C1000 reorganiseert de inkoopstructuur. | RetailDetail

C1000 reorganiseert de inkoopstructuur.

Supermarktketen C1000 gaat terug naar de structuur van één inkoopdirecteur. De inkoop van vers en droge kruidenierswaren komt onder de verantwoordelijkheid van John Valster. Peter van Mourik vertrekt bij de formule.

 

Dat heeft C1000 bekendgemaakt. Volgens C1000 wordt in goed overleg afscheid genomen van de in de Nederlandse supermarktbranche bekende Peter van Mourik, die tot voor kort verantwoordelijk was voor de inkoop van houdbare producten. Valster had vers in zijn portefeuille. Van Mourik gaat een aantal projecten doen en vertrekt na de zomer definitief.

 

‘Er is sinds de zomer van 2009 een forse voortgang gemaakt op gebieden als category management, inkoop en op de ontwikkeling van de vergroepen. Een mooi resultaat en we hebben besloten om weer terug te gaan naar één directielid voor buying & merchandising', stelt topman Tom Heidman van C1000. De formule koopt sinds ruim een jaar samen van Jumbo in via het inkoopverbond Bijeen. 

Supermarktketen C1000 gaat terug naar de structuur van één inkoopdirecteur. De inkoop van vers en droge kruidenierswaren komt onder de verantwoordelijkheid van John Valster. Peter van Mourik vertrekt bij de formule.

 

Dat heeft C1000 bekendgemaakt. Volgens C1000 wordt in goed overleg afscheid genomen van de in de Nederlandse supermarktbranche bekende Peter van Mourik, die tot voor kort verantwoordelijk was voor de inkoop van houdbare producten. Valster had vers in zijn portefeuille. Van Mourik gaat een aantal projecten doen en vertrekt na de zomer definitief.

 

‘Er is sinds de zomer van 2009 een forse voortgang gemaakt op gebieden als category management, inkoop en op de ontwikkeling van de vergroepen. Een mooi resultaat en we hebben besloten om weer terug te gaan naar één directielid voor buying & merchandising', stelt topman Tom Heidman van C1000. De formule koopt sinds ruim een jaar samen van Jumbo in via het inkoopverbond Bijeen. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Jumbo richt Belgische vennootschap op

13/06/2018

De Nederlandse supermarktketen Jumbo lijkt nu echt op weg naar België: ze heeft immers recent in Antwerpen de vennootschap bvba Jumbo België opgericht.

Carrefour in zee met Google

12/06/2018

De digitale transformatie van retailgroep Carrefour komt in een versnelling door een partnerschap met Google. Franse consumenten zullen kennismaken met nieuwe retailmodellen en koopervaringen, zegt de retailer.

Nieuw etiket Albert Heijn toont toegevoegde suikers

11/06/2018

Albert Heijn wil transparanter communiceren over de voedingswaarde van zijn huismerken: een nieuw etiket biedt meer informatie. Bovendien start de retailer een suikercampagne en haalt een miljard suikerklontjes uit zijn producten.  

Bavaria wordt Swinkels Family Brewers

11/06/2018

Brouwerijgroep Bavaria (bekend van bieren als Bavaria, Swinckels, Palm en Rodenbach) kiest voor "een nieuwe naam die beter past bij de grote verscheidenheid aan merken die ze produceert": de groep neemt de naam van de eigenaarsfamilie, Swinkels, aan.

Alliantie tussen Carrefour en Système U is een feit

11/06/2018

Carrefour en Système U starten een vijfjarig partnership voor de inkoop van grote nationale en internationale merken. De samenwerking moet ook de Franse landbouwsector ten goede komen, zeggen de betrokkenen.