Daimler Group doet beter dan verwacht | RetailDetail

Daimler Group doet beter dan verwacht

Daimler Group doet beter dan verwacht

De Duitse autobouwer Daimler heeft in het tweede kwartaal de analisten verrast: het bedrijfsresultaat ging liefst een half miljard euro hoger dan oorspronkelijk werd voorspeld.

Sterke prestatie bestelwagens

Analisten gingen uit van een fikse daling van het bedrijfsresultaat, maar uiteindelijk steeg dat met 5% van 3,76 miljard euro naar 3,97 miljard euro. Mercedes-Benz Cars, het belangrijkste onderdeel van de groep, deed het wel iets minder goed met een daling van 2,234 naar 2,209 miljard euro.

 

Het waren voornamelijk de verkopen bij de bestelwagens en de bussen die ervoor zorgden dat het resultaat van de Daimler Group uiteindelijk toch positief uitdraaide: zo steeg het bedrijfsresultaat van Mercedes-Benz Vans van 238 miljoen euro naar 462 miljoen euro.

 

Voor het volledige boekjaar blijft Daimler voorlopig bij zijn eerdere voorspelling van een nipte stijging van het bedrijfsresultaat ten opzichte van een jaar eerder.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

HelloFresh verhoogt omzetprognose

14/05/2018

HelloFresh trekt zijn verwachtingen voor 2018 op: het bedrijf verwacht in 2018 tot 35% te groeien (eerder was dat maximum 30%) dankzij positieve cijfers in de Verenigde Staten, inmiddels de grootste markt voor de Duitsers.

Henkel houdt stand in onzekere marktomstandigheden

09/05/2018

Ondanks negatieve wisselkoerseffecten en logistieke problemen in de Verenigde Staten ziet Henkel toch positieve ontwikkelingen in het eerste kwartaal. De lijmafdeling deed het beter dan de divisies wasmiddelen en beauty.

AB InBev haalt meer winst uit minder bier

09/05/2018

AB InBev zag zijn bierverkoop tijdens het eerste kwartaal dalen met 0,2%, maar daaraan koppelt de Belgisch-Braziliaanse biergigant wel een omzetgroei die 1,1% hoger ligt dan verwacht. Ook de brutowinst oversteeg de verwachtingen.

Ahold Delhaize groeit vooral online

09/05/2018

Fusiegroep Ahold Delhaize blikt terug op een degelijk eerste kwartaal dankzij een ommekeer in België, goede prestaties in de Verenigde Staten en een sterke groei online. Ongunstige wisselkoersen bederven het feestje een beetje.

Winst Zalando totaal weggeveegd

08/05/2018

De Duitse e-tailer Zalando zag in het eerste kwartaal van 2018 zijn winst als sneeuw voor de zon verdwijnen: 5,1 miljoen euro nettowinst ging over in 15 miljoen verlies. De omzet steeg wel met 22% dankzij forse investeringen.