C&A roept babyschoentjes terug. | RetailDetail

C&A roept babyschoentjes terug.

Modeketen C&A haalt een partij babyschoentjes uit de handel. Het gaat om schoentjes die te veel chroom kunnen bevatten, wat een allergische reactie kan veroorzaken bij contact met de huid.

 

Dat meldt C&A. In totaal gaat het om vijftienduizend paar, waarvan er negenhonderd in Nederland liggen. Daarvan zijn er zo'n vijfhonderd al verkocht. Kopers worden opgeroepen de schoentjes terug te brengen naar de winkel. Daar krijgen ze dan hun geld terug of kunnen ze het paar ruilen voor een ander paar.

 

Afgelopen jaar waren er relatief weinig recalls in Nederland. De terugroepactie van C&A is de eerste belangrijke voor deze keten dit jaar.

Modeketen C&A haalt een partij babyschoentjes uit de handel. Het gaat om schoentjes die te veel chroom kunnen bevatten, wat een allergische reactie kan veroorzaken bij contact met de huid.

 

Dat meldt C&A. In totaal gaat het om vijftienduizend paar, waarvan er negenhonderd in Nederland liggen. Daarvan zijn er zo'n vijfhonderd al verkocht. Kopers worden opgeroepen de schoentjes terug te brengen naar de winkel. Daar krijgen ze dan hun geld terug of kunnen ze het paar ruilen voor een ander paar.

 

Afgelopen jaar waren er relatief weinig recalls in Nederland. De terugroepactie van C&A is de eerste belangrijke voor deze keten dit jaar.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Winst Zalando totaal weggeveegd

08/05/2018

De Duitse e-tailer Zalando zag in het eerste kwartaal van 2018 zijn winst als sneeuw voor de zon verdwijnen: 5,1 miljoen euro nettowinst ging over in 15 miljoen verlies. De omzet steeg wel met 22% dankzij forse investeringen.

Hugo Boss groeit vooral online sterk

03/05/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss kon tijdens het eerste kwartaal groei optekenen in alle regio's. De omzet van de groep steeg met 5% tot 650 miljoen euro, onder meer dankzij de sterke groei van de eigen webshop.