Beter Horen komt met nieuwe hoorscan

Winkelketen Beter Horen heeft een crossmediale hoortest gelanceerd onder de naam Hoorscan. Daarmee kunnen consumenten binnen drie minuten meten wat hun hoorleeftijd is en beslissen of ze een gehoorapparaat nodig hebben.

 

Beter Horen, met 250 winkels in Nederland marktleider op het gebied van hooroplossingen, zegt met de scan het gehoor-bewust-zijn van Nederlanders te willen verbeteren. Volgens de winkelketen doen mensen op dit moment er acht jaar te lang over om iets aan het gehoor te doen. De Hoorscan is ontwikkeld in samenwerking met het Leids Universitair Medisch Centrum en de Nationale Hoorstichting en kan zowel online als in de winkel worden gedaan.

 

Beter Horen heeft ook een nationaal Hooronderzoek laten uitvoeren. Daaruit blijft dat twee of de vijf Nederlanders een slechter gehoor hebben dan ze zelf denken. Vooral bij ouderen (61%) is dat het geval. Beter Horen is onderdeel van de internationale Amplifon Group met winkels in vijftien landen en een beursnotering in Milaan.

Winkelketen Beter Horen heeft een crossmediale hoortest gelanceerd onder de naam Hoorscan. Daarmee kunnen consumenten binnen drie minuten meten wat hun hoorleeftijd is en beslissen of ze een gehoorapparaat nodig hebben.

 

Beter Horen, met 250 winkels in Nederland marktleider op het gebied van hooroplossingen, zegt met de scan het gehoor-bewust-zijn van Nederlanders te willen verbeteren. Volgens de winkelketen doen mensen op dit moment er acht jaar te lang over om iets aan het gehoor te doen. De Hoorscan is ontwikkeld in samenwerking met het Leids Universitair Medisch Centrum en de Nationale Hoorstichting en kan zowel online als in de winkel worden gedaan.

 

Beter Horen heeft ook een nationaal Hooronderzoek laten uitvoeren. Daaruit blijft dat twee of de vijf Nederlanders een slechter gehoor hebben dan ze zelf denken. Vooral bij ouderen (61%) is dat het geval. Beter Horen is onderdeel van de internationale Amplifon Group met winkels in vijftien landen en een beursnotering in Milaan.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Forse winstdaling voor Marks & Spencer

24/05/2017

Ondanks een lichte omzetstijging is de winst voor belastingen bij het Britse Marks & Spencer vorig jaar met meer dan de helft teruggevallen. Zoals verwacht was er bij de verkoop van kleding een omzetdaling.

Shoptalk Europe maakt agenda bekend en geeft tickets weg

23/05/2017

(publireportage) De beurs Shoptalk Europe, die van 9 tot 11 oktober doorgaat in Kopenhagen, heeft naast haar agenda ook een programma bekendgemaakt waarmee retailers gratis kaarten en een deelname in de reiskosten kunnen krijgen.

Duurzame strategie werpt vruchten af voor Unilever

19/05/2017

Het is al een tijdje een discussiepunt binnen Unilever, maar de duurzame strategie werpt wel degelijk zijn vruchten af. Zo waren de duurzame merken in 2016 goed voor 60% van de omzetgroei van het bedrijf.

Amsterdamse Beethovenstraat gaat retailinnovaties testen

16/05/2017

Vandaag werd het startschot gegeven van het Shopping Street Innovation Lab: de Beethovenstraat in Amsterdam wordt het komende jaar een plek waar handelaars nieuwe technologieën op vlak van retail gaan uittesten.

Analyse: Redt Blokker het met Blokker?

16/05/2017

De ingrijpende ontmanteling die Blokker Holding nu inzet betekent het einde van een iconisch retailconcern. Maar kan de herstructurering ook het begin van iets nieuws betekenen, of is het gewoon te laat? 

Breaking: Blokker Holding kiest voor volledige focus op Blokker

16/05/2017

Blokker Holding heeft besloten zich volledig te gaan richten op Blokker, de winkel waarmee het allemaal begon in 1896. De overige winkelbedrijven van het concern (Intertoys, Maxi Toys, Xenos, Big Bazar en Leen Bakker) zullen worden verkocht. 

Back to top