Automerken geven flink meer uit aan reclame

Auto-importeurs hebben in het eerste kwartaal van dit jaar voor 73 miljoen euro aan reclameruimte ingekocht. Dat is een toename van 16,2 procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar, zo blijkt uit cijfers van onderzoeksbureau Adfact.

 

Vooral op televisie werd veel meer geld uitgegeven, 47 procent meer dan vorig jaar. In totaal zijn de autoreclames goed voor 43,3 miljoen euro of 59 procent van de totale investering in reclame. Peugeot gaf het meeste geld uit, gevolgd door Opel, Ford en Renault.

 

De stijging heeft vooral van doen met speciale campagnes voor de introductie van nieuwe modellen. In Nederland is de automarkt een beetje aan het aantrekken na enkele magere jaren.

Auto-importeurs hebben in het eerste kwartaal van dit jaar voor 73 miljoen euro aan reclameruimte ingekocht. Dat is een toename van 16,2 procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar, zo blijkt uit cijfers van onderzoeksbureau Adfact.

 

Vooral op televisie werd veel meer geld uitgegeven, 47 procent meer dan vorig jaar. In totaal zijn de autoreclames goed voor 43,3 miljoen euro of 59 procent van de totale investering in reclame. Peugeot gaf het meeste geld uit, gevolgd door Opel, Ford en Renault.

 

De stijging heeft vooral van doen met speciale campagnes voor de introductie van nieuwe modellen. In Nederland is de automarkt een beetje aan het aantrekken na enkele magere jaren.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Bestellen bij Starbucks kan nu ook via Ford-wagen

24/03/2017

Autobouwer Ford heeft bekend gemaakt dat chauffeurs die beschikken over een wagen met de SYNC3-stemtechnologie binnenkort ook rechtstreeks bestellingen kunnen plaatsen bij koffieketen Starbucks.

Dieselgate: Renault in opspraak, huiszoekingen bij Audi en VW

16/03/2017

Het dieselgate-schandaal mag dan een tijdje achter ons liggen, het onderzoek loopt nog altijd. Gisteren vielen speurders binnen in enkele Duitse vestigingen van Audi en moederbedrijf Volkswagen, en in Frankrijk brengt een uitgelekt rapport Renault zwaar in opspraak.

Peugeot neemt Opel over van General Motors

06/03/2017

Het Franse autoconcern PSA Peugeot Citroën neemt het Duitse automerk Opel voor een bedrag van 2,2 miljard euro over van de huidige eigenaar General Motors. Samen worden ze op de één na grootste fabrikant van Europa.

Tesla opnieuw in de rode cijfers

23/02/2017

De Amerikaanse constructeur van elektrische auto’s Tesla heeft zijn vierde kwartaal afgesloten met een nettoverlies van 121 miljoen dollar (115 miljoen euro). In het derde kwartaal was er nog een winst van 21,9 miljoen dollar (20 miljoen euro).

Peugeot bevestigt fusiegesprekken met Opel

14/02/2017

De Franse autogroep PSA, moederbedrijf van merken als Peugeot en Citroën, voert verkennende gesprekken met General Motors rond het samenvoegen van de eigen activiteiten en die van het Duitse Opel en het Britse Vauxhall, die in handen zijn van GM.

Nederlands Pal-V start met verkoop vliegende auto

14/02/2017

Het Nederlandse Pal-V heeft vijf jaar na een eerste testvlucht aangekondigd dat het klaar is voor de commerciële verkoop van zijn vliegende auto, de Liberty. Het goedkoopste model kost wel al snel meer dan 300.000 euro.

Back to top