Bestellen bij Starbucks kan nu ook via Ford-wagen

Bestellen bij Starbucks kan nu ook via Ford-wagen

Autobouwer Ford heeft bekend gemaakt dat chauffeurs die beschikken over een wagen met de SYNC3-stemtechnologie binnenkort ook rechtstreeks bestellingen kunnen plaatsen bij koffieketen Starbucks.

 

Alexa

Ford werkt daarvoor samen met Amazon en gebruikt dus de voice-assistent Alexa om de bestelling te plaatsen. Gebruikers moeten daarbij enkel “Alexa, ask Starbucks to start my order” zeggen, waarna hun vaste bestelling bij Starbucks geplaatst wordt. Die kan vervolgens worden opgehaald bij één van de laatste tien filialen van Starbucks waar de gebruiker een aankoop heeft gedaan.

 

Dankzij Mobile Order & Pay van Starbucks, waarbij mobiele bestellingen automatisch betaald worden, moet de klant ook niet in de wachtrij plaatsnemen.

 

De integratie van Alexa in de wagens van Ford heeft nog meer voordelen dan enkel het bestellen van een kopje koffie. Chauffeurs kunnen dankzij de voice-assistent bijvoorbeeld ook eenvoudig routebeschrijvingen of sportuitslagen opvragen.

 

Ford is niet het enige bedrijf dat heil ziet in de voice-assistent van Amazon. Ook Motorola gaat binnenkort Alexa toevoegen aan een aantal modellen van zijn smartphones. Google probeert ondertussen ook zijn Google Assistant in steeds meer toestellen te verwerken, om zo rechtstreeks de strijd met Amazon aan te gaan.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Amazon Echo nu ook verkrijgbaar in Benelux

11/12/2017

Amazon heeft bekend gemaakt dat het zijn slimme luidspreker Amazon Echo voortaan gaat leveren aan 28 nieuwe landen, waaronder België en Nederland. Ook de eigen muziekstreamingdienst wordt hier gelanceerd.

Luxeproducenten mogen handelaars verbieden op Amazon te verkopen

07/12/2017

Producenten van luxeproducten mogen handelaars verbieden om hun waren aan te bieden op online marktplaatsen als Amazon. Dat heeft het Europese Hof van Justitie beslist, na een rechtszaak door cosmeticaproducent Coty.

Black Friday bij Amazon overschaduwd door grote staking

24/11/2017

Werknemers van Amazon in Duitsland prikten Black Friday als de uitgelezen dag om het werk neer te leggen. Met de staking willen ze hun eis om meer loon en betere arbeidsvoorwaarden kracht bijzetten. De actie loopt tot zaterdagavond.

Onlineverkoop FMCG verder in de lift

22/11/2017

Volgens nieuwe cijfers van Kantar Worldpanel groeien online boodschappen met 30%, terwijl de totale markt met slechts 1,3% vooruitgaat. E-commerce heeft nu een aandeel van 4,6% in FMCG. Tegen 2025 zal dat 10% zijn, goed voor 145 miljard euro.

"Amazon bijna klaar om kassaloze Go te lanceren"

20/11/2017

Volgens sommige bronnen werft Amazon momenteel bouwmanagers en marketeers aan voor zijn Amazon Go-team. Dat wijst er mogelijk op dat de supermarkt zonder personeel nu ook echt in de startblokken staat.

Back to top