25 praktische tips om e-mailadressen te verzamelen | RetailDetail

25 praktische tips om e-mailadressen te verzamelen

25 praktische tips om e-mailadressen te verzamelen

(publireportage) Er zijn talloze manieren om zelf e-mailadressen te verzamelen. Toch weten veel bedrijven niet hoe ze dit goed, en volgens de wetgeving, moeten aanpakken. Om te helpen, heeft MailPlus 25 praktische tips op een rij gezet.

Logische - en eenvoudige - eerste stap

Een nieuwsbrief is een fantastisch medium om te communiceren met (potentiële) klanten. Het is snel, flexibel, goedkoop en uitstekend meetbaar. Bovendien zal het leiden tot meer verkeer op uw website en een verhoging van omzet en klanten.


Maar voordat een eerste e-mail de deur uit kan, moet er een bestand zijn met e-mailadressen die kunnen worden aangeschreven. Het verkrijgen van e-mailadressen als onderdeel van de klantgegevens is de logische eerste stap. Alleen rijst dan vaak een prangende vraag…

 

Eén van de vragen die ze bij MailPlus,  de meest gebruikte professionele e-mailmarketingapplicatie in Nederland voor het midden- en topsegment, regelmatig horen, is: “Hoe kom ik aan meer e-mailadressen van (potentiële) klanten?” Het antwoord is simpel: op alle mogelijke manieren, altijd en overal. Er zijn talloze manieren om zelf e-mailadressen te verzamelen.

 

Een aantal daarvan komen dan ook aan bod in de praktische kennisbundel die MailPlus heeft opgesteld om u direct te helpen met het laten groeien van uw mailbestand. Download hier het whitepaper.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Waarom marktplaatsen vandaag én morgen de place to be zijn

05/04/2018

Marktplaatsen boomen wereldwijd, maar springen de Belgische bedrijven wel mee op de kar? Nog veel te weinig, zo vindt Mike Boon van Kinderenkoning en eWINGS. Wat de voordelen ervan zijn, dat vertelt hij binnenkort op het RetailDetail Congress.

“Winkelen moet gestript worden van alle waardeloze momenten”

20/03/2017

De keuze waar retailers vandaag voor staan, is simpel: ofwel versnel je de winkelervaring ofwel vertraag je ze. Dat stelt Cate Trotter, trendhoofd bij Insider Trends, en een van de key-note sprekers op het RetailDetail Congress van 27 april.

Picnic bezorgt nu ook in Utrecht

19/04/2016

Picnic bezorgt sinds maandag ook in Utrecht: de online supermarkt wil na een uitrol in de wijk Leidsche Rijn geleidelijk uitbreiden over de stad. Dit zal naar verwachting deze zomer zijn.

Heikki Haldre: “De juiste maat is dubbele winst”

04/06/2014

“Een kwart van de kleding die online wordt besteld, wordt teruggestuurd door de consument. In 70% van de gevallen is dat omdat de maat niet correct is en niet omdat er een probleem is met de kwaliteit van het artikel”, zegt Heikki Haldre, medeoprichter en CEO van Fits.me.

Casebundel “Succesvolle e-mailmarketing”

28/05/2014

(publireportage) De nieuwe bundel van Blinker biedt drie inspirerende cases over de inzet van e-mailmarketing in verschillende branches. Hun grote overeenkomst? Bij elk van hen draagt e-mailmarketing meetbaar bij aan het realiseren van de doelstellingen.

12 inspirerende voorbeelden van e-mailmarketing

24/04/2014

(publireportage) E-mailmarketing is veel meer dan alleen een nieuwsbrief versturen: marketingbureau Blinker heeft daarom 12 inspirerende praktijkvoorbeelden uitgewerkt, die geïnteresseerden langs de verschillende toepassingen van e-mailmarketing leiden.