'Bouwmarkten laten online kansen liggen'

 Wehkamp.nl wil een steeds prominentere rol gaan spelen bij de verkoop van gereedschap, sanitair, verf en andere doe-het-zelf-producten. Het grootste online warenhuis van Nederland begon een jaar geleden met dit assortiment en ziet enorme kansen voor verdere groei van de verkopen.

Dat zegt Erwin van Cooth van Wehkamp.nl tegen het vakblad Mix. Volgens hem zien de gevestigde bouwmarktketens de mogelijkheden van online nog te weinig. 'Mede gezien onze kennis en ervaring hebben wij daarom de sprong gewaagd. En met succes, want het loopt inmiddels écht storm', zegt hij zonder concrete cijfers te noemen.

Voor de toekomst ziet hij nog meer mogelijkheden. 'Tien procent van alle aankopen in Nederland vindt online plaats. Kenners verwachten dat dit percentage de komende tien jaar naar vijftig stijgt. Wij willen een aanzienlijk deel daarvan innemen.'

 Wehkamp.nl wil een steeds prominentere rol gaan spelen bij de verkoop van gereedschap, sanitair, verf en andere doe-het-zelf-producten. Het grootste online warenhuis van Nederland begon een jaar geleden met dit assortiment en ziet enorme kansen voor verdere groei van de verkopen.

Dat zegt Erwin van Cooth van Wehkamp.nl tegen het vakblad Mix. Volgens hem zien de gevestigde bouwmarktketens de mogelijkheden van online nog te weinig. 'Mede gezien onze kennis en ervaring hebben wij daarom de sprong gewaagd. En met succes, want het loopt inmiddels écht storm', zegt hij zonder concrete cijfers te noemen.

Voor de toekomst ziet hij nog meer mogelijkheden. 'Tien procent van alle aankopen in Nederland vindt online plaats. Kenners verwachten dat dit percentage de komende tien jaar naar vijftig stijgt. Wij willen een aanzienlijk deel daarvan innemen.'

Tags: