over behoud van zelfstandig ondernemerschap, dat gemiddeld met een 8,1 wordt gewaardeerd.

 

Ook over de uitstraling van het pand door formule-uitingen (7,8) en het toelatingsbeleid en de verplichtingen en eisen van de formules (beiden 7,6) werden bovengemiddeld gewaardeerd. Ten opzichte van 2006 is vooral de waardering voor de ondersteuning op het gebied van techniek en de marketingondersteuning toegenomen. Over de meerverdiensten door deelname aan een formule zijn de ondervraagden minder goed te spreken, 6,2. Ook de financiële bijdragen (6,3) worden minder hoog gewaardeerd.

Autobedrijven die bij een formule zijn aangesloten geven hun formule een iets hogere waardering dan vijf jaar geleden. Gemiddeld krijgen de formules het rapportcijfer 7,5. De Vakgarage is met een 7,9 de formule met de meeste tevreden ondernemers, terwijl CarXpert als laatste eindigt met een 7,0.

 

Dat blijkt uit een onderzoek van Bovag Onafhankelijke Autobedrijven waarover het vakblad Automotive schrijft. In het vorige onderzoek, uit 2006, ontvingen de formules nog een gemiddeld rapportcijfer van 7,3. Voor het onderzoek zijn deelnemende autobedrijven op 31 punten ondervraagd. De grootste tevredenheid is er over behoud van zelfstandig ondernemerschap, dat gemiddeld met een 8,1 wordt gewaardeerd.

 

Ook over de uitstraling van het pand door formule-uitingen (7,8) en het toelatingsbeleid en de verplichtingen en eisen van de formules (beiden 7,6) werden bovengemiddeld gewaardeerd. Ten opzichte van 2006 is vooral de waardering voor de ondersteuning op het gebied van techniek en de marketingondersteuning toegenomen. Over de meerverdiensten door deelname aan een formule zijn de ondervraagden minder goed te spreken, 6,2. Ook de financiële bijdragen (6,3) worden minder hoog gewaardeerd.

Tags: