Tesla mikt op betaalbaar(der) met nieuw model | RetailDetail

Tesla mikt op betaalbaar(der) met nieuw model

Tesla mikt op betaalbaar(der) met nieuw model

De Amerikaanse fabrikant van elektrische wagens Tesla heeft zijn Model 3 onthuld. Met dat nieuwe model wil eigenaar Elon Musk de grote massa aanspreken. De prijs is met ongeveer 30.000 euro dan ook beduidend lager dan bij de andere modellen.

500.000 stuks per jaar

Volgens Tesla is de Model 3 ook meteen de veiligste auto die er te vinden is, met een waardering van vijf sterren op de crashtest. Daarnaast zal elke Model 3 standaard voorzien worden van Autopilot, waardoor de wagen zich zelf door het verkeer kan begeven.

 

Tesla wil ongeveer 500.000 stuks van de Model 3 per jaar bouwen en dat al vrij kort na de lancering van het model. De eerste auto’s zullen eind 2017 bij de klanten geleverd worden. Tijdens de persconferentie rond de voorstelling van de Model 3 zijn er alvast 115.000 bestellingen geplaatst.

 

De basisversie van de Model 3 zal 35.000 dollar (30.000 euro) kosten en zal al heel wat opties bevatten die te vinden zijn op de andere modellen in de hogere prijsklassen. Om het stijgende aantal wagens te kunnen voorzien van laadstations, wil Tesla tegen eind 2017 het aantal Supercharger-laadstations optrekken van 3.600 naar 7.200. Ook de Destination Chargers moeten van 3.600 naar 15.000 groeien tegen de lancering van de Model 3. Het aantal winkels zal dan weer stijgen van 215 naar 441 filialen tegen eind volgend jaar.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Wil Kimberly-Clark af van z’n Europese tak?

20/07/2018

De producent van Kleenex-zakdoekjes, Huggies-luiers en Scottex-toiletpapier kampt met tegenvallende verkoopcijfers en oplopende kosten. Financiële bronnen vermoeden dan ook dat Kimberly-Clark Europese business wil verkopen.

Walmart en Microsoft bundelen krachten tegen Amazon

18/07/2018

Walmart is de grootste retailconcurrent van Amazon en Microsoft is de belangrijkste rivaal voor Amazons clouddiensten. Beide bedrijven proberen de internetreus nu wat meer tegenwind te geven met een strategisch partnerschap voor vijf jaar.

Amazon Prime Day zorgt dit jaar voor spektakel en controverse

17/07/2018

Amazon Prime-leden vieren vandaag het jaarlijkse kortingenevenement Prime Day. De controversiële shopfeestdag wordt steeds grootser: Amazon startte het koopfestival met heuse muziekoptredens en ook concurrerende retailers pakken inmiddels met stuntprijzen uit.

Starbucks wil af van plastic rietjes

12/07/2018

De Amerikaanse koffieketen Starbucks doet vanaf 2020 plastic rietjes in de ban. Een kleine stap voor de koffiefan, maar een grote stap voor het milieu: de koffiegigant gebruikt immers wereldwijd zo’n miljard rietjes per jaar.

Pepsico dankt stijgende omzet aan snacks

10/07/2018

Dranken- en snackreus Pepsico boekte in het tweede kwartaal van dit jaar een lichte omzetstijging van 2,4%. Dat was echter niet te merken aan de nettowinst, die 14% lager uitviel als gevolg van de globale belastinglast.   

Toch nog een tweede leven voor Toys "R" Us?

02/07/2018

Het doek is finaal gevallen over Toys "R" Us in de Verenigde Staten: alle winkels zijn er dicht en 30.000 medewerkers staan op straat. Toch hoopt de beroemde speelgoedketen nog op een toekomst.