Bol.com groeit sterk in België.

Sinds augustus is de Nederlandse boekenretailer zich meer gaan toespitsen op de Belgische markt. Met resultaat. Op korte tijd kwamen er 10.000 Belgische klanten bij. Dit brengt het totale klantenbestand in ons land op 25.000. 

 

Belgen konden altijd al via Bol.com bestellen, maar voorheen hadden ze geen toegang tot elektronica en speelgoed. Door een uitgebreider assortiment van 4,5 miljoen artikelen en snellere levertijden kunnen ze een betere service bieden aan Belgische markt. Ook door de nieuwe kiala-punten kunnen producten makkelijker geleverd en terug gestuurd worden.

 

Het succes van Bol.com op de Belgische markt is niet verwonderlijk als je weet dat het online winkelen in België in de lift zit. Vorig jaar kocht 1 op 4  Belgen iets via internet. In totaal was dat goed voor een bedrag van 1,6 miljard euro. Voor 2010 wordt er dan ook stijging van 15% verwacht. Elektronica, boeken, cd’s, dvd’s en speelgoed voeren daarenboven de top 20 aan van de producten die Belgen het meest online kopen.

 

Sinds augustus is de Nederlandse boekenretailer zich meer gaan toespitsen op de Belgische markt. Met resultaat. Op korte tijd kwamen er 10.000 Belgische klanten bij. Dit brengt het totale klantenbestand in ons land op 25.000. 

 

Belgen konden altijd al via Bol.com bestellen, maar voorheen hadden ze geen toegang tot elektronica en speelgoed. Door een uitgebreider assortiment van 4,5 miljoen artikelen en snellere levertijden kunnen ze een betere service bieden aan Belgische markt. Ook door de nieuwe kiala-punten kunnen producten makkelijker geleverd en terug gestuurd worden.

 

Het succes van Bol.com op de Belgische markt is niet verwonderlijk als je weet dat het online winkelen in België in de lift zit. Vorig jaar kocht 1 op 4  Belgen iets via internet. In totaal was dat goed voor een bedrag van 1,6 miljard euro. Voor 2010 wordt er dan ook stijging van 15% verwacht. Elektronica, boeken, cd’s, dvd’s en speelgoed voeren daarenboven de top 20 aan van de producten die Belgen het meest online kopen.

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


JD.com zet vol in op drones

23/05/2017

Het Chinese JD.com kom gaat het grootste Chinese logistieke netwerk voor drones uitbouwen. Het heeft daarvoor een akkoord bereikt met het bestuur van de provincie Shaanxi in Midden-China. Sommige drones zouden zelfs tot duizend kilo moeten kunnen vervoeren.

Keurmerk EuroSafeShop in handen van Stichting WebwinkelKeur

22/05/2017

De Stichting WebwinkelKeur heeft het keurmerk EuroSafeShop overgenomen. De Stichting IECA, dat EuroSafeShop in handen had, staakt daarbij ook meteen al zijn activiteiten. WebwinkelKeur heeft dankzij de overname al meer dan 4.500 leden.

Heftige strijd om de laatste mijl in thuisbezorgen

16/05/2017

De strijd om de laagste bezorgkosten richting consument - met name tussen Amazon en Walmart - staat hoog op de agenda in de Verenigde Staten. “Standaardisatie van pakketlabels is in de VS ook een thema. Wel is men daar nog niet zo ver als in Europa.”

Jet.com experimenteert met pop-upsupermarkt

11/05/2017

Jet.com, dat onderdeel is van de groep rond de Amerikaanse warenhuisketen Walmart, heeft in New York een pop-upwinkel geopend voor dagelijkse boodschappen bij conceptwinkel Story.

LVMH lanceert eigen multimerkenwebshop

11/05/2017

Het Franse luxeconcern LVMH start een webshop voor zijn eigen luxemerken, maar het zal ook andere merken verkopen op 24Sevres.com.

Samenwerking met Walmart stuwt JD.com

10/05/2017

Het Chinese JD.com is in het eerste kwartaal met meer dan 40% gegroeid en moet daarvoor Walmart bedanken. De Amerikanen hebben 11% van de aandelen van het Chinese e-commercebedrijf in handen.

Back to top