Bijou Brigitte heeft matig jaar achter de rug.

Winkelketen Bijou Brigitte heeft ondanks een flinke uitbreiding van het aantal winkels de omzet het afgelopen jaar zien teruglopen. Het bedrijf zette in 2010 378 miljoen euro om, 3,1 procent minder dan een jaar eerder. Autonoom daalde de omzet zelfs met 7,2 procent.

 

Bijou Brigitte is een winkelketen in bijouterieën en andere mode-accessoires. Het is een van oorsprong Duitse onderneming, die ook in Nederland vertegenwoordigd is. Gedurende 2010 werd het aantal filialen uitgebouwd met 42 naar 1167. Het waren vooral de matige verkopen in Zuid-Europa die de keten duur kwamen te staan. 

 

Dit heeft waarschijnlijk ook de winstgevendheid van de keten aangetast. Half maart presenteert de onderneming de winstcijfers en zal het bekendmaken welk dividend er beschikbaar is voor aandeelhouders. 

Winkelketen Bijou Brigitte heeft ondanks een flinke uitbreiding van het aantal winkels de omzet het afgelopen jaar zien teruglopen. Het bedrijf zette in 2010 378 miljoen euro om, 3,1 procent minder dan een jaar eerder. Autonoom daalde de omzet zelfs met 7,2 procent.

 

Bijou Brigitte is een winkelketen in bijouterieën en andere mode-accessoires. Het is een van oorsprong Duitse onderneming, die ook in Nederland vertegenwoordigd is. Gedurende 2010 werd het aantal filialen uitgebouwd met 42 naar 1167. Het waren vooral de matige verkopen in Zuid-Europa die de keten duur kwamen te staan. 

 

Dit heeft waarschijnlijk ook de winstgevendheid van de keten aangetast. Half maart presenteert de onderneming de winstcijfers en zal het bekendmaken welk dividend er beschikbaar is voor aandeelhouders. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Hermès groeit met meer dan 10 procent

14/09/2017

In de eerste helft van 2017 is de omzet bij het Franse modemerk Hermès met 11% gestegen. Vooral in Azië was er sprake van een grote sprong voorwaarts. Ook de winst ging er met 11% op vooruit.

Back to top