C1000 verschaft winkelvloer pda's

C1000 geeft medewerkers op de winkelvloer rechtstreeks toegang tot de backoffice. Daarmee moet de servicegraad in de winkels verder worden vergroot. Intussen zijn meer dan duizend pda's uitgedeeld, waardoor vrijwel alle winkels zijn voorzien van deze mogelijkheid.

 

C1000-topman Tom Heidman gaf recentelijk meerdere keren aan dat zijn bedrijf een inhaalslag wil maken op het gebied van logistiek. Voor de oplossing werkt de onderneming nu nauw samen met leverancier Toshiba. ' C1000 heeft nu een instrument in handen gekregen dat het mogelijk maakt om meer werkzaamheden direct op de werkvloer te kunnen uitvoeren. Het grote voordeel is ook dat alle informatie direct gesynchroniseerd is met de achterliggende systemen. Dit levert C1000 een enorme operationele performanceverbetering op', zegt Marten van der Bijl van Toshiba.

 

De supermarktformule is al enige tijd in handen van investeerder CVC. Die partij investeert in de verbetering van de concurerntiekracht van C1000, dat weliswaar in marktaandeel de nummer twee van Nederland is, dat flink achterloopt bij dat van Albert Heijn. De formule kreeg vorig jaar bovendien nog een flinke impuls door de toevoeging van een aantal Super de Boer-winkels.

C1000 geeft medewerkers op de winkelvloer rechtstreeks toegang tot de backoffice. Daarmee moet de servicegraad in de winkels verder worden vergroot. Intussen zijn meer dan duizend pda's uitgedeeld, waardoor vrijwel alle winkels zijn voorzien van deze mogelijkheid.

 

C1000-topman Tom Heidman gaf recentelijk meerdere keren aan dat zijn bedrijf een inhaalslag wil maken op het gebied van logistiek. Voor de oplossing werkt de onderneming nu nauw samen met leverancier Toshiba. ' C1000 heeft nu een instrument in handen gekregen dat het mogelijk maakt om meer werkzaamheden direct op de werkvloer te kunnen uitvoeren. Het grote voordeel is ook dat alle informatie direct gesynchroniseerd is met de achterliggende systemen. Dit levert C1000 een enorme operationele performanceverbetering op', zegt Marten van der Bijl van Toshiba.

 

De supermarktformule is al enige tijd in handen van investeerder CVC. Die partij investeert in de verbetering van de concurerntiekracht van C1000, dat weliswaar in marktaandeel de nummer twee van Nederland is, dat flink achterloopt bij dat van Albert Heijn. De formule kreeg vorig jaar bovendien nog een flinke impuls door de toevoeging van een aantal Super de Boer-winkels.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Picnic nu ook beschikbaar in Rotterdam

18/01/2018

Online supermarkt Picnic levert voortaan ook in Rotterdam. De voorbije weken hadden al een kleine 10.000 geïnteresseerden zich aangemeld en Rotterdam is in een klap het grootste verzorgingsgebied voor de supermarkt.

Aldi Nord en Aldi Süd werken samen voor dierenwelzijn

18/01/2018

Aldi Nord en Aldi Süd slaan de handen in elkaar voor een unieke samenwerking: de discountbroers lanceren samen een eigen keurmerk voor dierenwelzijn. Het label Fair & Gut start enkel in Duitsland en voor gevogelteproducten, maar wordt later uitgebreid.

Hoe weinig suiker is te weinig? Rewe test de limieten met chocoladepudding

18/01/2018

Hoe weinig suiker kan een mens verdragen? Dat test de Duitse supermarktketen Rewe met een klantenbevraging. Het wil het suikergehalte in huismerkproducten verlagen, maar de consument beslist zelf hoeveel.

Lidl schroeft Amerikaanse ambitie terug

18/01/2018

Lidl hoopte tegen deze zomer een honderdtal vestigingen te hebben in de Verenigde Staten, maar nu moet de discountketen zijn ambitie voor het eerste jaar over de plas terugschroeven. Momenteel hebben de Duitsers 49 vestigingen in de Verenigde Staten.

Carrefour zet punt achter moeilijk jaar

17/01/2018

Ondanks verbetering in het vierde kwartaal heeft de groep Carrefour een bijzonder moeilijk jaar achter de rug. Ook in België kon de retailer niet groeien. Het is nu uitkijken naar de maatregelen die CEO Bompard volgende week aankondigt.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

Back to top