Bol.com helpt concurrentie aan extra omzet.

Het online warenhuis Bol.com heeft vandaag een prijsvergelijker online gezet die het voor consumenten mogelijk maakt rechtstreeks producten te bestellen bij concurrenten. Het betreft voorlopig de categorie elektronica.

De prijsvergelijker moet ook het aantal klanten van Bol.com zelf verder opvoeren. Het bedrijf maakte deze week bekend in 2010 een recordomzet van 318 miljoen euro te hebben geboekt, 40 miljoen meer dan een jaar eerder. De omzet werd geboekt met meer dan drie miljoen klanten, die zo’n zestien miljoen artikelen bestelden via Bol.com. Over winstgevendheid doet het bedrijf geen uitspraken.

De omzetstijging was vooral te danken aan de groeiende verkoop van elektronica, speelgoed en digtitale boeken. Daarnaast speelde ook de expansie naar België een rol. Andere partijen betalen Bol.com commissie voor omzet die via de website wordt geboekt. ‘Dit is nog nooit in Nederland vertoond. Ik ken geen retailbedrijf dat de prijzen van de concurrent bij zijn producten vermeldt', zegt Ropers tegen persbureau ANP.

Het verschil met huidige websites die prijzen vergelijken, ziet hij in het feit dat klanten in zijn webwinkel meteen het product bij de winkel kunnen kopen. ‘Je hoeft je alleen maar aan te melden bij Bol.com, en dus niet steeds opnieuw bij de betreffende winkel.' Bobshop.nl en Megapool zijn twee van de concurrenten met wie prijzen worden vergeleken.

Het online warenhuis Bol.com heeft vandaag een prijsvergelijker online gezet die het voor consumenten mogelijk maakt rechtstreeks producten te bestellen bij concurrenten. Het betreft voorlopig de categorie elektronica.

De prijsvergelijker moet ook het aantal klanten van Bol.com zelf verder opvoeren. Het bedrijf maakte deze week bekend in 2010 een recordomzet van 318 miljoen euro te hebben geboekt, 40 miljoen meer dan een jaar eerder. De omzet werd geboekt met meer dan drie miljoen klanten, die zo’n zestien miljoen artikelen bestelden via Bol.com. Over winstgevendheid doet het bedrijf geen uitspraken.

De omzetstijging was vooral te danken aan de groeiende verkoop van elektronica, speelgoed en digtitale boeken. Daarnaast speelde ook de expansie naar België een rol. Andere partijen betalen Bol.com commissie voor omzet die via de website wordt geboekt. ‘Dit is nog nooit in Nederland vertoond. Ik ken geen retailbedrijf dat de prijzen van de concurrent bij zijn producten vermeldt', zegt Ropers tegen persbureau ANP.

Het verschil met huidige websites die prijzen vergelijken, ziet hij in het feit dat klanten in zijn webwinkel meteen het product bij de winkel kunnen kopen. ‘Je hoeft je alleen maar aan te melden bij Bol.com, en dus niet steeds opnieuw bij de betreffende winkel.' Bobshop.nl en Megapool zijn twee van de concurrenten met wie prijzen worden vergeleken.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Media Markt opent drive-in in Tilburg

17/05/2017

Media Markt heeft in Tilburg een drive-in geopend voor online bestellingen. Klanten die hun bestelling in de winkel willen afhalen, kunnen voortaan een afhaalpunt vinden aan de achterkant van de vestiging.

E-afval: geen pasklare oplossingen, wel puzzelstukjes

15/05/2017

Flink wat consumentenelektronica ligt nutteloos in ladekastjes of – erger – belandt op de vuilnisbelt. De oplossing: breng de producten en onderdelen zo veel mogelijk in een kringloop. Het kan, maar er is geen "one-size-fits-all"-oplossing. 

Verkoop Apple blijft in dalende lijn

03/05/2017

In het tweede kwartaal van zijn boekjaar is de verkoop van het aantal iPhones en het aantal iPads bij Apple opnieuw gedaald. Ondanks die cijfers wist het Amerikaanse technologiebedrijf zijn omzet- en winstcijfers toch op te krikken.

Apple onthult nieuw winkelconcept in Dubai

27/04/2017

Apple heeft in Dubai een nieuw winkelconcept onthuld, waarbij de winkels een "plek moeten worden voor creatieve geesten om samen te komen". Daarbij wordt zelfs het woord ‘store’ zo veel mogelijk vermeden.

Dit is beleving 2.0 volgens Media Markt

24/04/2017

De winkel als pretpark: met een doorgedreven belevingsstrategie countert Media Markt de online concurrentie. In de nieuwe testwinkels in Wilrijk en Eindhoven kunnen shoppers de recentste elektronische snufjes uitproberen.

Apple gaat voor 100% hergebruik en recycling

20/04/2017

Het Amerikaanse technologieconcern Apple heeft zich tot doel gesteld om “op een dag” alleen nog gerecycleerde materialen te gebruiken voor de fabricatie van zijn toestellen. Dat blijkt uit het jaarlijkse milieurapport dat Apple zopas publiceerde.

Back to top