'Bouwmarkten laten online kansen liggen' | RetailDetail

'Bouwmarkten laten online kansen liggen'

 Wehkamp.nl wil een steeds prominentere rol gaan spelen bij de verkoop van gereedschap, sanitair, verf en andere doe-het-zelf-producten. Het grootste online warenhuis van Nederland begon een jaar geleden met dit assortiment en ziet enorme kansen voor verdere groei van de verkopen.

Dat zegt Erwin van Cooth van Wehkamp.nl tegen het vakblad Mix. Volgens hem zien de gevestigde bouwmarktketens de mogelijkheden van online nog te weinig. 'Mede gezien onze kennis en ervaring hebben wij daarom de sprong gewaagd. En met succes, want het loopt inmiddels écht storm', zegt hij zonder concrete cijfers te noemen.

Voor de toekomst ziet hij nog meer mogelijkheden. 'Tien procent van alle aankopen in Nederland vindt online plaats. Kenners verwachten dat dit percentage de komende tien jaar naar vijftig stijgt. Wij willen een aanzienlijk deel daarvan innemen.'

 Wehkamp.nl wil een steeds prominentere rol gaan spelen bij de verkoop van gereedschap, sanitair, verf en andere doe-het-zelf-producten. Het grootste online warenhuis van Nederland begon een jaar geleden met dit assortiment en ziet enorme kansen voor verdere groei van de verkopen.

Dat zegt Erwin van Cooth van Wehkamp.nl tegen het vakblad Mix. Volgens hem zien de gevestigde bouwmarktketens de mogelijkheden van online nog te weinig. 'Mede gezien onze kennis en ervaring hebben wij daarom de sprong gewaagd. En met succes, want het loopt inmiddels écht storm', zegt hij zonder concrete cijfers te noemen.

Voor de toekomst ziet hij nog meer mogelijkheden. 'Tien procent van alle aankopen in Nederland vindt online plaats. Kenners verwachten dat dit percentage de komende tien jaar naar vijftig stijgt. Wij willen een aanzienlijk deel daarvan innemen.'

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Intergamma stelt Sebastiaan de Jong aan als CCO

06/07/2018

Sebastiaan de Jong vervoegt eind dit jaar de directie van Intergamma. De 44-jarige zal er vanaf oktober als commercieel directeur mee de verantwoordelijkheid dragen over Gamma Nederland, Gamma België en Karwei.

Vernieuwde Gamma en Karwei slaan aan

23/05/2018

Intergamma, het moederbedrijf van doe-het-zelfketens Gamma en Karwei, kijkt terug op een sterk jaar: de omzet steeg in 2017 met 1,4 procent, maar vooral het bedrijfsresultaat ging erop vooruit. De vernieuwde winkelconcepten van de groep slaan aan.

Franchisenemer Bourrelier eist 100 miljoen van Intergamma

22/05/2018

Een nieuwe aflevering dient zich aan in het aanhoudende conflict tussen doe-het-zelfgroep Intergamma en z’n franchisenemer, de Franse familie Bourrelier. Die eist een aanzienlijke som kortingen en bonussen terug.

Minder doe-het-zelfwinkels ondanks omzetgroei

12/04/2018

Steeds meer Nederlanders gaan thuis zelf aan de slag, maar het aantal doe-het-zelfwinkels waar ze terechtkunnen neemt af. De winkels die blijven, noteren wel al vier jaar op rij een mooie omzetgroei, zo blijkt uit nieuwe cijfers van het CBS.

Bakker.com start door als e-commerceplatform en fulfilmentpartner

09/04/2018

Bakker.com, het voormalige postorderbedrijf voor tuinartikelen, maakt een doorstart. Een team ondernemers neemt op initiatief van de Globitas het bedrijf over en wil er zowel een consumentenplatform als fulfilmentpartner van maken. 

"Bouwmarkt Hornbach het goedkoopst"

28/03/2018

De Nederlandse Consumentenbond wijst Hornbach opnieuw aan als de meest voordelige bouwmarkt van Nederland. De prijzen van doe-het-zelfartikelen blijken bij de Duitse bouwmarktketen gemiddeld 13% goedkoper dan bij de concurrenten.