The Body Shop opent webwinkel.

Het leek er even op dat de cosmeticaketen achterop zou blijven steken in de online evolutie. Maar eindelijk is het zover: naast zijn fysieke winkels heeft de Body Shop nu ook een webshop.  

 

Tijdelijk blijft het aanbod echter beperkt tot het basisassortiment, waaronder de gezichtsverzorging producten, bad & body en een selectie kerstcadeaus. De komende maanden zal het assortiment evenwel zeker nog uitbreiden. Om hun e-commerce aantrekkelijker te maken pakt The Body Shop in ieder geval al uit met de limited edtion lijn Jolly, die enkel online kan worden besteld. 

 

”Enerzijds is het de bedoeling met deze webwinkel nog meer service te bieden aan onze klanten. Anderzijds krijgen ook mensen die nog niet vertrouwd zijn met The Body Shop via de site de gelegenheid om alle producten te ontdekken,” aldus commercial manager Dominique Huinck. De cosmeticaretailer wil daarom eveneens op de webshop de boodschap dat hun producten natuurlijke en Fair Trade grondstoffen bevatten duidelijk overbrengen.

Het leek er even op dat de cosmeticaketen achterop zou blijven steken in de online evolutie. Maar eindelijk is het zover: naast zijn fysieke winkels heeft de Body Shop nu ook een webshop.  

 

Tijdelijk blijft het aanbod echter beperkt tot het basisassortiment, waaronder de gezichtsverzorging producten, bad & body en een selectie kerstcadeaus. De komende maanden zal het assortiment evenwel zeker nog uitbreiden. Om hun e-commerce aantrekkelijker te maken pakt The Body Shop in ieder geval al uit met de limited edtion lijn Jolly, die enkel online kan worden besteld. 

 

”Enerzijds is het de bedoeling met deze webwinkel nog meer service te bieden aan onze klanten. Anderzijds krijgen ook mensen die nog niet vertrouwd zijn met The Body Shop via de site de gelegenheid om alle producten te ontdekken,” aldus commercial manager Dominique Huinck. De cosmeticaretailer wil daarom eveneens op de webshop de boodschap dat hun producten natuurlijke en Fair Trade grondstoffen bevatten duidelijk overbrengen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Alibaba zet miljarden in op fysieke winkels

28/08/2017

De Chinese e-commerceholding Alibaba heeft de afgelopen twee jaar bijna zeven miljard euro geïnvesteerd in fysieke retail. Met Hema Xiansheng heeft ze al dertien eigen supermarkten en in januari kocht ze ook luxewarenhuis Intime.

Belgische webshop Wehkamp komt voorlopig niet terug

18/08/2017

Het Nederlandse Wehkamp had van 2014 tot eind vorig jaar een webshop in België, maar sloot die "tijdelijk". Nu laat het online warenhuis echter verstaan dat het voorlopig gaat focussen op de Nederlandse markt.

Alibaba overstijgt de verwachtingen

17/08/2017

Het Chinese Alibaba heeft in het eerste kwartaal de verwachtingen van de analisten kunnen overtreffen, zowel op vlak van omzet als van winst. Die laatste verdubbelde zelfs ten opzichte van een jaar eerder.

Aldi gaat in de Verenigde Staten aan huis leveren

16/08/2017

De Duitse discounter Aldi gaat vanaf deze maand via Instacart online bestellingen binnen het uur aan huis leveren in de Verenigde Staten. De reactie van Amazon? "Bij ons kan je vanaf nu binnen de twee minuten bestellingen komen ophalen."

Mobiele opmars stuwt Yoox-Net-a-Porter

03/08/2017

Online retailer Yoox-Net-a-Porter wist in het voorbije halfjaar de verwachtingen van analisten te overtreffen dankzij de opmars van de mobiele verkoop, die voor het eerst goed was voor meer dan de helft van de omzet.

Amazon Shopping app nu ook in het Nederlands

02/08/2017

Amazon heeft het Nederlands toegevoegd als taal voor de Duitse mobiele app. Dat wil zeggen dat Nederlandstalige consumenten nu eenvoudiger hun weg moeten kunnen vinden via de app. Momenteel is wel nog niet alles vertaald.

Back to top