Waalse keten van bouwmaterialen Bodymat wordt Allmat | RetailDetail

Waalse keten van bouwmaterialen Bodymat wordt Allmat

Waalse keten van bouwmaterialen Bodymat wordt Allmat
Foto: Allmat

De Waalse keten van bouwmaterialen Bodymat scheurt zich af van de Franse groepering BigMat en gaat op eigen houtje verder onder de formulenaam Allmat

 

Vrijheid om te onderhandelen

Onder leiding van Amélie et Arnaud Body maakt de Naamse bouwmarktformule met dertien vestigingen zich los van de Franse inkoopgroepering. Het is de bedoeling om de keten zelfstandig verder te ontwikkelen en te moderniseren. Allmat wil klanten een zeer breed gamma aan kwalitatieve bouwmaterialen aanbieden, legt zaakvoerder Arnaud Body uit. Door voortaan volledig vrij te kunnen onderhandelen met leveranciers verwacht de nieuwe formule ook de beste prijs-kwaliteitverhouding te kunnen bieden. 

 

“Onze nieuwe autonomie is ook essentieel op het vlak van marketingontwikkeling: premiummerken, eigen merken, promoties, …”, klinkt het. Allmat blijft overigens, net zoals Bodymat vroeger, zowel professionele als particuliere klanten bedienen.

 

Digitaal platform en expansie voor ogen

De verandering komt er nadat de zaakvoerders twee jaar geleden het bedrijf overnamen van hun vader Philippe Body. Samen willen ze het familiebedrijf verder laten uitgroeien tot een vaste waarde op de Waalse markt, al blijven de structuren en medewerkers ongewijzigd. “Wij staan voor dezelfde waarden en streven dezelfde doelstellingen na”, zegt medezaakvoerder Amélie Body.

 

De meeste verkooppunten zijn inmiddels gerenoveerd volgens het nieuwe concept, andere investeringen staan op de planning: in eerste instantie wil de bouwmarktketen een digitaal en logistiek platform ontwikkelen om zich klaar te maken voor “de retail van morgen”. De groep wil op termijn ook nieuwe winkels openen.

 

Vandaag heeft Allmat al meer dan 400 medewerkers, dertien winkels, een houthandel en twee logistiek platformen. Het bedrijf uit Namen is daarmee goed voor zo’n 118 miljoen euro omzet.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Intergamma stelt Sebastiaan de Jong aan als CCO

06/07/2018

Sebastiaan de Jong vervoegt eind dit jaar de directie van Intergamma. De 44-jarige zal er vanaf oktober als commercieel directeur mee de verantwoordelijkheid dragen over Gamma Nederland, Gamma België en Karwei.

Vernieuwde Gamma en Karwei slaan aan

23/05/2018

Intergamma, het moederbedrijf van doe-het-zelfketens Gamma en Karwei, kijkt terug op een sterk jaar: de omzet steeg in 2017 met 1,4 procent, maar vooral het bedrijfsresultaat ging erop vooruit. De vernieuwde winkelconcepten van de groep slaan aan.

Franchisenemer Bourrelier eist 100 miljoen van Intergamma

22/05/2018

Een nieuwe aflevering dient zich aan in het aanhoudende conflict tussen doe-het-zelfgroep Intergamma en z’n franchisenemer, de Franse familie Bourrelier. Die eist een aanzienlijke som kortingen en bonussen terug.

Minder doe-het-zelfwinkels ondanks omzetgroei

12/04/2018

Steeds meer Nederlanders gaan thuis zelf aan de slag, maar het aantal doe-het-zelfwinkels waar ze terechtkunnen neemt af. De winkels die blijven, noteren wel al vier jaar op rij een mooie omzetgroei, zo blijkt uit nieuwe cijfers van het CBS.

Bakker.com start door als e-commerceplatform en fulfilmentpartner

09/04/2018

Bakker.com, het voormalige postorderbedrijf voor tuinartikelen, maakt een doorstart. Een team ondernemers neemt op initiatief van de Globitas het bedrijf over en wil er zowel een consumentenplatform als fulfilmentpartner van maken. 

"Bouwmarkt Hornbach het goedkoopst"

28/03/2018

De Nederlandse Consumentenbond wijst Hornbach opnieuw aan als de meest voordelige bouwmarkt van Nederland. De prijzen van doe-het-zelfartikelen blijken bij de Duitse bouwmarktketen gemiddeld 13% goedkoper dan bij de concurrenten.