Bijou Brigitte heeft matig jaar achter de rug.

Winkelketen Bijou Brigitte heeft ondanks een flinke uitbreiding van het aantal winkels de omzet het afgelopen jaar zien teruglopen. Het bedrijf zette in 2010 378 miljoen euro om, 3,1 procent minder dan een jaar eerder. Autonoom daalde de omzet zelfs met 7,2 procent.

 

Bijou Brigitte is een winkelketen in bijouterieën en andere mode-accessoires. Het is een van oorsprong Duitse onderneming, die ook in Nederland vertegenwoordigd is. Gedurende 2010 werd het aantal filialen uitgebouwd met 42 naar 1167. Het waren vooral de matige verkopen in Zuid-Europa die de keten duur kwamen te staan. 

 

Dit heeft waarschijnlijk ook de winstgevendheid van de keten aangetast. Half maart presenteert de onderneming de winstcijfers en zal het bekendmaken welk dividend er beschikbaar is voor aandeelhouders. 

Winkelketen Bijou Brigitte heeft ondanks een flinke uitbreiding van het aantal winkels de omzet het afgelopen jaar zien teruglopen. Het bedrijf zette in 2010 378 miljoen euro om, 3,1 procent minder dan een jaar eerder. Autonoom daalde de omzet zelfs met 7,2 procent.

 

Bijou Brigitte is een winkelketen in bijouterieën en andere mode-accessoires. Het is een van oorsprong Duitse onderneming, die ook in Nederland vertegenwoordigd is. Gedurende 2010 werd het aantal filialen uitgebouwd met 42 naar 1167. Het waren vooral de matige verkopen in Zuid-Europa die de keten duur kwamen te staan. 

 

Dit heeft waarschijnlijk ook de winstgevendheid van de keten aangetast. Half maart presenteert de onderneming de winstcijfers en zal het bekendmaken welk dividend er beschikbaar is voor aandeelhouders. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Yoox Net-a-Porter haalt recordomzet in 2017

16/01/2018

Online retailer Yoox Net-a-Porter (YNAP) heeft in 2017 een recordomzet gehaald van meer dan 2 miljard euro. Dat is een groei van meer dan 10% ten opzichte van een jaar eerder, toen die grens net niet werd gehaald.

Hugo Boss haalt groeidoelen in 2017

16/01/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss heeft in 2017 zijn doelen weten te behalen, onder andere dankzij een sterke groei in het vierde kwartaal. Voor het volledige boekjaar ging de omzet voor wisselkoersen met 3% de hoogte in.

Eigenaars C&A denken aan verkoop aan Chinese investeerders

15/01/2018

De Nederlandse familie Brenninkmeijer bekijkt volgens het Duitse weekblad Der Spiegel de mogelijkheid om kledingketen C&A van de hand te doen. Daarbij komt het bedrijf mogelijk in Chinese handen.

Gucci opent restaurant en museum in Firenze

12/01/2018

Modemerk Gucci heeft in Firenze een museum en een restaurant voor vijftig personen geopend. Driesterrenchef Massimo Bottura zal daar de klanten voorzien van hoogstaande maaltijden.

Kering geeft controle over Puma af

12/01/2018

De Franse luxegroep Kering gaat 70% van de aandelen van het Duitse sportmerk Puma van de hand doen. Het wil zich voortaan immers enkel nog focussen op de luxemerken en Puma past niet meer in het plaatje.

Luxegroep Richemont groeit met 7 procent

11/01/2018

De Franse luxegroep Richemont is in het derde kwartaal van zijn boekjaar met 7% gegroeid bij constante wisselkoersen. Na wisselkoerseffecten werd een groot deel van die omzetgroei weggeveegd.

Back to top