C1000 reorganiseert de inkoopstructuur.

Supermarktketen C1000 gaat terug naar de structuur van één inkoopdirecteur. De inkoop van vers en droge kruidenierswaren komt onder de verantwoordelijkheid van John Valster. Peter van Mourik vertrekt bij de formule.

 

Dat heeft C1000 bekendgemaakt. Volgens C1000 wordt in goed overleg afscheid genomen van de in de Nederlandse supermarktbranche bekende Peter van Mourik, die tot voor kort verantwoordelijk was voor de inkoop van houdbare producten. Valster had vers in zijn portefeuille. Van Mourik gaat een aantal projecten doen en vertrekt na de zomer definitief.

 

‘Er is sinds de zomer van 2009 een forse voortgang gemaakt op gebieden als category management, inkoop en op de ontwikkeling van de vergroepen. Een mooi resultaat en we hebben besloten om weer terug te gaan naar één directielid voor buying & merchandising', stelt topman Tom Heidman van C1000. De formule koopt sinds ruim een jaar samen van Jumbo in via het inkoopverbond Bijeen. 

Supermarktketen C1000 gaat terug naar de structuur van één inkoopdirecteur. De inkoop van vers en droge kruidenierswaren komt onder de verantwoordelijkheid van John Valster. Peter van Mourik vertrekt bij de formule.

 

Dat heeft C1000 bekendgemaakt. Volgens C1000 wordt in goed overleg afscheid genomen van de in de Nederlandse supermarktbranche bekende Peter van Mourik, die tot voor kort verantwoordelijk was voor de inkoop van houdbare producten. Valster had vers in zijn portefeuille. Van Mourik gaat een aantal projecten doen en vertrekt na de zomer definitief.

 

‘Er is sinds de zomer van 2009 een forse voortgang gemaakt op gebieden als category management, inkoop en op de ontwikkeling van de vergroepen. Een mooi resultaat en we hebben besloten om weer terug te gaan naar één directielid voor buying & merchandising', stelt topman Tom Heidman van C1000. De formule koopt sinds ruim een jaar samen van Jumbo in via het inkoopverbond Bijeen. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Boni sluit eigen webshop

19/09/2017

Supermarktketen Boni heeft besloten om de eigen webshop stop te zetten. Boni had al sinds 2011 een eigen webshop, maar gaat het nu op een andere manier aanpakken. Online zal het (voorlopig) enkel nog via Picnic te vinden zijn.

Aandeel Heineken onderuit nadat Mexicanen uitstappen

19/09/2017

Het Mexicaanse Femsa, dat 15% percent van de aandelen van Heineken bezat, heeft besloten om voor 2,5 miljard aandelen van de Nederlandse brouwerijgroep te gaan verkopen. Op de beurs kreeg het aandeel meteen een flinke tik.

Bierplatform Beerwulf.com komt naar België

18/09/2017

Beerwulf, een online platform voor speciaalbieren, is voortaan ook te vinden in België. De website geeft elk van zijn 150 aangesloten brouwers een eigen pagina, waarop ze hun bieren aan een groter publiek kunnen aanbieden.

Aldi Nord gaat inkoop A-merken centraliseren

15/09/2017

Aldi Nord, de tak van het bedrijf die actief is in België en Nederland, wil de aankoop van A-merken centraliseren. Zo wil het bedrijf een gelijkwaardig aanbod bieden in alle landen en kan het vanwege schaalgrootte scherpere prijzen afdwingen.

ACM keurt overname Heineken-groothandel door Sligro goed

13/09/2017

De Autoriteit Consument & Markt (ACM) heeft de overname van de groothandelsactiviteiten van Heineken door Sligro goedgekeurd. De overname moet eind dit jaar afgerond zijn.

Prijsverlagingen Whole Foods trekken kwart meer klanten

12/09/2017

Na de prijsverlagingen die Amazon doorvoerde bij supermarktketen Whole Foods, zijn er in de eerste dagen gemiddeld 25% meer klanten over de vloer gekomen bij de keten. 

Back to top