Bol.com helpt concurrentie aan extra omzet. | RetailDetail

Bol.com helpt concurrentie aan extra omzet.

Het online warenhuis Bol.com heeft vandaag een prijsvergelijker online gezet die het voor consumenten mogelijk maakt rechtstreeks producten te bestellen bij concurrenten. Het betreft voorlopig de categorie elektronica.

De prijsvergelijker moet ook het aantal klanten van Bol.com zelf verder opvoeren. Het bedrijf maakte deze week bekend in 2010 een recordomzet van 318 miljoen euro te hebben geboekt, 40 miljoen meer dan een jaar eerder. De omzet werd geboekt met meer dan drie miljoen klanten, die zo’n zestien miljoen artikelen bestelden via Bol.com. Over winstgevendheid doet het bedrijf geen uitspraken.

De omzetstijging was vooral te danken aan de groeiende verkoop van elektronica, speelgoed en digtitale boeken. Daarnaast speelde ook de expansie naar België een rol. Andere partijen betalen Bol.com commissie voor omzet die via de website wordt geboekt. ‘Dit is nog nooit in Nederland vertoond. Ik ken geen retailbedrijf dat de prijzen van de concurrent bij zijn producten vermeldt', zegt Ropers tegen persbureau ANP.

Het verschil met huidige websites die prijzen vergelijken, ziet hij in het feit dat klanten in zijn webwinkel meteen het product bij de winkel kunnen kopen. ‘Je hoeft je alleen maar aan te melden bij Bol.com, en dus niet steeds opnieuw bij de betreffende winkel.' Bobshop.nl en Megapool zijn twee van de concurrenten met wie prijzen worden vergeleken.

Het online warenhuis Bol.com heeft vandaag een prijsvergelijker online gezet die het voor consumenten mogelijk maakt rechtstreeks producten te bestellen bij concurrenten. Het betreft voorlopig de categorie elektronica.

De prijsvergelijker moet ook het aantal klanten van Bol.com zelf verder opvoeren. Het bedrijf maakte deze week bekend in 2010 een recordomzet van 318 miljoen euro te hebben geboekt, 40 miljoen meer dan een jaar eerder. De omzet werd geboekt met meer dan drie miljoen klanten, die zo’n zestien miljoen artikelen bestelden via Bol.com. Over winstgevendheid doet het bedrijf geen uitspraken.

De omzetstijging was vooral te danken aan de groeiende verkoop van elektronica, speelgoed en digtitale boeken. Daarnaast speelde ook de expansie naar België een rol. Andere partijen betalen Bol.com commissie voor omzet die via de website wordt geboekt. ‘Dit is nog nooit in Nederland vertoond. Ik ken geen retailbedrijf dat de prijzen van de concurrent bij zijn producten vermeldt', zegt Ropers tegen persbureau ANP.

Het verschil met huidige websites die prijzen vergelijken, ziet hij in het feit dat klanten in zijn webwinkel meteen het product bij de winkel kunnen kopen. ‘Je hoeft je alleen maar aan te melden bij Bol.com, en dus niet steeds opnieuw bij de betreffende winkel.' Bobshop.nl en Megapool zijn twee van de concurrenten met wie prijzen worden vergeleken.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zo vertelt Philips Hue een emotioneel merkverhaal op de winkelvloer

24/05/2018

De geconnecteerde Hue-lampen bezorgen de verlichtingsmarkt nieuwe impulsen. Maar hoe breng je de klantreis in kaart voor een volstrekt nieuwe productcategorie? Dat is de uitdaging voor de trademarketingafdeling van Philips Lighting.

Verovering van Europa loopt voor Xiaomi via Parijs

23/05/2018

De Chinese smartphonefabrikant opende zopas een fysieke winkel in Parijs. Die betekent het vervolg van een ambitieus Europees expansieplan, maar het merk droomt ook hardop van een lancering in de Verenigde Staten.

Fnac Darty en MediaMarkt Saturn sluiten inkoopalliantie

16/05/2018

De Franse elektronicaretailer Fnac Darty, de groep achter het Belgische Vanden Borre en het Nederlandse BCC, heeft een inkoopalliantie gesloten met concurrent MediaMarkt Saturn.

Amazon wil Walmart overtroeven in de Flipkart-deal

03/05/2018

De strijd om de Indische e-commercemarkt barst los: ook Amazon zou nu een gooi doen naar een meerderheidsaandeel in Flipkart. Daarmee hoopt het Walmart, dat al gesprekken was gestart met de Indische e-tailer, af te troeven.

"Amazon het goedkoopst, maar niet de beste service"

26/04/2018

Een onderzoek van De Standaard tussen honderd populaire elektrotoestellen wijst Amazon duidelijk aan als de goedkoopste. Klanten die een goede service willen, zijn echter beter af bij Coolblue en Media Markt.

Amazon brengt robots naar de huiskamer

24/04/2018

Amazon sleutelt in het geheim aan robots voor bij mensen thuis. Volgens persagentschap Bloomberg wil de technologiereus de robots nog dit jaar bij medewerkers in huis testen en de huisrobots mogelijk al in 2019 uitrollen.