Bijou Brigitte heeft matig jaar achter de rug. | RetailDetail

Bijou Brigitte heeft matig jaar achter de rug.

Winkelketen Bijou Brigitte heeft ondanks een flinke uitbreiding van het aantal winkels de omzet het afgelopen jaar zien teruglopen. Het bedrijf zette in 2010 378 miljoen euro om, 3,1 procent minder dan een jaar eerder. Autonoom daalde de omzet zelfs met 7,2 procent.

 

Bijou Brigitte is een winkelketen in bijouterieën en andere mode-accessoires. Het is een van oorsprong Duitse onderneming, die ook in Nederland vertegenwoordigd is. Gedurende 2010 werd het aantal filialen uitgebouwd met 42 naar 1167. Het waren vooral de matige verkopen in Zuid-Europa die de keten duur kwamen te staan. 

 

Dit heeft waarschijnlijk ook de winstgevendheid van de keten aangetast. Half maart presenteert de onderneming de winstcijfers en zal het bekendmaken welk dividend er beschikbaar is voor aandeelhouders. 

Winkelketen Bijou Brigitte heeft ondanks een flinke uitbreiding van het aantal winkels de omzet het afgelopen jaar zien teruglopen. Het bedrijf zette in 2010 378 miljoen euro om, 3,1 procent minder dan een jaar eerder. Autonoom daalde de omzet zelfs met 7,2 procent.

 

Bijou Brigitte is een winkelketen in bijouterieën en andere mode-accessoires. Het is een van oorsprong Duitse onderneming, die ook in Nederland vertegenwoordigd is. Gedurende 2010 werd het aantal filialen uitgebouwd met 42 naar 1167. Het waren vooral de matige verkopen in Zuid-Europa die de keten duur kwamen te staan. 

 

Dit heeft waarschijnlijk ook de winstgevendheid van de keten aangetast. Half maart presenteert de onderneming de winstcijfers en zal het bekendmaken welk dividend er beschikbaar is voor aandeelhouders. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Isabel Marant opent eerste winkel in Nederland

24/05/2018

Modemerk Isabel Marant heeft de deuren geopend van een eerste Nederlandse boetiek in Amsterdam. De winkel is te vinden in de P.C. Hooftstraat, in het pand waar vroeger McGregor zat.

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Winst Zalando totaal weggeveegd

08/05/2018

De Duitse e-tailer Zalando zag in het eerste kwartaal van 2018 zijn winst als sneeuw voor de zon verdwijnen: 5,1 miljoen euro nettowinst ging over in 15 miljoen verlies. De omzet steeg wel met 22% dankzij forse investeringen.