Automerken geven flink meer uit aan reclame

Auto-importeurs hebben in het eerste kwartaal van dit jaar voor 73 miljoen euro aan reclameruimte ingekocht. Dat is een toename van 16,2 procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar, zo blijkt uit cijfers van onderzoeksbureau Adfact.

 

Vooral op televisie werd veel meer geld uitgegeven, 47 procent meer dan vorig jaar. In totaal zijn de autoreclames goed voor 43,3 miljoen euro of 59 procent van de totale investering in reclame. Peugeot gaf het meeste geld uit, gevolgd door Opel, Ford en Renault.

 

De stijging heeft vooral van doen met speciale campagnes voor de introductie van nieuwe modellen. In Nederland is de automarkt een beetje aan het aantrekken na enkele magere jaren.

Auto-importeurs hebben in het eerste kwartaal van dit jaar voor 73 miljoen euro aan reclameruimte ingekocht. Dat is een toename van 16,2 procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar, zo blijkt uit cijfers van onderzoeksbureau Adfact.

 

Vooral op televisie werd veel meer geld uitgegeven, 47 procent meer dan vorig jaar. In totaal zijn de autoreclames goed voor 43,3 miljoen euro of 59 procent van de totale investering in reclame. Peugeot gaf het meeste geld uit, gevolgd door Opel, Ford en Renault.

 

De stijging heeft vooral van doen met speciale campagnes voor de introductie van nieuwe modellen. In Nederland is de automarkt een beetje aan het aantrekken na enkele magere jaren.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Dyson gaat elektrische auto’s maken

27/09/2017

Wie Dyson zegt, die denkt voornamelijk aan stofzuigers. Daar komt binnen enkele jaren mogelijk verandering in, want het bedrijf wil zich vanaf 2020 storten op de markt van de elektrische auto’s.

“Benzine en diesel vanaf 2035 verdwenen”

14/07/2017

In een nieuw rapport voorspellen onderzoekers van ING dat er vanaf 2035 geen wagens meer geproduceerd zullen worden die rijden op diesel of benzine. Volgens het rapport zal elektrisch rijden binnenkort al goedkoper zijn dan met een traditionele motor.

Volvo bant vanaf 2019 klassieke motoren

05/07/2017

Het Zweedse automerk Volvo gaat vanaf 2019 enkel nog maar modellen op de markt brengen die een hybride of volledig elektrische motor hebben. De traditionele modellen zullen volledig verdwijnen.

Bestellen bij Starbucks kan nu ook via Ford-wagen

24/03/2017

Autobouwer Ford heeft bekend gemaakt dat chauffeurs die beschikken over een wagen met de SYNC3-stemtechnologie binnenkort ook rechtstreeks bestellingen kunnen plaatsen bij koffieketen Starbucks.

Dieselgate: Renault in opspraak, huiszoekingen bij Audi en VW

16/03/2017

Het dieselgate-schandaal mag dan een tijdje achter ons liggen, het onderzoek loopt nog altijd. Gisteren vielen speurders binnen in enkele Duitse vestigingen van Audi en moederbedrijf Volkswagen, en in Frankrijk brengt een uitgelekt rapport Renault zwaar in opspraak.

Peugeot neemt Opel over van General Motors

06/03/2017

Het Franse autoconcern PSA Peugeot Citroën neemt het Duitse automerk Opel voor een bedrag van 2,2 miljard euro over van de huidige eigenaar General Motors. Samen worden ze op de één na grootste fabrikant van Europa.

Back to top