Bol.com helpt concurrentie aan extra omzet.

Het online warenhuis Bol.com heeft vandaag een prijsvergelijker online gezet die het voor consumenten mogelijk maakt rechtstreeks producten te bestellen bij concurrenten. Het betreft voorlopig de categorie elektronica.

De prijsvergelijker moet ook het aantal klanten van Bol.com zelf verder opvoeren. Het bedrijf maakte deze week bekend in 2010 een recordomzet van 318 miljoen euro te hebben geboekt, 40 miljoen meer dan een jaar eerder. De omzet werd geboekt met meer dan drie miljoen klanten, die zo’n zestien miljoen artikelen bestelden via Bol.com. Over winstgevendheid doet het bedrijf geen uitspraken.

De omzetstijging was vooral te danken aan de groeiende verkoop van elektronica, speelgoed en digtitale boeken. Daarnaast speelde ook de expansie naar België een rol. Andere partijen betalen Bol.com commissie voor omzet die via de website wordt geboekt. ‘Dit is nog nooit in Nederland vertoond. Ik ken geen retailbedrijf dat de prijzen van de concurrent bij zijn producten vermeldt', zegt Ropers tegen persbureau ANP.

Het verschil met huidige websites die prijzen vergelijken, ziet hij in het feit dat klanten in zijn webwinkel meteen het product bij de winkel kunnen kopen. ‘Je hoeft je alleen maar aan te melden bij Bol.com, en dus niet steeds opnieuw bij de betreffende winkel.' Bobshop.nl en Megapool zijn twee van de concurrenten met wie prijzen worden vergeleken.

Het online warenhuis Bol.com heeft vandaag een prijsvergelijker online gezet die het voor consumenten mogelijk maakt rechtstreeks producten te bestellen bij concurrenten. Het betreft voorlopig de categorie elektronica.

De prijsvergelijker moet ook het aantal klanten van Bol.com zelf verder opvoeren. Het bedrijf maakte deze week bekend in 2010 een recordomzet van 318 miljoen euro te hebben geboekt, 40 miljoen meer dan een jaar eerder. De omzet werd geboekt met meer dan drie miljoen klanten, die zo’n zestien miljoen artikelen bestelden via Bol.com. Over winstgevendheid doet het bedrijf geen uitspraken.

De omzetstijging was vooral te danken aan de groeiende verkoop van elektronica, speelgoed en digtitale boeken. Daarnaast speelde ook de expansie naar België een rol. Andere partijen betalen Bol.com commissie voor omzet die via de website wordt geboekt. ‘Dit is nog nooit in Nederland vertoond. Ik ken geen retailbedrijf dat de prijzen van de concurrent bij zijn producten vermeldt', zegt Ropers tegen persbureau ANP.

Het verschil met huidige websites die prijzen vergelijken, ziet hij in het feit dat klanten in zijn webwinkel meteen het product bij de winkel kunnen kopen. ‘Je hoeft je alleen maar aan te melden bij Bol.com, en dus niet steeds opnieuw bij de betreffende winkel.' Bobshop.nl en Megapool zijn twee van de concurrenten met wie prijzen worden vergeleken.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Media Saturn lanceert eerste volledig virtuele winkelwereld

21/11/2017

Klanten van Saturn, dat samen met Media Markt deel uitmaakt van de groep Media Saturn, kunnen voortaan hun VR-bril opzetten om de producten in twee virtuele omgevingen te bekijken. De koop ook afronden in VR is voorlopig nog niet mogelijk.

Service is de sleutel voor jarig Keymusic

10/11/2017

De fysieke muziekwinkel heeft zeker nog bestaansrecht, zegt CEO Francky Dedeyne van Keymusic, dat zijn 25e verjaardag viert. "Als je oplossingen verkoopt, speelt prijs minder", stelt hij. Groei komt uit een franchiseconcept, bovendien lonkt het buitenland.

Pieter Haas, CEO Ceconomy: "Wij verkopen een digitaal leven aan de consument"

03/11/2017

Ceconomy, het moederbedrijf van MediaMarkt, heeft de sleutel in handen voor de verdere consolidatie van de elektronicasector in Europa. De retailer wordt een verkoper van diensten en oplossingen: “We helpen mensen de juiste beslissingen te nemen.”

Ceconomy groeit verder in transitiejaar

26/10/2017

In het vierde kwartaal van zijn boekjaar is Ceconomy, voorheen onderdeel van de Duitse Metro Group, met 4,6% gegroeid naar 5,264 miljard euro. Vooral online zette het moederbedrijf van onder andere Media Markt grote stappen.

Google wil gaan verkopen in Google Shops

20/10/2017

Google opende vorig jaar al zijn eerste Google Shop als pop-upwinkel in New York, maar daar werden geen producten verkocht. Met de lancering van de nieuwe Google Pixel-smartphones wil de internetreus dat wel gaan doen.

Fnac Darty groeit met 6 procent in derde kwartaal

20/10/2017

In het derde kwartaal van 2017 is de omzet Fnac Darty met 6% gegroeid naar 1,792 miljard euro. Daarbij meldt het bedrijf tevens dat de integratie van Fnac en Darty voorloopt op schema. Ook in de Benelux was er sprake van groei.

Back to top