C1000 verschaft winkelvloer pda's | RetailDetail

C1000 verschaft winkelvloer pda's

C1000 geeft medewerkers op de winkelvloer rechtstreeks toegang tot de backoffice. Daarmee moet de servicegraad in de winkels verder worden vergroot. Intussen zijn meer dan duizend pda's uitgedeeld, waardoor vrijwel alle winkels zijn voorzien van deze mogelijkheid.

 

C1000-topman Tom Heidman gaf recentelijk meerdere keren aan dat zijn bedrijf een inhaalslag wil maken op het gebied van logistiek. Voor de oplossing werkt de onderneming nu nauw samen met leverancier Toshiba. ' C1000 heeft nu een instrument in handen gekregen dat het mogelijk maakt om meer werkzaamheden direct op de werkvloer te kunnen uitvoeren. Het grote voordeel is ook dat alle informatie direct gesynchroniseerd is met de achterliggende systemen. Dit levert C1000 een enorme operationele performanceverbetering op', zegt Marten van der Bijl van Toshiba.

 

De supermarktformule is al enige tijd in handen van investeerder CVC. Die partij investeert in de verbetering van de concurerntiekracht van C1000, dat weliswaar in marktaandeel de nummer twee van Nederland is, dat flink achterloopt bij dat van Albert Heijn. De formule kreeg vorig jaar bovendien nog een flinke impuls door de toevoeging van een aantal Super de Boer-winkels.

C1000 geeft medewerkers op de winkelvloer rechtstreeks toegang tot de backoffice. Daarmee moet de servicegraad in de winkels verder worden vergroot. Intussen zijn meer dan duizend pda's uitgedeeld, waardoor vrijwel alle winkels zijn voorzien van deze mogelijkheid.

 

C1000-topman Tom Heidman gaf recentelijk meerdere keren aan dat zijn bedrijf een inhaalslag wil maken op het gebied van logistiek. Voor de oplossing werkt de onderneming nu nauw samen met leverancier Toshiba. ' C1000 heeft nu een instrument in handen gekregen dat het mogelijk maakt om meer werkzaamheden direct op de werkvloer te kunnen uitvoeren. Het grote voordeel is ook dat alle informatie direct gesynchroniseerd is met de achterliggende systemen. Dit levert C1000 een enorme operationele performanceverbetering op', zegt Marten van der Bijl van Toshiba.

 

De supermarktformule is al enige tijd in handen van investeerder CVC. Die partij investeert in de verbetering van de concurerntiekracht van C1000, dat weliswaar in marktaandeel de nummer twee van Nederland is, dat flink achterloopt bij dat van Albert Heijn. De formule kreeg vorig jaar bovendien nog een flinke impuls door de toevoeging van een aantal Super de Boer-winkels.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Franprix levert de boodschappen tot in de koelkast

25/05/2018

De Franse supermarktketen Franprix test de thuislevering van boodschappen wanneer niemand thuis is: de bezorger komt zelf binnen in huis. In de toekomst wil het de boodschappen zelfs voor klanten in de koelkast opruimen.

Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

Multinationals gezakt voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.