Boedel It's gaat online in de veiling. | RetailDetail

Boedel It's gaat online in de veiling.

De curator van elektronicaconcern Impact Retail gaat de boedel van de enkele weken geleden gesloten winkels van de formule It's online veilen. De spullen van de eerste drie winkels gaan vanaf woensdag via veilinghuis BVA-Auctions in de veiling.

 

De veiling duurt in totaal een week. Online zijn onder meer televisies, wasmachines en magnetrons te koop. Het is waarschijnlijk dat de eerste veilingen in de nabije toekomst een vervolg krijgen. Door de voorraad te verkopen hoopt de curator geld in te zamelen voor de schuldeisers van het Tilburgse bedrijf. Impact Retail werd nog geen week geleden officieel failliet verklaard, maar sloot de winkels al enige tijd eerder. 

 

Vorige week nog werd de webwinkel van Impact Retail, Modern.nl, verkocht aan Scheer en Foppen. De curator bereikte eerder al overeenstemming met Expert over de afhandeling van lopende bestellingen van klanten en van de garantie. Er is nog geen duidelijkheid over de toekomst van de winkelpanden.

De curator van elektronicaconcern Impact Retail gaat de boedel van de enkele weken geleden gesloten winkels van de formule It's online veilen. De spullen van de eerste drie winkels gaan vanaf woensdag via veilinghuis BVA-Auctions in de veiling.

 

De veiling duurt in totaal een week. Online zijn onder meer televisies, wasmachines en magnetrons te koop. Het is waarschijnlijk dat de eerste veilingen in de nabije toekomst een vervolg krijgen. Door de voorraad te verkopen hoopt de curator geld in te zamelen voor de schuldeisers van het Tilburgse bedrijf. Impact Retail werd nog geen week geleden officieel failliet verklaard, maar sloot de winkels al enige tijd eerder. 

 

Vorige week nog werd de webwinkel van Impact Retail, Modern.nl, verkocht aan Scheer en Foppen. De curator bereikte eerder al overeenstemming met Expert over de afhandeling van lopende bestellingen van klanten en van de garantie. Er is nog geen duidelijkheid over de toekomst van de winkelpanden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zo vertelt Philips Hue een emotioneel merkverhaal op de winkelvloer

24/05/2018

De geconnecteerde Hue-lampen bezorgen de verlichtingsmarkt nieuwe impulsen. Maar hoe breng je de klantreis in kaart voor een volstrekt nieuwe productcategorie? Dat is de uitdaging voor de trademarketingafdeling van Philips Lighting.

Verovering van Europa loopt voor Xiaomi via Parijs

23/05/2018

De Chinese smartphonefabrikant opende zopas een fysieke winkel in Parijs. Die betekent het vervolg van een ambitieus Europees expansieplan, maar het merk droomt ook hardop van een lancering in de Verenigde Staten.

Fnac Darty en MediaMarkt Saturn sluiten inkoopalliantie

16/05/2018

De Franse elektronicaretailer Fnac Darty, de groep achter het Belgische Vanden Borre en het Nederlandse BCC, heeft een inkoopalliantie gesloten met concurrent MediaMarkt Saturn.

Amazon wil Walmart overtroeven in de Flipkart-deal

03/05/2018

De strijd om de Indische e-commercemarkt barst los: ook Amazon zou nu een gooi doen naar een meerderheidsaandeel in Flipkart. Daarmee hoopt het Walmart, dat al gesprekken was gestart met de Indische e-tailer, af te troeven.

"Amazon het goedkoopst, maar niet de beste service"

26/04/2018

Een onderzoek van De Standaard tussen honderd populaire elektrotoestellen wijst Amazon duidelijk aan als de goedkoopste. Klanten die een goede service willen, zijn echter beter af bij Coolblue en Media Markt.

Amazon brengt robots naar de huiskamer

24/04/2018

Amazon sleutelt in het geheim aan robots voor bij mensen thuis. Volgens persagentschap Bloomberg wil de technologiereus de robots nog dit jaar bij medewerkers in huis testen en de huisrobots mogelijk al in 2019 uitrollen.