Beter Horen komt met nieuwe hoorscan

Winkelketen Beter Horen heeft een crossmediale hoortest gelanceerd onder de naam Hoorscan. Daarmee kunnen consumenten binnen drie minuten meten wat hun hoorleeftijd is en beslissen of ze een gehoorapparaat nodig hebben.

 

Beter Horen, met 250 winkels in Nederland marktleider op het gebied van hooroplossingen, zegt met de scan het gehoor-bewust-zijn van Nederlanders te willen verbeteren. Volgens de winkelketen doen mensen op dit moment er acht jaar te lang over om iets aan het gehoor te doen. De Hoorscan is ontwikkeld in samenwerking met het Leids Universitair Medisch Centrum en de Nationale Hoorstichting en kan zowel online als in de winkel worden gedaan.

 

Beter Horen heeft ook een nationaal Hooronderzoek laten uitvoeren. Daaruit blijft dat twee of de vijf Nederlanders een slechter gehoor hebben dan ze zelf denken. Vooral bij ouderen (61%) is dat het geval. Beter Horen is onderdeel van de internationale Amplifon Group met winkels in vijftien landen en een beursnotering in Milaan.

Winkelketen Beter Horen heeft een crossmediale hoortest gelanceerd onder de naam Hoorscan. Daarmee kunnen consumenten binnen drie minuten meten wat hun hoorleeftijd is en beslissen of ze een gehoorapparaat nodig hebben.

 

Beter Horen, met 250 winkels in Nederland marktleider op het gebied van hooroplossingen, zegt met de scan het gehoor-bewust-zijn van Nederlanders te willen verbeteren. Volgens de winkelketen doen mensen op dit moment er acht jaar te lang over om iets aan het gehoor te doen. De Hoorscan is ontwikkeld in samenwerking met het Leids Universitair Medisch Centrum en de Nationale Hoorstichting en kan zowel online als in de winkel worden gedaan.

 

Beter Horen heeft ook een nationaal Hooronderzoek laten uitvoeren. Daaruit blijft dat twee of de vijf Nederlanders een slechter gehoor hebben dan ze zelf denken. Vooral bij ouderen (61%) is dat het geval. Beter Horen is onderdeel van de internationale Amplifon Group met winkels in vijftien landen en een beursnotering in Milaan.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


"Vijfde van alle aankopen wordt gedaan via digitale spraakassistenten”

17/01/2018

Kopen via spraakassistenten zoals Siri of Amazon Alexa wordt heel groot, meent Capgemini. Al 35% van de consumenten zou aan zogeheten ‘conversational commerce’ doen: kopen of bestellen via zo’n digitale spraakassistent.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

Wibra weet weer wat winst is

17/01/2018

Budgetketen Wibra heeft in 2016 opnieuw winst weten te maken, nadat het de voorbije jaren vooral verliezen had moeten slikken. De omzet blijft wel in dalende lijn en voorlopig lijkt het er niet op dat die trend gaat keren.

Hema gaat Arabisch en opent winkels in Midden-Oosten

15/01/2018

Voor het eerst in zijn geschiedenis waagt Hema zich buiten Europa: het opent dit jaar drie winkels in Dubai. In de komende vijf jaar wil de Nederlandse keten een fors aantal winkels in het Midden-Oosten openen.

Metro Group tevreden met eerste kwartaal

15/01/2018

De Duitse Metro Group is tevreden met de prestaties in het eerste kwartaal. De omzet steeg na wisselkoersen wel met slechts 0,2%, maar op vergelijkbare basis was er een groei van 0,8%.

Ophef over etnisch profilerende klantenprofielen bij Albert Heijn

15/01/2018

Een blanke man met bril staat symbool voor de premiumklant bij Albert Heijn, een vrouw en kind met donkere huidskleur voor de budgetklant. Met deze klantenprofielen leerden medewerkers bij AH de klanten kennen, tot er vrijdag ophef over ontstond.

Back to top