Brillenketens sluiten vrede.

Hans Anders en concurrent Eyelove Brillen hebben hun conflict over de reclamecampage van Eyelove bijgelegd. Tijdens het kort geding in Rotterdam op woensdag bereikten de beide partijen overeenstemming. Eyelove past zo snel mogelijk de gewraakte campagne aan. Volgens Hans Anders werd in de campagne te veel vergeleken en leek de kleurstelling te veel op die van Hans Anders.

 

De zaak was opvallend omdat Eyelove Brillen is opgezet door John Keijsers, de voormalige directeur van Hans Anders. Met Eyelove heeft hij een concept opgezet met brillen tegen een vaste lage prijs die via een aantal vestigingen van drogisterijketen DA worden verkocht. Eyelove is bijna een jaar actief in de competitieve markt voor optiekwinkels in Nederland. 

 

De zaak rond de reclamecampagne trok nationaal de aandacht. Een woordvoerder van Hans Anders laat tegenover het persbureau ANP weten 'erg blij' te zijn met de uitkomst van de zaak.

Hans Anders en concurrent Eyelove Brillen hebben hun conflict over de reclamecampage van Eyelove bijgelegd. Tijdens het kort geding in Rotterdam op woensdag bereikten de beide partijen overeenstemming. Eyelove past zo snel mogelijk de gewraakte campagne aan. Volgens Hans Anders werd in de campagne te veel vergeleken en leek de kleurstelling te veel op die van Hans Anders.

 

De zaak was opvallend omdat Eyelove Brillen is opgezet door John Keijsers, de voormalige directeur van Hans Anders. Met Eyelove heeft hij een concept opgezet met brillen tegen een vaste lage prijs die via een aantal vestigingen van drogisterijketen DA worden verkocht. Eyelove is bijna een jaar actief in de competitieve markt voor optiekwinkels in Nederland. 

 

De zaak rond de reclamecampagne trok nationaal de aandacht. Een woordvoerder van Hans Anders laat tegenover het persbureau ANP weten 'erg blij' te zijn met de uitkomst van de zaak.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zalando gaat ook make-up verkopen

18/10/2017

De modewebshop Zalando gaat in Duitsland voortaan ook schoonheidsproducten verkopen. Om die nieuwe producten in de kijker te zetten komt er een fysieke schoonheidswinkel in Berlijn. Zalando maakte ook kwartaalcijfers bekend, met een omzetgroei van bijna 30%.

DIO-drogisterijen worden allemaal DA

16/10/2017

De Mosadex-groep heeft de toekomstplannen voor de ketens DIO en DA uit de doeken gedaan. Het plan is om in de toekomst beide ketens te laten verdergaan onder de naam van DA, DIO verdwijnt zo uit het straatbeeld.

Dollar Shave Club op weg naar Europa

10/10/2017

Volgend jaar wil de Dollar Shave Club zijn opwachting maken in Europa. De abonnementsdienst voor scheermesjes, die in handen is van Unilever, is al langer een succes in de Verenigde Staten.

Etos naar België dankzij fusie Ahold-Delhaize

18/09/2017

Drogisterijketen Etos gaat profiteren van de fusie van haar moederbedrijf, het Nederlandse Ahold, met het Belgische Delhaize. Daardoor kunnen de producten van Etos verkocht gaan worden in onder andere België, Griekenland en Roemenië.

Ecover en Method in handen van SC Johnson

15/09/2017

De Amerikaanse fabrikant van onderhoudsproducten SC Johnson neemt de ecologische schoonmaakproducenten Ecover en Method over van hun moederbedrijf People Against Dirty. Daarbij geeft het bedrijf geen financiële details vrij. 

Unilever heeft interesse in Estée Lauder

25/08/2017

Er gaan geruchten de ronde dat meerdere partijen interesse tonen in een overname van cosmeticabedrijf Estée Lauder. Daarbij zouden onder andere L’Oréal en Unilever een bod overwegen.

Back to top