Beter Horen komt met nieuwe hoorscan

Winkelketen Beter Horen heeft een crossmediale hoortest gelanceerd onder de naam Hoorscan. Daarmee kunnen consumenten binnen drie minuten meten wat hun hoorleeftijd is en beslissen of ze een gehoorapparaat nodig hebben.

 

Beter Horen, met 250 winkels in Nederland marktleider op het gebied van hooroplossingen, zegt met de scan het gehoor-bewust-zijn van Nederlanders te willen verbeteren. Volgens de winkelketen doen mensen op dit moment er acht jaar te lang over om iets aan het gehoor te doen. De Hoorscan is ontwikkeld in samenwerking met het Leids Universitair Medisch Centrum en de Nationale Hoorstichting en kan zowel online als in de winkel worden gedaan.

 

Beter Horen heeft ook een nationaal Hooronderzoek laten uitvoeren. Daaruit blijft dat twee of de vijf Nederlanders een slechter gehoor hebben dan ze zelf denken. Vooral bij ouderen (61%) is dat het geval. Beter Horen is onderdeel van de internationale Amplifon Group met winkels in vijftien landen en een beursnotering in Milaan.

Winkelketen Beter Horen heeft een crossmediale hoortest gelanceerd onder de naam Hoorscan. Daarmee kunnen consumenten binnen drie minuten meten wat hun hoorleeftijd is en beslissen of ze een gehoorapparaat nodig hebben.

 

Beter Horen, met 250 winkels in Nederland marktleider op het gebied van hooroplossingen, zegt met de scan het gehoor-bewust-zijn van Nederlanders te willen verbeteren. Volgens de winkelketen doen mensen op dit moment er acht jaar te lang over om iets aan het gehoor te doen. De Hoorscan is ontwikkeld in samenwerking met het Leids Universitair Medisch Centrum en de Nationale Hoorstichting en kan zowel online als in de winkel worden gedaan.

 

Beter Horen heeft ook een nationaal Hooronderzoek laten uitvoeren. Daaruit blijft dat twee of de vijf Nederlanders een slechter gehoor hebben dan ze zelf denken. Vooral bij ouderen (61%) is dat het geval. Beter Horen is onderdeel van de internationale Amplifon Group met winkels in vijftien landen en een beursnotering in Milaan.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Still having the Blokker-blues

19/06/2017

De perikelen binnen Blokker Holding vormen een inspiratiebron van formaat voor een bluesnummer over de retail. De negatieve berichtgeving houdt niet op. Het meest recente refrein? De steelse afvloeiing van personeel in de afgelopen twee jaar.

Analyse: Vijf conclusies na de Amazon – Whole Foods deal

19/06/2017

Dat Amazon vroeg of laat een supermarktketen zou overnemen, stond in de sterren geschreven. Toch sloeg het nieuws in als een bommetje. Hoe moeten we de gevolgen inschatten voor foodretailers wereldwijd? 

Kinderwagenproducent Bugaboo in de etalage

15/06/2017

Als gevolg van een familieruzie tussen de twee oprichters-eigenaars staat Bugaboo te koop. Het Nederlandse merk van luxekinderwagens, dat internationaal doorbrak dankzij de tv-serie Sex and the City, zou zo’n 200 miljoen euro moeten kosten.

Hudson's Bay Nederland presenteert merkportfolio

15/06/2017

Hudson's Bay Nederland heeft in de aanloop naar de opening van tien winkels haar merkportfolio gepresenteerd. De formule wil zich met premium merken en limited editions van Nederlandse designers in het hogere segment positioneren.

Fnuiken Nike, Universal Studios en Sanrio de vrije concurrentie?

15/06/2017

Een week na het Amerikaanse kledingmerk Guess neemt Brussel nu ook Nike, Universal Studios en Sanrio in het vizier. Mogelijk beperken ze de grensoverschrijdende en de onlineverkoop van hun producten in de Europese Unie.

Fnac en Carrefour: het nieuwe powerkoppel van Frankrijk?

14/06/2017

Komt er een huwelijk tussen Carrefour en Fnac Darty, nu Fnac-topman Alexandre Bompard aan het stuur komt van Carrefour? Kunnen een zoekende supermarktketen, een cultuurverkoper in relance en een gewilde elektroretailer de Franse retail ‘great again’ maken? 

Back to top