Brood vers van Twitter. | RetailDetail

Brood vers van Twitter.

In Nederland heeft de eerste Twitter-bakker zijn opwachting gemaakt. De Stadsbakker uit Zwolle kwam met het idee social commerce in het bakkerijwezen te introduceren. Hij opende echter geen webshop, maar een Twitter-account. Kwestie van het brood ovenvers te serveren. De man bakt voor de gelegenheid zelfs een speciaal brood: het Twitterbrood.


Het Twitterbrood is enkel via Twitter te bestellen en wordt vers uit de oven per post opgestuurd. De verzendingen kunnen zelfs internationaal gebeuren. Van de reeds 150 broden die de Zwolse bakker naar eigen zeggen heeft verstuurd, gingen er naar alle uithoeken van Nederland, maar ook naar Spanje.


Er is werkelijk met alles rekening gehouden om het brood social commerce-vriendelijk te maken. Zelfs de grootte is aangepast zodat het vlot door de brievenbus geraakt. Om brood bestellen op Twitter nog aantrekkelijker te maken kreeg het Twitterbrood een bijzonder smaakje. Het exclusieve brood bevat onder andere kokos, appel, chocolade en kwark. Zo wordt ook de vrij hoge prijs (4,95 euro voor een brood) gerechtvaardigd.

 

Bron: Distrifood

In Nederland heeft de eerste Twitter-bakker zijn opwachting gemaakt. De Stadsbakker uit Zwolle kwam met het idee social commerce in het bakkerijwezen te introduceren. Hij opende echter geen webshop, maar een Twitter-account. Kwestie van het brood ovenvers te serveren. De man bakt voor de gelegenheid zelfs een speciaal brood: het Twitterbrood.


Het Twitterbrood is enkel via Twitter te bestellen en wordt vers uit de oven per post opgestuurd. De verzendingen kunnen zelfs internationaal gebeuren. Van de reeds 150 broden die de Zwolse bakker naar eigen zeggen heeft verstuurd, gingen er naar alle uithoeken van Nederland, maar ook naar Spanje.


Er is werkelijk met alles rekening gehouden om het brood social commerce-vriendelijk te maken. Zelfs de grootte is aangepast zodat het vlot door de brievenbus geraakt. Om brood bestellen op Twitter nog aantrekkelijker te maken kreeg het Twitterbrood een bijzonder smaakje. Het exclusieve brood bevat onder andere kokos, appel, chocolade en kwark. Zo wordt ook de vrij hoge prijs (4,95 euro voor een brood) gerechtvaardigd.

 

Bron: Distrifood

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Supermarkten scoren barslecht in onderzoek Oxfam Novib

21/06/2018

De vijf grootste supermarktketens in Nederland (Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Aldi en PLUS) houden de economische uitbuiting van mensen die in ontwikkelingslanden ons voedsel produceren, in stand. Dat zegt Oxfam Novib in een vandaag verschenen rapport.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Jumbo richt Belgische vennootschap op

13/06/2018

De Nederlandse supermarktketen Jumbo lijkt nu echt op weg naar België: ze heeft immers recent in Antwerpen de vennootschap bvba Jumbo België opgericht.

Carrefour in zee met Google

12/06/2018

De digitale transformatie van retailgroep Carrefour komt in een versnelling door een partnerschap met Google. Franse consumenten zullen kennismaken met nieuwe retailmodellen en koopervaringen, zegt de retailer.