Beter Horen komt met nieuwe hoorscan

Winkelketen Beter Horen heeft een crossmediale hoortest gelanceerd onder de naam Hoorscan. Daarmee kunnen consumenten binnen drie minuten meten wat hun hoorleeftijd is en beslissen of ze een gehoorapparaat nodig hebben.

 

Beter Horen, met 250 winkels in Nederland marktleider op het gebied van hooroplossingen, zegt met de scan het gehoor-bewust-zijn van Nederlanders te willen verbeteren. Volgens de winkelketen doen mensen op dit moment er acht jaar te lang over om iets aan het gehoor te doen. De Hoorscan is ontwikkeld in samenwerking met het Leids Universitair Medisch Centrum en de Nationale Hoorstichting en kan zowel online als in de winkel worden gedaan.

 

Beter Horen heeft ook een nationaal Hooronderzoek laten uitvoeren. Daaruit blijft dat twee of de vijf Nederlanders een slechter gehoor hebben dan ze zelf denken. Vooral bij ouderen (61%) is dat het geval. Beter Horen is onderdeel van de internationale Amplifon Group met winkels in vijftien landen en een beursnotering in Milaan.

Winkelketen Beter Horen heeft een crossmediale hoortest gelanceerd onder de naam Hoorscan. Daarmee kunnen consumenten binnen drie minuten meten wat hun hoorleeftijd is en beslissen of ze een gehoorapparaat nodig hebben.

 

Beter Horen, met 250 winkels in Nederland marktleider op het gebied van hooroplossingen, zegt met de scan het gehoor-bewust-zijn van Nederlanders te willen verbeteren. Volgens de winkelketen doen mensen op dit moment er acht jaar te lang over om iets aan het gehoor te doen. De Hoorscan is ontwikkeld in samenwerking met het Leids Universitair Medisch Centrum en de Nationale Hoorstichting en kan zowel online als in de winkel worden gedaan.

 

Beter Horen heeft ook een nationaal Hooronderzoek laten uitvoeren. Daaruit blijft dat twee of de vijf Nederlanders een slechter gehoor hebben dan ze zelf denken. Vooral bij ouderen (61%) is dat het geval. Beter Horen is onderdeel van de internationale Amplifon Group met winkels in vijftien landen en een beursnotering in Milaan.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Schrijf u nu in voor de RetailDetail Day 2017

20/07/2017

De inschrijvingen voor de jaarlijkse RetailDetail Day zijn vanaf nu geopend. Dit jaar vindt de retailhoogdag plaats op 21 september in Mechelen. Het bijzonder diverse programma brengt zowel gerenommeerde retailers als digitale voorlopers.

 Hudson’s Bay gaat boeken van Scheltema brengen

18/07/2017

Hudson’s Bay en Boekhandel Scheltema gaan samenwerken. De Amsterdamse boekhandel gaat in de Nederlandse warenhuizen van de Canadese formule een uitgekozen assortiment boeken brengen. De eerste winkel opent in de tweede helft van augustus aan het Amsterdamse Rokin.

Grote namen bevestigen voor Shoptalk Europe

18/07/2017

(publireportage) Shoptalk Europe, het grote nieuwe event voor innovatie in retail en e-commerce, kan al rekenen op meer dan 100 exposanten. Startups die zich willen voorstellen aan de Europese retailscene, kunnen dat aan gunstige voorwaarden.

Topshelf sluit in Nijmegen

17/07/2017

Warenhuis Topshelf sluit per 31 augustus haar vestiging in Nijmegen. De luxe formule werd net driekwart jaar geleden geopend. De locatie trekt mede vanwege de aanhoudende gedeeltelijke leegstand te weinig mensen, aldus eigenares en onderneemster Inge van Kemenade.

Blokker geeft 31 winkels over aan Op=Op Voordeelshop

17/07/2017

Discountketen Op=Op Voordeelshop heeft 31 vestigingen van winkelketen Blokker overgenomen van de Blokker Holding. Voor Op=Op Voordeelshop betekent de overname een fikse expansie, want de keten springt zo van 130 naar 161 winkels.

Fietskoeriers.nl levert voor Dille & Kamille

14/07/2017

Klanten die een online bestelling plaatsen bij Dille & Kamille, kunnen die voortaan ook op een duurzame manier laten leveren, want de keten heeft een samenwerking afgesloten met Fietskoeriers.nl.

Back to top