Daimler Group doet beter dan verwacht | RetailDetail

Daimler Group doet beter dan verwacht

Daimler Group doet beter dan verwacht

De Duitse autobouwer Daimler heeft in het tweede kwartaal de analisten verrast: het bedrijfsresultaat ging liefst een half miljard euro hoger dan oorspronkelijk werd voorspeld.

Sterke prestatie bestelwagens

Analisten gingen uit van een fikse daling van het bedrijfsresultaat, maar uiteindelijk steeg dat met 5% van 3,76 miljard euro naar 3,97 miljard euro. Mercedes-Benz Cars, het belangrijkste onderdeel van de groep, deed het wel iets minder goed met een daling van 2,234 naar 2,209 miljard euro.

 

Het waren voornamelijk de verkopen bij de bestelwagens en de bussen die ervoor zorgden dat het resultaat van de Daimler Group uiteindelijk toch positief uitdraaide: zo steeg het bedrijfsresultaat van Mercedes-Benz Vans van 238 miljoen euro naar 462 miljoen euro.

 

Voor het volledige boekjaar blijft Daimler voorlopig bij zijn eerdere voorspelling van een nipte stijging van het bedrijfsresultaat ten opzichte van een jaar eerder.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Pepsico dankt stijgende omzet aan snacks

10/07/2018

Dranken- en snackreus Pepsico boekte in het tweede kwartaal van dit jaar een lichte omzetstijging van 2,4%. Dat was echter niet te merken aan de nettowinst, die 14% lager uitviel als gevolg van de globale belastinglast.   

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.

Samsung maakt zich zorgen over eigen groei

06/07/2018

Technologiegigant Samsung is niet positief over de eigen resultaten. Het Zuid-Koreaanse bedrijf verwacht een niet al te geweldige groei in het tweede kwartaal van dit jaar: de verkoop van smartphones stelt teleur.

Opnieuw minder kwartaalwinst voor H&M Group

28/06/2018

De Zweedse kledinggroep Hennes & Mauritz, de groep boven modeketens als H&M, COS, Monki of nog &Other Stories, ziet zijn winst nu al voor het vierde kwartaal op een rij lager uitkomen dan gedacht.