12 inspirerende voorbeelden van e-mailmarketing

12 inspirerende voorbeelden van e-mailmarketing

(publireportage) E-mailmarketing is veel meer dan alleen een nieuwsbrief versturen: marketingbureau Blinker heeft daarom 12 inspirerende praktijkvoorbeelden uitgewerkt, die geïnteresseerden langs de verschillende toepassingen van e-mailmarketing leiden.

Van e-mailadressen verzamelen tot CRM-integratie

Blinker helpt al tien jaar lang organisaties in Nederland om e-mailmarketing succesvol in te zetten en heeft nu een bundel gemaakt van twaalf praktijkvoorbeelden voor iedereen die met communicatie te maken heeft, en voor communicatieprofessionals die aan e-mailmarketing doen in het bijzonder.

 

Aan de hand van de geselecteerde cases wil het marketingbureau onder meer tonen goede e-mailmarketing het websitebezoek kan vergroten, meer leads kan genereren en de online omzet kan verhogen. “Voor veel bedrijven betekent e-mailmarketing het verzenden van een nieuwsbrief via e-mail. Een prima vorm van e-mailmarketing, maar er is veel meer mogelijk”, klinkt het bij Blinker.

 

Zo worden in de cases twaalf elementen van e-mailmarketing behandeld:

  1. het verzamelen van e-mailadressen
  2. het ontwerpen van een goede e-mail
  3. het inspelen op e-mailstatistieken
  4. het genereren van leads
  5. het voeren van een welkomstcampagne
  6. het verrijken van profielen
  7. het evalueren van projecten
  8. het cross-sellen n.a.v. enquetes
  9. het genereren van dynamische content
  10. 'Multivariate testing'
  11. het optimaliseren van e-mailcampagnes
  12. het integreren van CRM-systemen

 

Deze twaalf cases heeft Blinker gratis beschikbaar gesteld: u kan ze hier downloaden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


“Winkelen moet gestript worden van alle waardeloze momenten”

20/03/2017

De keuze waar retailers vandaag voor staan, is simpel: ofwel versnel je de winkelervaring ofwel vertraag je ze. Dat stelt Cate Trotter, trendhoofd bij Insider Trends, en een van de key-note sprekers op het RetailDetail Congress van 27 april.

Picnic bezorgt nu ook in Utrecht

19/04/2016

Picnic bezorgt sinds maandag ook in Utrecht: de online supermarkt wil na een uitrol in de wijk Leidsche Rijn geleidelijk uitbreiden over de stad. Dit zal naar verwachting deze zomer zijn.

Heikki Haldre: “De juiste maat is dubbele winst”

04/06/2014

“Een kwart van de kleding die online wordt besteld, wordt teruggestuurd door de consument. In 70% van de gevallen is dat omdat de maat niet correct is en niet omdat er een probleem is met de kwaliteit van het artikel”, zegt Heikki Haldre, medeoprichter en CEO van Fits.me.

25 praktische tips om e-mailadressen te verzamelen

03/06/2014

(publireportage) Er zijn talloze manieren om zelf e-mailadressen te verzamelen. Toch weten veel bedrijven niet hoe ze dit goed, en volgens de wetgeving, moeten aanpakken. Om te helpen, heeft MailPlus 25 praktische tips op een rij gezet.

Casebundel “Succesvolle e-mailmarketing”

28/05/2014

(publireportage) De nieuwe bundel van Blinker biedt drie inspirerende cases over de inzet van e-mailmarketing in verschillende branches. Hun grote overeenkomst? Bij elk van hen draagt e-mailmarketing meetbaar bij aan het realiseren van de doelstellingen.

RetailDetail stelt het winkelen van de toekomst voor in The Loop

23/04/2014

Vandaag wordt in Antwerpen The Loop aan de pers voorgesteld, het nieuwe kenniscentrum van RetailDetail dat niet 'slechts' de zoveelste winkel van de toekomst wil zijn: het wil ook inzicht bieden in de 'customer journey' die de klant vandaag én in de toekomst aflegt - en dat doorheen alle kanalen.

Back to top