Automerken geven flink meer uit aan reclame | RetailDetail

Automerken geven flink meer uit aan reclame

Auto-importeurs hebben in het eerste kwartaal van dit jaar voor 73 miljoen euro aan reclameruimte ingekocht. Dat is een toename van 16,2 procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar, zo blijkt uit cijfers van onderzoeksbureau Adfact.

 

Vooral op televisie werd veel meer geld uitgegeven, 47 procent meer dan vorig jaar. In totaal zijn de autoreclames goed voor 43,3 miljoen euro of 59 procent van de totale investering in reclame. Peugeot gaf het meeste geld uit, gevolgd door Opel, Ford en Renault.

 

De stijging heeft vooral van doen met speciale campagnes voor de introductie van nieuwe modellen. In Nederland is de automarkt een beetje aan het aantrekken na enkele magere jaren.

Auto-importeurs hebben in het eerste kwartaal van dit jaar voor 73 miljoen euro aan reclameruimte ingekocht. Dat is een toename van 16,2 procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar, zo blijkt uit cijfers van onderzoeksbureau Adfact.

 

Vooral op televisie werd veel meer geld uitgegeven, 47 procent meer dan vorig jaar. In totaal zijn de autoreclames goed voor 43,3 miljoen euro of 59 procent van de totale investering in reclame. Peugeot gaf het meeste geld uit, gevolgd door Opel, Ford en Renault.

 

De stijging heeft vooral van doen met speciale campagnes voor de introductie van nieuwe modellen. In Nederland is de automarkt een beetje aan het aantrekken na enkele magere jaren.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Fiets! zet Hans Struijk Fietsen in de etalage

23/05/2018

De Nederlandse keten van fietsenwinkels Hans Struijk staat te koop. Fiets!, sinds 2015 de Belgische eigenaar, herstructureert en stopt met de buitenlandse activiteiten. 

Bol.com gaat fietsen rijklaar aanbieden in fysieke fietsenwinkels

07/03/2018

Nederlandse klanten die bij bol.com een fiets van het merk Union bestellen, kunnen die voortaan rijklaar ophalen bij een fietsenwinkel in de buurt. De fietsenmaker monteert dan de fiets, zodat die meteen te gebruiken is door de klant.

Alibaba gaat auto’s verkopen uit een automaat

19/12/2017

Een auto aanschaffen moet even simpel worden als een blikje frisdrank kopen, vindt Alibaba-baas Jack Ma. De Chinese retailer heeft concrete plannen om auto’s te verkopen uit gigantische automaten.

Dyson gaat elektrische auto’s maken

27/09/2017

Wie Dyson zegt, die denkt voornamelijk aan stofzuigers. Daar komt binnen enkele jaren mogelijk verandering in, want het bedrijf wil zich vanaf 2020 storten op de markt van de elektrische auto’s.

“Benzine en diesel vanaf 2035 verdwenen”

14/07/2017

In een nieuw rapport voorspellen onderzoekers van ING dat er vanaf 2035 geen wagens meer geproduceerd zullen worden die rijden op diesel of benzine. Volgens het rapport zal elektrisch rijden binnenkort al goedkoper zijn dan met een traditionele motor.

Volvo bant vanaf 2019 klassieke motoren

05/07/2017

Het Zweedse automerk Volvo gaat vanaf 2019 enkel nog maar modellen op de markt brengen die een hybride of volledig elektrische motor hebben. De traditionele modellen zullen volledig verdwijnen.