Hubo werkt samen met klussersplatform ListMinut | RetailDetail

Hubo werkt samen met klussersplatform ListMinut

Hubo werkt samen met klussersplatform ListMinut
Shutterstock.com

Klanten van doe-het-zelfketen Hubo kunnen sinds maandag een beroep doen op de ruim 4.000 klussers van het deelplatform ListMinut. Beide organisaties kondigen een partnerschap aan voor een periode van minstens vijf jaar.

 

Legaal en betrouwbaar

Mensen met twee linkerhanden die in één van de 144 winkels van Hubo een tuinhuisje of een verlichtingsarmatuur kopen, kunnen voor de montage daarvan nu terecht bij de klussers van ListMinut, een peer-to-peerplatform dat particulieren toelaat om legaal bij te verdienen met eenvoudige diensten als klussen, tuinieren of schilderen. Klanten zetten dienstaanvragen online, dienstverleners solliciteren voor de jobs die ze willen en kunnen uitvoeren.

 

Het komt bij Hubo vaak voor dat klanten aan verkopers vragen of ze niemand kennen die hen kan helpen, verklaart CEO Erwin Van Osta aan Digimedia. Voortaan kunnen klanten makkelijk via de Hubo-website een betrouwbare klusser vinden bij hen in de buurt, voor klussen als elektriciteitswerken, montage of loodgieterij. Dankzij dit partnerschap krijgen de dienstverleners van ListMinut een veel grotere zichtbaarheid, terwijl de klanten van Hubo snel geholpen worden. Het installeren van tuinhuisjes, het renoveren van badkamers en het installeren van keukens zijn de meest gevraagde diensten, blijkt na een testperiode van een maand.

 

Listminut werd in 2013 opgericht in Brussel en is intussen actief in het hele land, met meer dan 4.000 dienstverleners die tot 400 euro per maand bijverdienen als jobstudent of als zelfstandige in bijberoep. De jobs zijn gedekt door een verzekering, de betaling gebeurt online en een evaluatiesysteem laat gebruikers toe om te zien wat anderen vonden van een dienstverlener.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Intergamma stelt Sebastiaan de Jong aan als CCO

06/07/2018

Sebastiaan de Jong vervoegt eind dit jaar de directie van Intergamma. De 44-jarige zal er vanaf oktober als commercieel directeur mee de verantwoordelijkheid dragen over Gamma Nederland, Gamma België en Karwei.

Vernieuwde Gamma en Karwei slaan aan

23/05/2018

Intergamma, het moederbedrijf van doe-het-zelfketens Gamma en Karwei, kijkt terug op een sterk jaar: de omzet steeg in 2017 met 1,4 procent, maar vooral het bedrijfsresultaat ging erop vooruit. De vernieuwde winkelconcepten van de groep slaan aan.

Franchisenemer Bourrelier eist 100 miljoen van Intergamma

22/05/2018

Een nieuwe aflevering dient zich aan in het aanhoudende conflict tussen doe-het-zelfgroep Intergamma en z’n franchisenemer, de Franse familie Bourrelier. Die eist een aanzienlijke som kortingen en bonussen terug.

Minder doe-het-zelfwinkels ondanks omzetgroei

12/04/2018

Steeds meer Nederlanders gaan thuis zelf aan de slag, maar het aantal doe-het-zelfwinkels waar ze terechtkunnen neemt af. De winkels die blijven, noteren wel al vier jaar op rij een mooie omzetgroei, zo blijkt uit nieuwe cijfers van het CBS.

Bakker.com start door als e-commerceplatform en fulfilmentpartner

09/04/2018

Bakker.com, het voormalige postorderbedrijf voor tuinartikelen, maakt een doorstart. Een team ondernemers neemt op initiatief van de Globitas het bedrijf over en wil er zowel een consumentenplatform als fulfilmentpartner van maken. 

"Bouwmarkt Hornbach het goedkoopst"

28/03/2018

De Nederlandse Consumentenbond wijst Hornbach opnieuw aan als de meest voordelige bouwmarkt van Nederland. De prijzen van doe-het-zelfartikelen blijken bij de Duitse bouwmarktketen gemiddeld 13% goedkoper dan bij de concurrenten.