Bynco start eerste Nederlandse webshop voor auto’s | RetailDetail

Bynco start eerste Nederlandse webshop voor auto’s

Bynco start eerste Nederlandse webshop voor auto’s

Met Bynco wil de AutoBinck Group de verkoop van tweedehands auto’s op een voor Nederland volledig nieuwe manier aanpakken: klanten zullen er hun auto online kunnen uitkiezen en betalen, waarna die binnen een week thuis wordt geleverd.

Doorzichtiger

Bynco (voluit Buy Your Next Car Online) verkoopt tweedehands auto’s en is volgens algemeen directeur Jeroen Veldman uniek in Nederland: "We zijn de eerste webwinkel voor auto's. In de markt van gebruikte auto's is in ons land al decennia lang weinig tot niets gebeurd op het gebied van innovatie. We geloven dat dit de nieuwe manier is voor consumenten om gebruikte auto's te kopen."

 

Met Bynco wil Veldman de verkoop vooral doorzichtiger maken. Zo wordt de auto op voorhand technisch gekeurd en is er een lijst aanwezig met de plus- en minpunten van de wagen. Zelfs de geur van de wagen wordt beschreven. "Gebruikte auto's zijn gebruikt en dan is het logisch dat er gebruikssporen zijn. Die poetsen we niet weg, maar tonen we juist", legt Veldman uit. "Je kunt op onze 360-graden foto's alles zien wat je wilt zien."

 

14 dagen op proef

Klanten die een wagen hebben gevonden, kunnen betalen via iDEAL, waarbij het geld tijden op een derdengeldenrekening wordt geplaatst, zodat de klant de aankoop nog veilig kan annuleren. Daarna krijgt de klant de wagen veertien dagen op proef. Retourneren kan zonder problemen, met terugbetaling van het volledige bedrag.

 

Wie een wagen koopt, moet volgens Veldman geen angst hebben voor onverwachte kosten: "Met onze vaste prijs voorkomen wij verassingen, geen extra rijklaarmaak- of afleverkosten en ook de 180 dagen garantie en het thuis afleveren is gewoon inclusief. Wij kunnen onze scherpe en eerlijke prijzen neerzetten omdat we goed kunnen inkopen en geen dure showrooms hoeven te financieren van de opbrengst", zegt Veldman.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Bestseller investeert in About You

20/07/2018

De Deense Bestseller-groep neemt een aanzienlijke participatie in het Duitse modeplatform About You. Een kapitaalverhoging met zo’n 250 miljoen euro moet een verdere groei van de online retailer mogelijk maken.

Walmart en Microsoft bundelen krachten tegen Amazon

18/07/2018

Walmart is de grootste retailconcurrent van Amazon en Microsoft is de belangrijkste rivaal voor Amazons clouddiensten. Beide bedrijven proberen de internetreus nu wat meer tegenwind te geven met een strategisch partnerschap voor vijf jaar.

Amazon Prime Day zorgt dit jaar voor spektakel en controverse

17/07/2018

Amazon Prime-leden vieren vandaag het jaarlijkse kortingenevenement Prime Day. De controversiële shopfeestdag wordt steeds grootser: Amazon startte het koopfestival met heuse muziekoptredens en ook concurrerende retailers pakken inmiddels met stuntprijzen uit.

Bol.com gaat distributiecentrum verdubbelen

16/07/2018

Minder dan een jaar na de officiële opening barst het distributiecentrum van bol.com in Waalwijk al uit zijn voegen. Begin 2019 beginnen uitbreidingswerken die een verdubbeling van de oppervlakte met zich meebrengen.

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

Chinese webreus zet aanval op Italië in

11/07/2018

De Chinese webreus JD.com wil gaan uitbreiden naar Italië. Het zou voor de grote rivaal van Alibaba het tweede Europese kantoor op korte tijd betekenen.